• Äldre 27 May 09:17
    40960 visningar
    13 svar
    13
    40960

    Nya appar till Sony Bravia smart-TV?

    Förstår inte riktigt så nu hoppas jag på er hjälp?


    Vi köpte en Sony Bravia smart-tv strax innan jul och har fram tills nu haft Netflix och SF Anytime. Men tycker att vi sett ?klart? på dessa och inte hittar något intressant längre så vi tänkte oss HBO och Via Play i tillägg. Men hur får vi till det?

    Det finns inte appar för det i tv:n och jag förstår inte hur jag laddar ner nya appar? eller om det ens går. Är man låst till de appar som redan finns installerade på tv:n? Kan man hoppas på att det kommer det nya appar med programuppdateringarna?

    Någon klok och kunnig som kan förklara för mig?

  • Svar på tråden Nya appar till Sony Bravia smart-TV?
  • Äldre 27 May 09:36
    #1

    Har också Sony bravia, efterhand ångrar man sig lite att man inte köpte samsung som har fler appar och tydligen kan man ladda ner andra appar, är inte säker. Men hakar med på den här tråden och hoppas någon kan hjälpa oss Bravia-användare!:)

  • Äldre 27 May 09:52
    #2

    Åh är det så illa alltså, började misstänka det Skrikandes 
    Skulle inte varit "otrogen" vi har Samsung på allt annat och även på tidigare tv:n, grrr. Hade inte koll på att man borde kikat igenom app-listan vi var bara inne på andra kriterier och tänkte inte alls på den biten.

    Funderar på om det skulle fungera att ladda ner HBO, ViaPlay mm på mobilen och sedan köra delad skärm till tv:n. Inte fullt så smidigt som om apparna varit direkt i tv:n men kasnke ett alternativ Obestämd

  • Äldre 27 May 10:31
    #3

    Man måste göra det genom opera store. Jag vet inte på rak arm om opera store har viaplay eller HBO, men kolla.

    Annars är väl chromecast ett alternativ?


    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Äldre 27 May 11:11
    #4

    Hittade det dessvärre inte på Opera store 
    Men, nu känner jag mig lite borta Skäms, vad är Chromecast och hur fungerar det?

  • Äldre 27 May 11:16
    #5
    Gryntroll skrev 2015-05-27 11:11:59 följande:

    Hittade det dessvärre inte på Opera store 
    Men, nu känner jag mig lite borta Skäms, vad är Chromecast och hur fungerar det?


    Chromecast är en liten manick + app (manicken kostar runt 300 kr), som gör det mycket lättare att dela mellan tvn och telefonen/surfplattan, och även datorn. Man måste ju ha android, då. Den är stabilare och bättre än att bara dela skärm.

    Läs här. www.google.com/chrome/devices/chromecast/
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Äldre 27 May 11:16
    #6

    Googlage Chromecast och nu kanske jag är helt ute och cyklar, men är det inte i princip samma sak som att dela skärmen med telefonen? 
    Jag förstog det som att det är en liten device för att ta emot det man spelar upp på sin mobil, Ipad eller liknande.

  • Äldre 27 May 11:17
    #7
    Aniiee skrev 2015-05-27 11:16:40 följande:
    Chromecast är en liten manick + app (manicken kostar runt 300 kr), som gör det mycket lättare att dela mellan tvn och telefonen/surfplattan, och även datorn. Man måste ju ha android, då. Den är stabilare och bättre än att bara dela skärm.

    Läs här. www.google.com/chrome/devices/chromecast/
    Åh tackar!
  • Äldre 27 May 11:34
    #8

    Går tyvärr bara med miracast baserade produkter. (för trådlöst) Mao så går det inte med apple. Det gick att sammanföra min nya laptop med tv:n, men det trådlösa fungerade så knackigt att jag till slut valde att koppla laptopen med hdmi kabel och köra full screen istället. Trådlös mus och tangentbord fixade resten.

    Hade Apple-tv haft hbo hade det varit toppen. Och ryska mediespelaren på dream samt swefilmer klarar ju heller inte av att streema till apple-tvn.


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Äldre 27 May 11:48
    #9

    Då har jag väl tur ändå då... vi kör på Samsung dvs Android på allt annat så då borde det kanske gå bättre än om vi haft Apple produkter.

  • Äldre 12 Jun 09:23
    #10

    Har nu testat att köra VIA Play via mobilen och spegla bilden til TV:n. Fungerade bra, men insåg att VIA Play faktiskt inte var någon höjdare innehållsmässigt Ska ge HBO en chans via mobilen men annars, blir det nog  så att Netflix antagligen var det bästa alternativet trots allt, ok innehåll och smidigt att sätta på även för barnen

  • Joj
    Äldre 8 Dec 11:10
    #11

    Du uppdaterar mjukvaran, inställningar, hjälp.
    Sedan har du både google appstore och opera. Bara att söka app och ladda ner

  • Äldre 4 Mar 12:43
    #12

    Hejsan


    Jag gick in och läste lite på HBO´s hemsida.. Så jag kan se det via min ps3à, så slipper jag chromecast.. Har ju en Sony android tv. Hoppas verkligen det kommer fler appar som är något av värde att ha...

  • Äldre 6 Mar 10:18
    #13

    För mig slutade det med en Chromecast för TV4 play och SVT play.
    Men fortfarande är det främst Netflix som används på TVn, för hur  man än vrider och vänder på de tär det lite "omständigt" att dona med både TV och mobil/platta.

Svar på tråden Nya appar till Sony Bravia smart-TV?