• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Nenne666
    Smecker skrev 2016-03-10 15:48:28 följande:
    Intressant. Om man är politiskt obunden så kan man inte vara främlingsfientlig. Hur kom du fram till den slutsatsen?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Det är väl klart man kan. Man kan demonstrera för djurens rätt också, vilken partitillhörighet du än har. Den här demonstrationen va inte bunden till något specifikt parti utan dem demonstrerade mot olika sakfrågor. Inget konstigt någonstans.
  • Smecker
    Nenne666 skrev 2016-03-10 16:11:42 följande:

    Det är väl klart man kan. Man kan demonstrera för djurens rätt också, vilken partitillhörighet du än har. Den här demonstrationen va inte bunden till något specifikt parti utan dem demonstrerade mot olika sakfrågor. Inget konstigt någonstans.


    Enligt Martin Karlsson så var det konstigt överallt. Lite som om Mengele skulle tycka att ett medicinskt experiment är oetiskt, då vet man att det är något oerhört konstigt med det.

    Det är lite gulligt hur lätt du har att ignorera att det är rasister, fascister och nazister som organiserar Folkets demonstration.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Nenne666
    KillBill skrev 2016-03-10 16:10:53 följande:

    Det är självklart ohederligt av dig avfärda saker som du vet stämmer som fantasier.


     


    Du kan läsa om Mattias Karlssons kritik mot "Folkets" demonstration på hans Facebook sida och att arrangören blivit uppmanad att lämna SD efter att ha bjudit in främlingsfientliga talare har stått i Sveriges alla större tidningar. Jag har för övrigt länkat till dessa uppgifter i flera tidigare inlägg.


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
    Jag avfärdar sådant du hittar på -JA! Jag tycker inte att det är okej överhuvudtaget att sprida osanningar, vilket du gör. Men jag förstår att du inte förstår.
  • Nenne666
    Smecker skrev 2016-03-10 16:16:24 följande:
    Enligt Martin Karlsson så var det konstigt överallt. Lite som om Mengele skulle tycka att ett medicinskt experiment är oetiskt, då vet man att det är något oerhört konstigt med det.

    Det är lite gulligt hur lätt du har att ignorera att det är rasister, fascister och nazister som organiserar Folkets demonstration.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Jag har inte ignorerat någonting. Jag har däremot konstaterat att det inte va en rasistisk nazistisk fascistisk demonstration. Varken mer eller mindre. Har inte ens gett min ståndpunkt i sakfrågorna öht.
  • Smecker
    Nenne666 skrev 2016-03-10 17:27:19 följande:

    Jag har inte ignorerat någonting. Jag har däremot konstaterat att det inte va en rasistisk nazistisk fascistisk demonstration. Varken mer eller mindre. Har inte ens gett min ståndpunkt i sakfrågorna öht.


    Jag föredrar att kalla en spade för spade, men om du vill kalla en spade för hushållsost så får du såklart göra det. Det blir inte särskilt rätt, precis som i det här fallet, men det är som du märker inte olagligt att ha fel.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Nenne666
    Smecker skrev 2016-03-10 18:33:47 följande:
    Jag föredrar att kalla en spade för spade, men om du vill kalla en spade för hushållsost så får du såklart göra det. Det blir inte särskilt rätt, precis som i det här fallet, men det är som du märker inte olagligt att ha fel.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
    Som sagt, varken mer eller mindre.
  • Smecker
    Nenne666 skrev 2016-03-10 18:49:57 följande:

    Som sagt, varken mer eller mindre.


    Precis, varken mer eller mindre.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-03-10 14:14:45 följande:
    Syftar du kanske på att SSU gjorde gemensam sak med RKU? Det fick också en hel del kritik. Dock inte av samma dignitet som folkets demonstration som utmålades som djävulen och hans anhang ungefär.
    Hm, ni moderna socialdemokrater är verkligen toleranta gentemot rasister.

    Som socialdemokrat av den lite äldre modellen så anser jag att de åsikter som ryms inom SMR eller rymdes inom SvP är lika avskyvärda som de är en del av en obruten gulbrun tradition.

    Vi har några representanter för den ideologiska rasismen som gästspelar här på FL, inte sällan angriper de den så kallade kulturmarxismen från ett tänkt arbetarklassperspektiv.

    Förresten är det lustigt att såväl höger- som vänsterextremister alltid påstår sig tala i folkets namn. Folkets demonstration, tja, det räcker med namnet för att man ska veta att det handlar om extremister av någon sort.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Nenne666 skrev 2016-03-10 17:25:29 följande:
    Jag avfärdar sådant du hittar på -JA! Jag tycker inte att det är okej överhuvudtaget att sprida osanningar, vilket du gör. Men jag förstår att du inte förstår.
    Haha, men vad är det som skulle ha hittat på? Vilja osanningar är det som jag sprider?
    Du inser väl att du inte kan påstå sådant utan att ge exempel.
  • SmalaSara
    FDFMGA skrev 2016-03-10 18:59:07 följande:
    Hm, ni moderna socialdemokrater är verkligen toleranta gentemot rasister.

    Som socialdemokrat av den lite äldre modellen så anser jag att de åsikter som ryms inom SMR eller rymdes inom SvP är lika avskyvärda som de är en del av en obruten gulbrun tradition.

    Vi har några representanter för den ideologiska rasismen som gästspelar här på FL, inte sällan angriper de den så kallade kulturmarxismen från ett tänkt arbetarklassperspektiv.

    Förresten är det lustigt att såväl höger- som vänsterextremister alltid påstår sig tala i folkets namn. Folkets demonstration, tja, det räcker med namnet för att man ska veta att det handlar om extremister av någon sort.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Vad menar du egentligen?

    För mig får RKU gärna demonstrera. Eftersom de inte är revolutionära längre så har de legitim rätt att ta del i den offentliga debatten.

    Kritiken mot detta var i medierna mkt mildare än den mot folkets demonstration. Håller du inte med om det?

    Huruvida det är rätt eller inte har jag inte skrivit något om.

    Så... Hur får du det till tolerans mot rasister?
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?