• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Konstatera
    Kung Markatta skrev 2015-11-27 01:40:26 följande:

    Det här uttalandet från Gustav Fridolin är rätt anmärkningsvärt:

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6312342

    Problemen verkar växa i samarbetet mellan Socialdemokraterna och Miljöpartiet efter uppgörelsen om att minska flyktingströmmen till Sverige. Språkröret Gustav Fridolin tog till kraftuttryck efter en presskonferens i dag.

    - Jag tycker att delar av det här är skit. Jag skulle inte kunna uttrycka det på ett annat sätt, då hade jag ljugit för dig, säger Gustav Fridolin.

    --------------

    Kan Löfven verkligen ha fortsatt förtroende för en minister som strax efter regeringens presskonferens pratar med en journalist och säger "det som vi i regeringen har beslutat om är skit"?


    Löfven vill inte regera med MP. Finns ingen klassisk sosse som vill regera ihop med MP, eller V för den delen. Men han har inte mycket till val. 

    Det är däremot pinsamt för MP. De framställs som barn, som tvunget måste gå till skolan. Samtidigt är det ju som sådant, att om inte MP går med på sossarnas vilja, kommer en regeringskris att utfärdas, vilket kommer mynna ut i att Alliansen politik vinner. Det innebär i sin tur hårdare restriktioner mot flyktingarna. MP har inget val, om du nu på riktigt bryr sig om flyktingarna. Det är däremot, givetvis inte bra för paritet, att de öppet stotlserar med att de egentligen inte står för sina egna beslut. 

    Det som är intressant är att S kommer behöva bli ännu hårdare, för att ha en chans i nästa val. Merparten av svenska befolkningen vill stänga gränserna, och S kommer även förr eller senare behöva stänga gränserna. Detta innbär bla att militären kommer kallas in. Vi får väl se hur MP reagerar då. Jag gissar att de säljer sin själ ytterligare. 
  • Flash Gordon

    Det är svårt att ha förtroende för en regering där statsminstern har problem med att skaffa sig auktoritet:
    http://www.sydsvenskan.se/opinion/per-t-ohlsson/mannen-utan-sprak/

    "Med undantag för självlysande stjärnor som försvarsminister Peter Hultqvist och inrikesminister Anders Ygeman saknar Löfven en omgivning som hade kunnat erbjuda stadga. Sverige styrs med andra ord av en hop amatörer. Och därför blir det som det blir när statsministern öppnar munnen. Löfven är helt enkelt en produkt av den miljö han skapat kring sig själv.

    Stefan Löfven har en sympatisk framtoning och är naturligtvis besjälad av att göra så gott han kan; en vänlig man. Men i nuvarande läge, med den svåraste flyktingkrisen sedan andra världskriget och terror i Europa, är det inte vänlighet som behövs, utan tydligt och bestämt ledarskap och ett säkert språk som lyfter och förklarar.

    Det betyder inte att Löfven måste imitera sina företrädare. Men ett par meningar från en av dem gör sig påminda. Göran Persson dök upp i barnprogrammet Bolibompa och dansade med kossan Doris. Om sina ministrar sade han: ”De är snälla människor, ungefär som Gösta grävling. De vill ju väl.”

    Nu har Gösta blivit statsminister.


    Så som världen ser ut är det inte riktigt okej"

    Och där regeringspartnern spelar ett dubbelspel genom att först besluta saker och sedan utåt inte vilja står för det man beslutat.

    Pressen på partnern verkar dessutom var övermäktig för är det inte den ena av dem som grinar på presskonferenser så är det den andra som vägrar svara på frågor och som inte kan hålla ett vårdat språk i media:
    http://www.expressen.se/nyheter/politik/fridolin-om-opinionen-skiter-jag-egentligen-i/

  • Tom Araya

    Om den misslyckade....eller snarare obefintliga bostadspolitiken de senaste 20 åren...


    Budgivning på andrahandshyror

    Jakten på en lägenhet i bostadsbristens Stockholm har öppnat för budgivning på andrahandshyrorna. Ettor i Östermalm och Vasastan som kostar 7 000 kronor i annonserna kan landa betydligt högre, enligt Linnea Aguero, pressansvarig på Blocket.

    www.dn.se/ekonomi/budgivning-pa-andrahandshyror/


    Mer om den överhettade bostadsmarknaden

    Mäklare gör rekordvinster på het bostadsmarknad


    Stockholmarnas hyror har ökat kraftigt. Statistik från bostadsförmedlingen visar att hyrorna för förmedlade treor i Stockholm ökat med 48 procent på tio år.


    ? För första gången på länge byggs det så mycket bostäder i Stockholms län att det täcker behovet. Men samtidigt växer gruppen som inte har råd att flytta in


     


  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-12-03 20:09:50 följande:

    Om den misslyckade....eller snarare obefintliga bostadspolitiken de senaste 20 åren...


    Budgivning på andrahandshyror

    Jakten på en lägenhet i bostadsbristens Stockholm har öppnat för budgivning på andrahandshyrorna. Ettor i Östermalm och Vasastan som kostar 7 000 kronor i annonserna kan landa betydligt högre, enligt Linnea Aguero, pressansvarig på Blocket.

    www.dn.se/ekonomi/budgivning-pa-andrahandshyror/


    Mer om den överhettade bostadsmarknaden

    Mäklare gör rekordvinster på het bostadsmarknad


    Stockholmarnas hyror har ökat kraftigt. Statistik från bostadsförmedlingen visar att hyrorna för förmedlade treor i Stockholm ökat med 48 procent på tio år.


    ? För första gången på länge byggs det så mycket bostäder i Stockholms län att det täcker behovet. Men samtidigt växer gruppen som inte har råd att flytta in


     


    Ska man granska bostadspolitiken de senaste 20 åren så förtjänar de reformer som Alliansregeringen genomförde och som
    bidragit till dagens bostadsbubbla att nämnas..
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-12-03 22:50:29 följande:
    Artikeln är 9 månader gammal och Tinos uppfattning om invandrares utbildningsnivå är väl känd vid det här laget, framförallt efter alla trådar här på FL som har behandlat ämnet.
    Jag hoppas då att hans faktaunderlag är lika känt, det blir svårt att förneka då....
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-12-03 23:02:55 följande:
    Ska man granska bostadspolitiken de senaste 20 åren så förtjänar de reformer som Alliansregeringen genomförde och som
    bidragit till dagens bostadsbubbla att nämnas..
    Ingen nämnd - ingen glömd tänkte jag när jag postade mitt inlägg, men visst har du rätt.
  • Tom Araya
    Stefan Löfven! ? så var det då det här med flera hundra tusen gästarbetare?

    Stoppa företag som fuskar med falska intyg. Skatt och arbetsgivaravgifter ska betalas i Sverige för de som arbetar i Sverige. De falska intygen bryter mot EU-lagar. Spola ner dem i toaletten. Dags att sätta hårt mot hårt!

    www.stoppafusket.se/2015/12/02/stefan-lofven-sa-var-det-da-det-har-med-flera-hundra-tusen-gastarbetare/

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?