• Gert

    Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

    Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Rataxes
    Kung Markatta skrev 2016-11-24 14:43:09 följande:

    Det har trillat in lite motioner till S-kongressen i vår:

    www.svd.se/flyktingpolitiken-kommer-att-gora-ont-for-s/om/svenskt-flyktingmottagande

    Här ser man t.ex. att Lunds arbetarekommun, där migrationsminister Morgan Johansson är med i styrelsen, kräver en återgång till tidigare förd invandringspolitik samt chockhöjda skatter.

    Mot 15%?


    15% med dessa förslag förverkligade verkar rimligt.

    "Alla avdrag fo?r husha?llsna?ra tja?nster, alltså RUT-avdrag, ska avskaffas. Liksom alla fem jobbskatteavdrag ? skattesänkningarna för de som jobbar ? som infördes av alliansregeringen."
    Om de enda verktyg man har är en hammare och en skära ser alla problem ut som en kapitalist
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-22 18:29:39 följande:
    Socialdemokraterna är nere på 20,8% nu i Sentios undersökning i november. Ett tapp från 23,5% i oktober.

    S är nu jämstora med M som hamnar på 20,5%.

    Största parti har 25,0%. Alltså klart störst.

    sentio.no/nyheter/
    TV4/Novos http://novus.se/valjaropinionen/tv4novus-valjarbarometer/2016-2/
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-11-24 18:38:21 följande:
    TV4/Novos novus.se/valjaropinionen/tv4novus-valjarbarom.../
    Intressant att SD enligt Novus är dubbelt så stora på landsbygden jämfört med storstaden.

    Samma fenomen som med Trump, invandrarna och etablissemanget, de där som gör sig märkvärdiga i stan, bär skulden till att landsbygden avfolkas.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-24 19:01:52 följande:
    Intressant att SD enligt Novus är dubbelt så stora på landsbygden jämfört med storstaden.
    Visste du inte det? SD har alltid varit stora på landsbygden, speciellt i Skåne.
    Och då behöver jag inte skriva mer om det för att du ska förstå, i annat fall kan du läsa om hur SD uppstod.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-11-24 19:13:17 följande:
    Visste du inte det? SD har alltid varit stora på landsbygden, speciellt i Skåne.
    Och då behöver jag inte skriva mer om det för att du ska förstå, i annat fall kan du läsa om hur SD uppstod. smile1.gif
    Jodå. Det framgick tydligt vid senaste valet att SD är som starkast där avfolkningen och industridöden också har gått längst.

    Vill man få stopp på invandrarhatet så handlar det inte så mycket om folkupplysning och integration som att återställa framtidstron på landsbygden.

    Och det tror jag inte är möjligt, avfolkningen och utarmningen av landsbygden kommer bara att fortsätta.

    Bodde en massa år i Norrlands inland och arbetspendlade fler mil om dagen än någon här nere skulle anse rimligt. Vad jag tror skulle kunna vara en möjlighet är att ha en inskränkt service i den rena glesbygden, men också en skatt som är anpassad till den servicenivån och sedan i stället satsa på starka regionala centrum.

    Men det kändes rätt absurt att bo i princip mitt i skogen och ändå betala mycket hög kommunal- och landstingsskatt för exempelvis kommunikationer som inte fanns.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    FDFMGA skrev 2016-11-24 20:40:06 följande:
    Jodå. Det framgick tydligt vid senaste valet att SD är som starkast där avfolkningen och industridöden också har gått längst.

    Vill man få stopp på invandrarhatet så handlar det inte så mycket om folkupplysning och integration som att återställa framtidstron på landsbygden.

    Och det tror jag inte är möjligt, avfolkningen och utarmningen av landsbygden kommer bara att fortsätta.

    Bodde en massa år i Norrlands inland och arbetspendlade fler mil om dagen än någon här nere skulle anse rimligt. Vad jag tror skulle kunna vara en möjlighet är att ha en inskränkt service i den rena glesbygden, men också en skatt som är anpassad till den servicenivån och sedan i stället satsa på starka regionala centrum.

    Men det kändes rätt absurt att bo i princip mitt i skogen och ändå betala mycket hög kommunal- och landstingsskatt för exempelvis kommunikationer som inte fanns.
    Jag tror inte de styrande kommer att fatta vad som behövs, förrän vi som bor på de 85% som räknas som landsbyggd, släcker ner storstadsområdena och sen vägrar lev de produkter dom behöver för sin välfärd.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • K Markatta
    FDFMGA skrev 2016-11-24 20:40:06 följande:
    Men det kändes rätt absurt att bo i princip mitt i skogen och ändå betala mycket hög kommunal- och landstingsskatt för exempelvis kommunikationer som inte fanns.
    Tror du att S är partiet som vill ändra på det? Glad
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-11-25 10:57:44 följande:
    Tror du att S är partiet som vill ändra på det? Glad
    Socialdemokraterna värnar om det kommunala utjämningssystemet. Utan det skulle skatten vara ännu högre ute i landet alternativt välfärd och infrastruktur sämre än idag. 
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?