• Pescetarian

    Släcker du ner och stänger av under "Earth Hour"?

    Hur gör ni egentligen där ute i stugorna?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Släcker du ner och stänger av under "Earth Hour"?
  • Penida
    Ztarduzt skrev 2015-03-28 21:12:47 följande:

    Förstår inte hur det ska göra skillnad då alla länder släcker olika tider. Sen visste jag inte ens att det var earth hour.


    En ynka timme per år  gör ingen som helst skillnad. Det är möjligt att vissa blir mer medvetna med sådana här jippon men jag tvivlar på den. Väldigt många av de som släcker ner ikväll tar nog bilen imorgon och flyger till ett land långt borta på semestern.
    Avskyr CIO-metoder
  • Tecum
    lövet2 skrev 2015-03-28 21:31:25 följande:

    Nej, här verkar alla ha missat att det var Earth Hour.


    Nja, vi struntade bara i det...
  • Pescetarian

    Oj, kul med så många svar!

    Själv är jag en snåljåp och har alltid endast en lampa tänd kring den här tiden på dygnet (förutsatt att jag inte städar, då är det fler lampor och maskiner igång).

  • Pentra

    Jag kryssade i "Annat". En nätansluten LED-lampa på några få Watt lös i köket här hemma i huset. Men hall, vardagsrum och tv-rum kopplades över till egenlagrad sol- och vind-ström. ... /Pentra

  • nozpa

    Nej vi släkte inte ner. Lät bli att tända vissa lampor ikväll dock.

  • Giovanna

    Jag släcker ner och använder inte datorer eller annat som drar ström under Earth hour. Earth hour är en SYMBOLHANDLING för att uppmärksamma lmakthavare om klimatet och miljöförstöring på jorden. Idag och övriga dagar om året väljer jag ekologiskt och/eller miljömärkt samt gör andra val som har så liten påverkan på vår miljö och vårt klimat som möjligt. Självklart felar jag ibland och ingen kan göra allt men alla kan kan göra något.

Svar på tråden Släcker du ner och stänger av under "Earth Hour"?