• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

    Ja kära ni, det känns skillnad nu, spec när sprattlet kom, blev levande! Nu ska jag gå in i min graviditet med ro...!

  • zaq1234

    Blomman, försök o inte oroa dig, fast jag förstår att man gör det ändå, bra att de kommer att kolla dig noga. Vilken vecka är du i nu?

    Tack för info om att de ofta är mindre än vad de ska vara. Min var ju -6% vid v 24.... Undras hur den växt till v 32... Känns som lång tid dit...

  • TyckOmMig

    Zaq-har du inte TUL förrens v 32?

    Skiljer det där med att vänta en eller två barn?Jag är jätte nyfiken på hur mina två ligger till denna gång om en vecka!

    Fick ju så fina 4D bilder som väggarna i köket snart är tapetserade med sist och det är så mysigt att ha alla bilder sen VUL i v 5+6 och nu kunna urskilja dessa barn mer och mer på närmare håll.Man kan inte låta bli att le för sig själv ibland och smeka sin växande om något tunga gravidmage!

    Jag fastar från kl 20 ikväll tills imorgon efter kl 10 då glukos belastningen är klar.Ska ju vara på MVC lite innan kl 8.

    Hoppas jag inte blir allt för påverkad lite orolig över att må risigt i onödan.

    Kommer sakna min morgondryck rumstempererat vatten med lime/citron- gör under för min känsliga mage då jag till motsats mot de flesta inte blir förstoppad av alla extra vitaminer utan tvärtom!

    Det är ju en rejäl omfattande pillerhög man dagligen sätter i dig för en god sak!

  • Blomman701
    zaq1234 skrev 2015-05-05 20:03:36 följande:

    Blomman, försök o inte oroa dig, fast jag förstår att man gör det ändå, bra att de kommer att kolla dig noga. Vilken vecka är du i nu?

    Tack för info om att de ofta är mindre än vad de ska vara. Min var ju -6% vid v 24.... Undras hur den växt till v 32... Känns som lång tid dit...


    V 35 34+2 är jag i nu. Jag försöker att inte oroa mig, bebis följer sin egen kurva och det är huvudsaken. :)

    Hur långt har du själv kommit? Är det långt för dig till v 32?
  • HRE
    Redan47 skrev 2015-05-05 10:09:32 följande:

    Jag är gravid! Det är på riktigt, vi såg liten och hur hen viftade m armar o ben! Tårarna kom. Först såg det ut som två... Jag vet inte vad vi såg.

    Bot mot sammandragningar när jag överanstränger mig- VILA. Och fortsätta med lite östrogen till moderkaka tar över. Det känns skönt med återkoppling. Nu känner jag mig mycket lugnare.


    Härligt! Visst är det en fantastisk känsla att se det på bild! Först då det blir verkligt;.)
  • zaq1234

    Tyckommig ja i Sthlm är standard notch i v 24 o sedan TUL i 32, sen är det inga mer UL.

    Blomman, jag är nu 27+3. Har bokat TUL den 12 juni... Så det är mer än en månad kvar. Har 2 Vanliga besök hos BM innan. Så man får ju i alla veta veta SF måttet där.

  • bullenochgrisen

    Jag ska till bm idag för att boka TUL, sist i vecka 26 låg ju lillan på + 1,9 men jag tror hon hade haft en växa period precis dagarna innan för hon hade varit så lugn då i magen.

    Ska bli kul att boka TUL så man har något datum att längta efter, om två veckor ca får vi se lillan på skärmen igen. Hoppas hon vill visa sig denna gången, vill se hennes ansikte. Sist gömde hos sig med huvudet neråt och in mot ryggen.

    Hoppas SF måttet ser bra ut idag, har ju inte så stor mage för att vara i vecka 30, har bara gått upp 7 kg. Men lillan tycks ju växa på ändå och gott om vatten finns det också.

  • skade

    Stort grattis Redan. Det är så fantastiskt att du nu äntligen får se ett litet pyre, som du kämpat. Så himla glad!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus