• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • K Markatta

    Humanistiska Österrike kritiserar nu den deportationsplan som Stefan Löfven (S) varit med och förhandlat fram:

    www.svt.se/nyheter/utrikes/osterrike-sagar-ny-flyktingplan

    Österrikes inrikesminister Johanna Mikl-Leitner sågar den föreslagna flyktingöverenskommelsen mellan EU och Turkiet jäms med fotknölarna.

    I en intervju i radiokanalen ORF, inför ett tvådagarsmöte i Bryssel där EU:s inrikesministrar ska diskutera förslaget, säger Mikl-Leitner att hon är "extremt kritisk" till flyktingplanen och att Europa riskerar att "kasta sina värderingar överbord".

  • Nenne666
    KillBill skrev 2016-03-10 13:02:05 följande:

    Mina uppgifter är korrekta menditt inlägg är ohederligt: www.expressen.se/nyheter/kan-inte-sta-sida-vid-sida-med-neofascister/


    Ditt försvar av "Folkets" demonstration börjar gå lite för långt nu, är du avlönad av dem? 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Jag diskuterar gärna när man håller sig till fakta och ingenting annat. Vad Mattias Karlsson än har sagt så tar det inte bort det faktum folkets demonstration står för och demonstrerade emot. Ett äpple blir inte ett päron bara för att du påstår att det är ett päron. Haha, jag börjar gå för långt? Är det någon som fortfarande flera månader senare håller på å tjafsar om detta är ju du. Du har verkligen fastnat och jag är vänlig nog att hjälpa dig så du inte fortsätter att hävda saker som inte är sant.
  • SmalaSara
    Kung Markatta skrev 2016-03-10 13:17:27 följande:

    Humanistiska Österrike kritiserar nu den deportationsplan som Stefan Löfven (S) varit med och förhandlat fram:

    www.svt.se/nyheter/utrikes/osterrike-sagar-ny-flyktingplan

    Österrikes inrikesminister Johanna Mikl-Leitner sågar den föreslagna flyktingöverenskommelsen mellan EU och Turkiet jäms med fotknölarna.

    I en intervju i radiokanalen ORF, inför ett tvådagarsmöte i Bryssel där EU:s inrikesministrar ska diskutera förslaget, säger Mikl-Leitner att hon är "extremt kritisk" till flyktingplanen och att Europa riskerar att "kasta sina värderingar överbord".


    Tror du på fullt allvar att en borgerlig regering handlat på något annat sätt? Gjort som Österrike? Det tycker jag verkar helt osannolikt.

    Joakim Ruist, forskare i migration tycker (som du?) att Österrikes idé om att ha ett kvotsystemet och sätta ett tak för asylansökningar istället för att "tillämpa" asylrätten som den ser ut idag, är det bästa och mest humana:

    joakimruist.blogspot.se/

    Jag tycker också det är en bra idé
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-03-10 11:14:57 följande:

    Man måste vara ganska naiv om man tror att arrangörerna själva skulle kalla sin demonstration för främlingsfientlig.  Däremot är många av talarna kända för sina främlingsfientliga åsikter och det borde få de flesta att inse vad det är för en typ av demonstration.

    Hur ser du på SDs vikarierande partiledare Mattias Karlssons fördömer Folkets Demonstration och hur ser du på att arrangören av Folkets Demonstration, Johan Widén, uppmanas att lämna SD eftersom det inte är ok att arrangera demonstrationer med talare som är kända för främlingsfientliga åsikter?


     


     


    Jag tänker snarare på vad etablissemanget bestående av media och politiker använder för benämningar på tillställningar och organisationer där personer med extrema/fundamentalistiska åsikter och livsåskådningar får komma till tals i offentliga sammanhang. Det är ju inte så att det är något unikt för just Folkets demonstration.
  • SmalaSara
    Tom Araya skrev 2016-03-10 13:58:03 följande:
    Jag tänker snarare på vad etablissemanget bestående av media och politiker använder för benämningar på tillställningar och organisationer där personer med extrema/fundamentalistiska åsikter och livsåskådningar får komma till tals i offentliga sammanhang. Det är ju inte så att det är något unikt för just Folkets demonstration.
    Syftar du kanske på att SSU gjorde gemensam sak med RKU?

    Det fick också en hel del kritik.

    Dock inte av samma dignitet som folkets demonstration som utmålades som djävulen och hans anhang ungefär.
  • Tom Araya
    SmalaSara skrev 2016-03-10 14:14:45 följande:
    Syftar du kanske på att SSU gjorde gemensam sak med RKU?

    Det fick också en hel del kritik.

    Dock inte av samma dignitet som folkets demonstration som utmålades som djävulen och hans anhang ungefär.
    Jag syftar inte till något enskilt fall, det du tar upp är ett exempel, det finns många fler...
  • Smecker
    Nenne666 skrev 2016-03-10 11:47:20 följande:

    Nädu, så är inte fallet. Detta va en politiskt obunden demonstration där alla partitillhörigheter kunde enas i samma fråga. Ta reda på fakta innan du hystar ur dig osanningar.


    Intressant. Om man är politiskt obunden så kan man inte vara främlingsfientlig. Hur kom du fram till den slutsatsen?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Tom Araya skrev 2016-03-10 13:58:03 följande:

    Jag tänker snarare på vad etablissemanget bestående av media och politiker använder för benämningar på tillställningar och organisationer där personer med extrema/fundamentalistiska åsikter och livsåskådningar får komma till tals i offentliga sammanhang. Det är ju inte så att det är något unikt för just Folkets demonstration.


    Du menar att det bara är "etablissemanget" som anser att en demonstration där frontfigurerna kommer från öppet främlingsfientliga och/eller neonazistiska organisationer är att betrakta som organiserat av främlingsfientliga och/eller neonazistiska organisationer? Det stämmer mig veterligen inte.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • KillBill
    Nenne666 skrev 2016-03-10 13:26:06 följande:
    Vänta...ohederligt? Förklara det närmare, TACK!

    Det är självklart ohederligt av dig avfärda saker som du vet stämmer som fantasier.


     


    Du kan läsa om Mattias Karlssons kritik mot "Folkets" demonstration på hans Facebook sida och att arrangören blivit uppmanad att lämna SD efter att ha bjudit in främlingsfientliga talare har stått i Sveriges alla större tidningar. Jag har för övrigt länkat till dessa uppgifter i flera tidigare inlägg.


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?