• Redan47

    Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

    Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

    När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

    Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

  • Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2017-12-23 21:59:49 följande:
    Åh jag blir så avis!!!!!!!+ jag vill oxå vara rund om magen eller det är jag, fast jag ÄR tjock! Jag ska ta tag i det nu och försöka mitt yttersta att gå ner i vikt till vår resa i April. Fast blir jag gravid så får det ju givetvis vänta.
    Ja han måtte vara en liten goding <3 J har ju alltid legat på övre strecket eller lite över i längd och jäms med lägsta strecket i vikt. Fast vi tycker inte han är mager utan han ser fin ut och han äter bra, så vi är nöjda. Ta hand om dig nu och mys så gott ni kan i Jul. Synd att inte Tomten kommer smile1.gif J kommer nog att bli jätte rädd! Han är väldigt social och glad annars.
    Jag är inte direkt blåmager i mig själv heller, men det är alla behandlingar som satt spår. Åldern gör det inte bättre heller, men efter den här måste även jag ta tag i vikten. Jag orkar ju bättre då med min vanliga sjukdom.
    B är sällan rädd för folk, men skrek hela tiden hos bvc på ettårskollen! Däremot brukar han charma alla på affärn när maken handlar med honom för han pratar med alla.
  • TyckOmMig

    Jag är bara jag & Frazze-God Jul på er och låt inte avståndet hindra oss för att ses jag bor stort med alla mina barn men här finns plats för er med ni är så välkomna eller om vi kanske skulle ses halva vägen framöver annars finns säkert andra alternativ om ni skulle vilja det!Våra killar är ju så jämn gamla och med all erfarenhet våra livsöden ger oss lär vi ha mkt att prata om.Bamsekramar.

  • Frazze

    Jag är bara jag hur går det? Jag är så sjukt nyfiken så jag döööör! Vilken vecka är du i nu? För jag hoppas att allt gått bra än då länge Du måste ta dig tid att skriva ibland för att stilla vår nyfikenhet Jag hoppas att allt är bra och att lilla B mår bra! Kram

  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-01-29 14:15:10 följande:
    Jag är bara jag hur går det? Jag är så sjukt nyfiken så jag döööör! Vilken vecka är du i nu? För jag hoppas att allt gått bra än då länge smile1.gif Du måste ta dig tid att skriva ibland för att stilla vår nyfikenhet smile2.gif Jag hoppas att allt är bra och att lilla B mår bra! Kram
    Men gulledig som frågar! <3  Jag är i v.16 och lillan lever! Solig UL förra veckan bara för att kolla det. Mår pest p.g.a migrän. Kan ju inte vila dagtid heller, men det får gå... Luktkänslig och lyckats spy en gång p.g.a illamående. Halsbränna. Nåja, slutresultatet blir ju bra! Drömmer

    "Lille" B mår toppen! Glad  Knatar runt för fullt och är glad jämt. Skrattande

    Kram!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2018-01-29 19:57:52 följande:

    Men gulledig som frågar! <3  Jag är i v.16 och lillan lever!  UL förra veckan bara för att kolla det. Mår pest p.g.a migrän. Kan ju inte vila dagtid heller, men det får gå... Luktkänslig och lyckats spy en gång p.g.a illamående. Halsbränna. Nåja, slutresultatet blir ju bra!

    "Lille" B mår toppen!   Knatar runt för fullt och är glad jämt.

    Kram!


    Ååååååh vad glad jag blir! Vad UNDERBART! V.16 redan!!!!!! Snart halvvägs då med andra ord. Åh är det en liten tjej? Eller är det bara du som säger lillan? Men förytom migränet då? Är det ok? Eller är du lika förstörd som med lille B? Måste säga att du låter så fantastiskt mycket mer positiv denna gången mot sist då allt var helt botten.

