• Gert
    Äldre 15 May 18:20
    387294 visningar
    9035 svar
    -10 +16
    9035
    387294

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Äldre 25 Sep 07:11

    S ökar i opinionen, SD tappar.

    Trendbrottet: SD ökar inte | Samhälle | Nyheter | Aftonbladet www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21470731.ab

  • Äldre 25 Sep 14:40
    KillBill skrev 2015-09-25 07:11:24 följande:

    S ökar i opinionen, SD tappar.

    Trendbrottet: SD ökar inte | Samhälle | Nyheter | Aftonbladet www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21470731.ab


    Jag skulle önska att SD åkte ur 2018 och S bara fick typ 15%. Så länge vänsterblocket får majoritet. Sjöstedt och Schyman får gärna hoppa in i regeringen också.
  • Äldre 26 Sep 00:41
    KillBill skrev 2015-09-25 07:11:24 följande:
    S ökar i opinionen, SD tappar. Trendbrottet: SD ökar inte | Samhälle | Nyheter | Aftonbladet www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21...
    Litar du numera på undersökningar där man använder sig av självrekryterade paneler?
  • Äldre 26 Sep 00:52
    KillBill skrev 2015-09-25 07:11:24 följande:

    S ökar i opinionen, SD tappar.

    Trendbrottet: SD ökar inte | Samhälle | Nyheter | Aftonbladet www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21470731.ab


    Om 6st säger att de ökar, 1 på samma nivå, 1 att det minskar är det självklart att man drar slutsatsen att de inte ökar...
  • Äldre 26 Sep 06:10
    Kung Markatta skrev 2015-09-26 00:41:30 följande:
    Litar du numera på undersökningar där man använder sig av självrekryterade paneler?
    Nej jag personligen litar inte på opinionsundersökningar med sk självrekryterande paneler men jag vet att många sverigedemokrater hyser ett mycket stort för den typen av undersökningar och tyckte därför att resultatet var värt att lyftas fram.
  • Äldre 26 Sep 09:54
    KillBill skrev 2015-09-26 06:10:47 följande:
    Nej jag personligen litar inte på opinionsundersökningar med sk självrekryterande paneler men jag vet att många sverigedemokrater hyser ett mycket stort för den typen av undersökningar och tyckte därför att resultatet var värt att lyftas fram.
    Kan bero på att de ligger närmare resultatet än slumpmässiga ringningar till personer som inte svarar. Finns ett relativt långt inlägg på Flashback varför självrekryterande paneler kommer närmare sanningen än slumpmässiga ringnigar.

  • Äldre 26 Sep 10:10
    KillBill skrev 2015-09-26 06:10:47 följande:
    Nej jag personligen litar inte på opinionsundersökningar med sk självrekryterande paneler men jag vet att många sverigedemokrater hyser ett mycket stort för den typen av undersökningar och tyckte därför att resultatet var värt att lyftas fram.

    Forskningen säger att webpaneler, "självrekryterade" eller ej, fungerar bättre på kontroversiella ämnen eftersom att folk målar upp en finare bild av sig själva när de blir uppringda och måste interagera med en annan människa.

    Man fejkar helt enkelt "för att passa in" när någon ringer och frågar dig om kontroversiella saker.
  • Äldre 26 Sep 10:14

    Nu skall vi inte vara så pessimistiska här, under 6 % tror jag inte dom sjunker. Inte 2018 iaf.

    Eller, ja omöjligt är det förstås inte. Med tanke på deras karismatiska partiledare!


    What has four legs and an arm? A happy pitbull...
  • Äldre 26 Sep 16:28
    Snake skrev 2015-09-26 10:14:50 följande:

    Nu skall vi inte vara så pessimistiska här, under 6 % tror jag inte dom sjunker. Inte 2018 iaf.

    Eller, ja omöjligt är det förstås inte. Med tanke på deras karismatiska partiledare!


    Var du ironisk där eller?
  • Äldre 17 Oct 23:45

    Stödet för S är nu lika lågt som under Håkan Juholts sista tid som partiledare enligt Sifo:s senaste mätning:

    www.svd.se/ny-svd-sifo-s-stodet-lika-lagt-som-under-juholt/om/opinionsmatningar-2015


Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?