• 999

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Anonym (Sara90)

    [quote=77899107][quote-nick]NZZZZ skrev 2017-08-05 19:37:24 följande:[/quote-nick]

    När kör ni igång? Med eller utan hormoner? :) Du får uppdatera oss om hur det går!

    [/quote

    Har om jag räknat rätt äggläggning runt 26-27/8. Så då

    Kör vi första inseminationen. Utan hormoner. Mina prover såg bra ut och enligt utraljud fanns bra med ägg.

  • NZZZZ
    Anonym (Sara90) skrev 2017-08-05 21:26:16 följande:

    [quote=77899107][quote-nick]NZZZZ skrev 2017-08-05 19:37:24 följande:[/quote-nick]

    När kör ni igång? Med eller utan hormoner? :) Du får uppdatera oss om hur det går!

    [/quote

    Har om jag räknat rätt äggläggning runt 26-27/8. Så då

    Kör vi första inseminationen. Utan hormoner. Mina prover såg bra ut och enligt utraljud fanns bra med ägg.


    Håller tummarna för dig! Uppdatera oss! Kommer ni få göra ultraljud inför inseminationen? :) Du får gärna adda mig på fb om du vill att vi ska följas åt, är inte inne här lika länge. Säg till isf så skriver jag PM.
  • Anonym (Sara90)
    NZZZZ skrev 2017-08-10 22:16:49 följande:

    Håller tummarna för dig! Uppdatera oss! Kommer ni få göra ultraljud inför inseminationen? :) Du får gärna adda mig på fb om du vill att vi ska följas åt, är inte inne här lika länge. Säg till isf så skriver jag PM.


    Fick mens i fredags, ringde då mottagningen för att förbereda att om två veckor kommer ägglossningen. Så säger barnmorskan bara; det kanske vi inte hinner med denna månaden! Jag fick en chock!! De sa på mötet innan sommaren att i slutet av Augusti kör vi. Och nu helt plötsligt var det saker kvar att fixa. Känns hur tråkigt som helst om vi måste vänta till september.

    Vet inte om de gör ul inför men det tror jag, för att kolla äggen.

    Händer det något för er nu efter semestern?
  • NZZZZ
    Anonym (Sara90) skrev 2017-08-14 13:16:48 följande:

    Fick mens i fredags, ringde då mottagningen för att förbereda att om två veckor kommer ägglossningen. Så säger barnmorskan bara; det kanske vi inte hinner med denna månaden! Jag fick en chock!! De sa på mötet innan sommaren att i slutet av Augusti kör vi. Och nu helt plötsligt var det saker kvar att fixa. Känns hur tråkigt som helst om vi måste vänta till september.

    Vet inte om de gör ul inför men det tror jag, för att kolla äggen.

    Händer det något för er nu efter semestern?


    Men... va?!

    Varför måste ni vänta? Stänger kliniken då?

    Ska göra en TESA/PESA i september. Det är andra försöket. :)
  • odie
    Anonym (Sara90) skrev 2017-08-14 13:16:48 följande:

    Fick mens i fredags, ringde då mottagningen för att förbereda att om två veckor kommer ägglossningen. Så säger barnmorskan bara; det kanske vi inte hinner med denna månaden! Jag fick en chock!! De sa på mötet innan sommaren att i slutet av Augusti kör vi. Och nu helt plötsligt var det saker kvar att fixa. Känns hur tråkigt som helst om vi måste vänta till september.

    Vet inte om de gör ul inför men det tror jag, för att kolla äggen.

    Händer det något för er nu efter semestern?


    Vad tråkigt att höra, vi förberede dem en månad innan så att vi garanterat skulle få tid med oss (hade oregelbunden mens men sa att den veckan kommer den ungefär och då bad de oss kontakta dem på dagen mensen kom) hoppas att ni kan få starta snart!!
  • NZZZZ

    Ni som blivit gravida po andra sätt än vanligt samlag... kommer man över den bittra känslan av att aldrig bli befruktad via samlag? Är det något man tänker på? Att sexet aldrig kommer leda till barn..?

  • NZZZZ

    Ni som blivit gravida po andra sätt än vanligt samlag... kommer man över den bittra känslan av att aldrig bli befruktad via samlag? Är det något man tänker på? Att sexet aldrig kommer leda till barn..?

  • Lee***
    NZZZZ skrev 2017-08-14 20:39:56 följande:

    Ni som blivit gravida po andra sätt än vanligt samlag... kommer man över den bittra känslan av att aldrig bli befruktad via samlag? Är det något man tänker på? Att sexet aldrig kommer leda till barn..?


    Jag har aldrig funderar så, utan varit så tacksam att möjlighet för ivf finns o att pesa/tesa på min sambo lyckades.
  • NZZZZ
    Lee*** skrev 2017-08-14 20:47:33 följande:

    Jag har aldrig funderar så, utan varit så tacksam att möjlighet för ivf finns o att pesa/tesa på min sambo lyckades.


    Det kanske bara är jag som fortfarande sörjer då. :) Ni hade riktigt tur där. <3
  • 999
    NZZZZ skrev 2017-08-14 20:39:56 följande:

    Ni som blivit gravida po andra sätt än vanligt samlag... kommer man över den bittra känslan av att aldrig bli befruktad via samlag? Är det något man tänker på? Att sexet aldrig kommer leda till barn..?


    Ja jag tänker ofta så. Du är inte ENSAM.
Svar på tråden Avsaknad av spermier