    Skönt att läsa oxå att lille B mår bra! Visst är de helt fantastiska de små liven? Vår lille J eller lilla och lilla! Han är högt och lågt! Klättrar upp på borden nu och på toa stolen köksstolar sängen och han klättrar ur sin säng. Han pratar och sjunger på både svenska kch engelska nu. Det går för fort och jag läääängtar till höst/vinter när vi ska åka igen. Jag hoppas att det kommer få vägen första gången.

    Skriv en rad lite då och då så att vi får veta! När är BF?
  • TyckOmMig

    Jag är bara jag-en till här som glädjs stort med dig och tycker också det lyser igenom i din text att du verkar må så mkt bättre denna graviditet!Kämpa på och grattis till en av varje om det nu visat sig bli en dotter denna gång!

    Frazze-vännen saknar dig med allt väl med dig hoppas jag.Hoppas så det går vägen när du/ni känner er redo för nästa försök/kram

  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-01-29 21:03:10 följande:
    Ååååååh vad glad jag blir! Vad UNDERBART! V.16 redan!!!!!! Snart halvvägs då med andra ord. Åh är det en liten tjej? Eller är det bara du som säger lillan? Men förytom migränet då? Är det ok? Eller är du lika förstörd som med lille B? Måste säga att du låter så fantastiskt mycket mer positiv denna gången mot sist då allt var helt botten.

    Skönt att läsa oxå att lille B mår bra! Visst är de helt fantastiska de små liven? Vår lille J eller lilla och lilla! Han är högt och lågt! Klättrar upp på borden nu och på toa stolen köksstolar sängen och han klättrar ur sin säng. Han pratar och sjunger på både svenska kch engelska nu. Det går för fort och jag läääängtar till höst/vinter när vi ska åka igen. Jag hoppas att det kommer få vägen första gången.

    Skriv en rad lite då och då så att vi får veta! När är BF?
    Bara känslan som säger tjej, vet ju egentligen inte alls. Glad Och det kvittar ju! Jag må låta positiv, men rent fysiskt är jag totalt knäckt tyvärr. Orkar inte alls leka och busa med B som jag skulle vilja... Skulle faktiskt ligga dygnet runt om jag inte hade honom.

    B lär sig nya saker väldigt fort tycker jag! Än så länge låter alla djur "bä", men det kanske inte är så konstigt när vi har egna får!

    Så det bär iväg sen i år? Spännande! Glad

    B.f är 17/7.  I början av semestern om de inte ska trilskas igen så jag inte får gå längre än 38+0...
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2018-01-29 21:46:33 följande:
    Jag är bara jag-en till här som glädjs stort med dig och tycker också det lyser igenom i din text att du verkar må så mkt bättre denna graviditet!Kämpa på och grattis till en av varje om det nu visat sig bli en dotter denna gång! Frazze-vännen saknar dig med allt väl med dig hoppas jag.Hoppas så det går vägen när du/ni känner er redo för nästa försök/kram
    Som sagt, fysiskt är det under all kritik... Men jag har ju glädjen med lille B! Solig
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2018-01-29 21:55:05 följande:

    Som sagt, fysiskt är det under all kritik... Men jag har ju glädjen med lille B!


    Hej svej! Bara jag som nyfiket kollar in här och vill höra hur du mår och hur allt går? Är allt bra? Hur går det med bebis? Snart bara 4 månader kvar nu Härligt! Skriv gärna och berätta hur allt går. Kram på dig
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2018-03-05 21:12:46 följande:
    Hej svej! Bara jag som nyfiket kollar in här och vill höra hur du mår och hur allt går? Är allt bra? Hur går det med bebis? Snart bara 4 månader kvar nu Härligt! Skriv gärna och berätta hur allt går. Kram på dig
    Barnet lever och det är ju viktigast. Glad Att jag mår pest är inget nytt... Börjat få sammandragningar också och då bara måste jag sitta ner ett tag. Inte lätt med aktiv ett-åring! Till helgen får folk veta att jag är gravid- behöver ju liksom bara visa upp mig för jag är enormt stor redan!

    Kram på dig med!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus