• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • UndrandeSökare

    Jag tror tyvärr just denna tråd inte är så aktiv längre, den startade 2015 som en äntligen gravidtråd efter ÄD och nu har alla de aktiva här fått sina barn och försvunnit härifrån.

    Hoppas verkligen att din nya läkare på tisdag kan hjälpa dig. Eller att du kan hitta nån annan läkare som har kunskapen och viljan att hjälpa. Förstår att det är frustrerande att ha embryon i frysen och så krånglar kroppen så man inte kan sätta in dem.

    Annars vad sägs om en second opinion via telefon med Penny då? Hon är ju väldigt erfaren. Så hon har troligen stött på detta problem förut med tanke på att hon hållit på längre än Dr D och Serum har ju så många patienter.

    Hoppas du hittar lösningen på något sätt.

    Lycka till !

  • Frazze

    Jag är bara jag! Hur går det för dig? Jag är så nyfiken!!!!!! Jag hoppas att allt går bra och att du mår bättre denna graviditeten. Hur mår lille B? Har han fyllt 1 år nu? Går han? Pratar han? Skriv och berätta snälla! Du får skriva pm om du vill

    Jag var hos gyn! Han hittade inget fel på mig. Han hittade 1 äggblåsa på var äggstock en 6el 8 mm och en 11 mm på dag 8. Man kan ju alltid hoppas och önska!

    Hoppas att 2018 blir ett bra gravidår för alla oss som kämpar.

    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLA!

  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-12-22 20:03:59 följande:
    Jag är bara jag! Hur går det för dig? Jag är så nyfiken!!!!!! Jag hoppas att allt går bra och att du mår bättre denna graviditeten. Hur mår lille B? Har han fyllt 1 år nu? Går han? Pratar han? Skriv och berätta snälla! Du får skriva pm om du vill smile1.gif
    Jag var hos gyn! Han hittade inget fel på mig. Han hittade 1 äggblåsa på var äggstock en 6el 8 mm och en 11 mm på dag 8. Man kan ju alltid hoppas och önska!

    Hoppas att 2018 blir ett bra gravidår för alla oss som kämpar.

    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLA!
    Så snällt av dig att fråga!  Hjärta  Jag har gjort VUL och "lillan" lever! Solig  Mår tyvärr mycket sämre och tidigare än med B så det är riktigt jobbigt. Dock är alla värden bra så inget att anmärka på där.
    B är en stooooor buse! Tungan ute  Nyss fyllt ett år. Kan gå med hjälp sen länge, men vågar inte själv. Pratar litegrann. Nam nam (allt ätbart vilket allt är Glad ) , nanna (sova), titta, dada (lampa) och en hel massa babbel. Skrattande Lättsam unge måste jag säga.

    God Jul du med och hoppas på syskon!
  • Frazze

    Åh vad härligt att bebis lever!!!!! Vilken vecka är du i nu? Tråkigt att du mår så dåligt bara. Jag som mådde så fantastiskt under min graviditet. Men du klarade det ju sist, så det är bara att ge sig f*n på det! Du ska klara detta oxå.

    Härligt att B växer och mår bra! Det går så sjukt fort bara. J är ju snart 16 månader och han pratar massor. Han sjunger med i barnlåtar både på svenska och engelska nu. Jag vill hitta pausknappen!!!!! Men det är underbart på alla sätt och vis. Vill desperat ha en liten till kram

  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-12-22 21:33:58 följande:
    Åh vad härligt att bebis lever!!!!! Vilken vecka är du i nu? Tråkigt att du mår så dåligt bara. Jag som mådde så fantastiskt under min graviditet. Men du klarade det ju sist, så det är bara att ge sig f*n på det! Du ska klara detta oxå.
    Härligt att B växer och mår bra! Det går så sjukt fort bara. J är ju snart 16 månader och han pratar massor. Han sjunger med i barnlåtar både på svenska och engelska nu. Jag vill hitta pausknappen!!!!! Men det är underbart på alla sätt och vis. Vill desperat ha en liten till smile1.gif kram
    Vecka 11 nu så en liten bit på väg. Glad Jo, jag klarade måendet sist, men nu har jag en aktiv ett-åring så det är verkligen tufft. Sover en timme när maken kommit hem och han har honom hela kvällen och natten.
    Tiden går rasande fort! Tycker B lär sig nya saker mest varje dag. Han fattar ju mycket, mycket mer än han kan säga. När jag ser bebisar nånstans fattar jag inte att han nyss varit så liten. Nu är han en bjässe på nästan 14 kg som drar stl. 86-96! Hoppas faktiskt han går/springer snart så lite fläsk rasar av. Tungan ute

    Jag håller tummen för fler superägg hos dig! Kram!
  • TyckOmMig

    Jag är bara jag-åh redan vecka 11 skönt ju tråkigt att du mår dåligt men hoppas du ändå glädjs över att lilleman ska bli storebror!
    Vår minsting som fyllde 1 år den 8/12 är också en stor kille dock pratar han inte mkt än och nöjer dig ännu med att hasa fram på rumpan hoppade över krypstadiet!
    Han har nog av att kolla in iakttaga sina busiga tvillingsystrar & tvillingbröder!!!
    God Jul på dig!

  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2017-12-22 23:51:42 följande:
    Jag är bara jag-åh redan vecka 11 skönt ju tråkigt att du mår dåligt men hoppas du ändå glädjs över att lilleman ska bli storebror! Vår minsting som fyllde 1 år den 8/12 är också en stor kille dock pratar han inte mkt än och nöjer dig ännu med att hasa fram på rumpan hoppade över krypstadiet! Han har nog av att kolla in iakttaga sina busiga tvillingsystrar & tvillingbröder!!! God Jul på dig!
    Tack! B har aldrig krupit heller utan sitter på ena skinkan och inte hasar fram utan hastar fram! Fort går det! God Jul! 
  • Frazze

    J tog sina första steg när han var 10.5 månad och nu går han inte längre utan springer. Han har strl 86- 92 för han är typ 90 cm lång och väger väl 12.5 kg han är lång! Men med pappa på 210cm och mamma på 180cm så är det kanske inte helt konstigt Han har dock inte växt i det på midjan utan bara i längd men han blir ju 16 månader nu den 27 så han är ju lite äldre än era godingar. Synd att vi bor långt ifrån varandra!!! Ja jag vet inte vart du bor jag är bara jag, men Tyckommig vet jag ju och det är en bit dit tyvärr. Hade vart kul att låta våra små få leka. Hoppas nu att allt går bra med graviditeten! Tur att din man tar B när han kommer hem så att du får vila så mycket som möjligt. Ta hand om dig och ha en riktigt god jul! Jag längtar tills jag får se ansiktet på vår lille när tomten kommer. Men han har tur för vi kommer fira Australisk jul och han får paket även den 25e

  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-12-23 20:32:50 följande:
    J tog sina första steg när han var 10.5 månad och nu går han inte längre utan springer. Han har strl 86- 92 för han är typ 90 cm lång och väger väl 12.5 kg han är lång! Men med pappa på 210cm och mamma på 180cm så är det kanske inte helt konstigt smile1.gif Han har dock inte växt i det på midjan utan bara i längd smile2.gif men han blir ju 16 månader nu den 27 så han är ju lite äldre än era godingar. Synd att vi bor långt ifrån varandra!!! Ja jag vet inte vart du bor jag är bara jag, men Tyckommig vet jag ju och det är en bit dit tyvärr. Hade vart kul att låta våra små få leka. Hoppas nu att allt går bra med graviditeten! Tur att din man tar B när han kommer hem så att du får vila så mycket som möjligt. Ta hand om dig och ha en riktigt god jul! Jag längtar tills jag får se ansiktet på vår lille när tomten kommer. Men han har tur för vi kommer fira Australisk jul och han får paket även den 25e smile1.gif
    B är 80 så precis på mittkurvan, men väger 13,5 så du kan ju tänka dig hur rund han är!
    Här blir det ingen tomte, men några paket i alla fall. Riva papper är säkert roligare än innehållet. Glad
    Idag har jag varit outsägligt trött och orkade inte ens klä granen klart. Bortbjudna imorron, men vi går bara på kvällen för jag orkar bara inte. Rejält rund om magen, men för tidigt att berätta så dom får väl tro jag blitt tjock då.

    God Jul!
  • Frazze

    Åh jag blir så avis!!!!!!!+ jag vill oxå vara rund om magen eller det är jag, fast jag ÄR tjock! Jag ska ta tag i det nu och försöka mitt yttersta att gå ner i vikt till vår resa i April. Fast blir jag gravid så får det ju givetvis vänta.

    Ja han måtte vara en liten goding <3 J har ju alltid legat på övre strecket eller lite över i längd och jäms med lägsta strecket i vikt. Fast vi tycker inte han är mager utan han ser fin ut och han äter bra, så vi är nöjda. Ta hand om dig nu och mys så gott ni kan i Jul. Synd att inte Tomten kommer J kommer nog att bli jätte rädd! Han är väldigt social och glad annars.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus