• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig
    Rosen 76 skrev 2017-11-05 15:53:26 följande:

    Någon som har tips på vad man kan göra med värsta magkatarr med illamående som följd! Vecka 9 typ nu... Får panik och kan inte fungera som vanligt!! Har såklart frågat BM också men kanske ni har tips??? Tack :)


    Skriver också Omepresol det ända som fungerat väl mina tre lyckade ED graviditeter.
  • Jag är bara jag

    Inte mycket aktivitet här längre, men jag tänkte bara tala om att jag är gravid med vårt sista embryo. Tar inte ut nåt i förskott utan tar en dag i taget.

  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2017-11-14 18:42:12 följande:

    Inte mycket aktivitet här längre, men jag tänkte bara tala om att jag är gravid med vårt sista embryo. Tar inte ut nåt i förskott utan tar en dag i taget.


    Aaaaaah GRATTIS! Åh hur långt gången är du? Vad glad jag är för din skull. Håller allt jag kan för att det ska gå vägen. Stor kram på dig!

    Själv så visade stickorna blinkande gubbe på ägglossningstestet i går och idag började jag blöda? Eeeh är det bra eller? Tror inte det! Blir att tinga gyn imorgon i alla fall. Suck!
  • TyckOmMig
    Jag är bara jag skrev 2017-11-14 18:42:12 följande:

    Inte mycket aktivitet här längre, men jag tänkte bara tala om att jag är gravid med vårt sista embryo. Tar inte ut nåt i förskott utan tar en dag i taget.


    Härlig uppdatering!
    Stort grattis underbart ju.
  • Frazze
    UndrandeSökare skrev 2017-11-14 22:31:02 följande:

    Frazze- Det låter inte bra. Hoppas du får tid hos gyn snart.


    Typ som en liten mens och vanlig mensvärk ont! Ska ringa gyn idag. Har tagit letrozol och kände att det var inget bra denna gången alltså. Nu tar jag INTE dem mer.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-11-14 21:45:56 följande:
    Aaaaaah GRATTIS! Åh hur långt gången är du? Vad glad jag är för din skull. Håller allt jag kan för att det ska gå vägen. Stor kram på dig!

    Själv så visade stickorna blinkande gubbe på ägglossningstestet i går och idag började jag blöda? Eeeh är det bra eller? Tror inte det! Blir att tinga gyn imorgon i alla fall. Suck!
    Tack! Bara v.6 så väldigt tidigt än. Trött som en jag vet inte vad...

    Hoppas du får ordning på cyklerna nu!
  • UndrandeSökare
    Frazze skrev 2017-11-15 06:42:16 följande:

    Typ som en liten mens och vanlig mensvärk ont! Ska ringa gyn idag. Har tagit letrozol och kände att det var inget bra denna gången alltså. Nu tar jag INTE dem mer.


    Hur har det gått Frazze? Vad sa gynekologen?

    Är nog klokt att sluta med letrozol då...

    Hoppas blödningen slutar och att du mår bättre snart !

    Ni får fortsätta försöka naturligt utan letrozol.

    Var det i juni nästa år ni skulle göra nästa insättming?
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus