• Felicia86

    Har du förtroende för regeringen?

    Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

    Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-01-03 14:11:49 följande:
    Men du anser ändå att listan är pålitlig, trovärdig och objektivt betydelsefull i att peka ut antisemitism/antisemister?

    Jag tycker som jag sagt att det är mycket märkligt att skapa en lista som blandar antisemitiska handlingar med kritik mot Israel men jag har inte funnit någon i listan som varken har gjort sig skyldig till en antisemitisk handling eller som har riktat kritik mot Israel så sett till detta så är listan pålitlig och trovärdig. Man måste värdera anledningen till att någon befinner sig på listan. Jag tycker exempelvis inte att FN, Barack Obama eller Margot Wallström, som bara har kritiserat Israel, har något att skämmas över medan det är mer bekymmersamt för dem som i likhet med Björn Söder har hamnat på listan pga. av antisemitism. 


     


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2017-01-03 15:20:55 följande:

    Jag tycker som jag sagt att det är mycket märkligt att skapa en lista som blandar antisemitiska handlingar med kritik mot Israel men jag har inte funnit någon i listan som varken har gjort sig skyldig till en antisemitisk handling eller som har riktat kritik mot Israel så sett till detta så är listan pålitlig och trovärdig. Man måste värdera anledningen till att någon befinner sig på listan. Jag tycker exempelvis inte att FN, Barack Obama eller Margot Wallström, som bara har kritiserat Israel, har något att skämmas över medan det är mer bekymmersamt för dem som i likhet med Björn Söder har hamnat på listan pga. av antisemitism. 


    Jag tycker det du skriver är motsägelsefullt.
  • Abegayle70
    Tom Araya skrev 2017-01-03 15:24:30 följande:
    Jag tycker det du skriver är motsägelsefullt.
    Jag med.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Linnea1994
    KillBill skrev 2017-01-03 12:20:09 följande:

    Det parlamentariska läget var enklare/stabilare när Reinfeld regerade vilket påverkade den regeringens betyg.

    Hur tror du att väljarnas betyg skulle bli om de betygsatte Reinfelt och hans regering så här ett par år i efterskott? Idag verkar inte ens den dåvarande moderata gruppledaren och nuvarande partiledaren Anna Kindberg Batra vilja ta i Reinfeld med tång. 


    Vi hade den värsta lågkonjunkturen sedan 30-talet, tycker du det är så stabilt?

    Sedan var Fredrik väldigt duktig på att ena partierna inom alliansen och lät det andra partierna få igenom sina hjärtefrågor. Inte som idag då ett visst foliehattparti får igen det mest egendomliga förslag.
    Läste i GP idag om den nya Kemikalieskatten som kommer att drabba all hemelektronik. Den kommer delvis ta död på den så framgångsrika spelindustrin enligt bedömare GP hade pratat med. Sedan att det redan är så att vi har återvinning (och avgift på el-produkten) verkar foliehattarna inte fatta....
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2017-01-03 14:36:38 följande:
    Nja, så kan det naturligtvis te sig när man har Aftonbladet som kunskapskällaSkrattande

    Ser man till året som gick, hela 2016 alltså, så har:

    Det brunblå alternativet tappat tappat i opinin med hela 6,4 procentenheter, räknar man in KD som knappast kommer att komma in i riksdagen blir tappet för de brunblå ännus större.

    Alliansen har tappat med 1,1 procentenhet, Centerns uppgång räcker inte till för att kompensera för M:s fall, räknar man in KD som knappast kommer att komma in i riksdagen blir tappet för allinasen än större.

    Medan de rödgröna däremot har haft en uppgång i opinionen under året med hela 3,4 procentenheter.

    Min teori är att folk har tröttnat på högerpopulismen och söker sig till ansvarsfulla alternativ.

    Källa: Sifo

    www.svd.se/unik-matserie-djupdyk-i-den-politiska-historien
    Nja du har inte rätt (som vanligt)
    Brunblå??? Vilket är det bruna partiet?

    Det mest ansedda statistiken visar:
    Sifo dec 2015:
    Rödgröna 39.9%
    Alliansen 38.6%

    Sifo dec 2016:
    Rödgröna 41.2%
    Alliansen 40.9%
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2017-01-02 16:56:26 följande:
    Nyckelordet i det jag skriver är tillräckligt. Även om Willy Silberstein och Simon Wiesenthal centret är objektiva så menar jag att de klarar av att avgöra vad som är antisemitism eller vad som inte är antisemitism.

    Tveksamt.., det är ytterst få som klarar att sätta sig själva i bakgrunden och se saker utifrån omvärldens perspektiv. Jag kan inte komma på någon person som kunnat det, även om det har funnits och finns de som verkligen ärligt försöker.

    Och att Israel nu är mer splittrat än någonsin, och att högerextremismen är påtaglig tycker jag den här domen visar.


     http://www.svt.se/nyheter/utrikes/sammandrabbningar-infor-dom-mot-israelisk-soldat


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Linnea1994 skrev 2017-01-04 09:44:28 följande:
     
    Läste i GP idag om den nya Kemikalieskatten som kommer att drabba all hemelektronik. Den kommer delvis ta död på den så framgångsrika spelindustrin enligt bedömare GP hade pratat med. Sedan att det redan är så att vi har återvinning (och avgift på el-produkten) verkar foliehattarna inte fatta....
    Inget kommer någonsin att ta död på det som efterfrågas, det har det aldrig gjort, och kommer heller inte att göra det nu.
    Så företagen kommer att anpassa sig snabbt, och det till allas vår nytta, precis som vanligt.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2017-01-04 09:50:08 följande:
    Nja du har inte rätt (som vanligt)
    Brunblå??? Vilket är det bruna partiet?

    Det mest ansedda statistiken visar:
    Sifo dec 2015:
    Rödgröna 39.9%
    Alliansen 38.6%

    Sifo dec 2016:
    Rödgröna 41.2%
    Alliansen 40.9%
    Det brunblå alternativet, ja det är Åkessons och skrikhögerns våta dröm - alltså ett samarbete mellan M, SD och KD.

    Ser man till utvecklingen under förra året så har detta altenativ kraftigt tappat i tänkt väljarstöd, naturligtvis är alternativet en konstruktion, i och med att många moderater skulle bli före detta moderater om M började samarbete med ett rasistiskt parti. Inte desto mindre finns det personer som anser att M och SD borde samarbeta.

    Så här ser förändringarna under 2016 enligt Sifo ut:

    Det brunblå alternativet tappat tappat i opinion med hela 6,4 procentenheter, räknar man in KD som knappast kommer att komma in i riksdagen blir tappet för de brunblå ännus större.

    Alliansen har tappat med 1,1 procentenhet, Centerns uppgång räcker inte till för att kompensera för M:s fall, räknar man in KD som knappast kommer att komma in i riksdagen blir tappet för allinasen än större.

    Medan de rödgröna däremot har haft en uppgång i opinionen under året med hela 3,4 procentenheter.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?