• 999
    Äldre 4 Jun 18:21
    539979 visningar
    2466 svar
    2466
    539979

    Avsaknad av spermier

    igår fick min man och jag besked på hans spermaprov, på vårt första utredningssamtal. Visade sig att det hittats 0 spermier i hans sädesvätska! Känns som att vi har hamnat i en mardröm som vi inte lyckas vakna upp ur... 
    Nu vill jag höra om det finns fler som fått det beskedet och vad som hände sen? Hur gick det? 

    Min man fick lämna blodprov igår för att se om orsaken är pga. kromosomfel eller hormoner samt så kände läkaren på hans pung och konstaterade att den är något mindre än "normalt". 

    Kan ni som varit eller är med om detta dela med er? Jag behöver känna att vi inte är ensamma i hela världen om detta! Även om jag såklart inte önskar någon denna mardröm! 

  • Svar på tråden Avsaknad av spermier
  • Äldre 5 Jun 18:34
    Ontopic skrev 2018-06-05 18:22:20 följande:

    Vi får göra insemination torsdag eller fredag denna veckan! Helt galet! Ahh! När sköterskan skulle informera i telefon i dag om ägglossningstest, när sprutan skulle tas och när vi får inseminera så tappade jag helt bort vad hon hade sagt efter vi hade lagt på haha! Blev lite overkligt tror jag.


    Vad härligt! Stort lycka till!!
  • Äldre 5 Jun 21:54
    Nervernautanpå skrev 2018-06-05 18:34:17 följande:

    Vad härligt! Stort lycka till!!


    Tack så mycket! Håll tummarna för mig!
  • Äldre 7 Jun 12:57

    Imorgon är det dags för gravtest efter senaste inseminationen. Mensen är några dagar sen. Men idag fick jag mensliknande värk i magen. Tänk om det kunde gå vägen, men vågar inte hoppas....

    Det är så svårt att leta tecken, har ju aldrig varit gravid så vet inte hur det känns. Men som det känns nu är det mens på gång. Hoppas hoppas inte....

    Ville bara dela med mig om hur det går. Får återkomma när jag testat imorgon...

  • Äldre 7 Jun 17:19

    Här går det skit. Får fortfarande inte påbörja något pga magen. Lär inte bli några försök under sommaren. Fan :(

  • Äldre 7 Jun 17:56
    askyfullofstars skrev 2018-06-07 17:19:32 följande:

    Här går det skit. Får fortfarande inte påbörja något pga magen. Lär inte bli några försök under sommaren. Fan :(


    Åhh nej! Va fasen...! Så himla tråkigt!!! Va sa dom?
  • Äldre 7 Jun 17:58
    Ontopic skrev 2018-06-07 17:56:21 följande:

    Åhh nej! Va fasen...! Så himla tråkigt!!! Va sa dom?


    Måste göra en koloskopi (kamera i tarmarna) för utesluta inflammation. Har ett mindre skov som inte ger symtom, känner verkligen inget. Värdet ska ligga omkring 50-150, har 690. Så vill inte riskera missfall eller att jag blir sjuk. Känns som en lättnad även fast de gör ont att inte få påbörja innan bröllopet.
  • Äldre 7 Jun 18:02
    Nervernautanpå skrev 2018-06-07 12:57:22 följande:

    Imorgon är det dags för gravtest efter senaste inseminationen. Mensen är några dagar sen. Men idag fick jag mensliknande värk i magen. Tänk om det kunde gå vägen, men vågar inte hoppas....

    Det är så svårt att leta tecken, har ju aldrig varit gravid så vet inte hur det känns. Men som det känns nu är det mens på gång. Hoppas hoppas inte....

    Ville bara dela med mig om hur det går. Får återkomma när jag testat imorgon...


    Så samma dag som jag ska inseminera så ska du testa haha! Hoppas det ger positiva resultat! Förstår att det är svårt att känna in och få ett hmm om det är graviditetssymtom eller inte. När man inte vet hur det känns..

    Hur har du mått sen inseminationen för övrigt?

    Lycka till! :)
  • Äldre 7 Jun 18:35
    Ontopic skrev 2018-06-07 18:02:03 följande:

    Så samma dag som jag ska inseminera så ska du testa haha! Hoppas det ger positiva resultat! Förstår att det är svårt att känna in och få ett hmm om det är graviditetssymtom eller inte. När man inte vet hur det känns..

    Hur har du mått sen inseminationen för övrigt?

    Lycka till! :)


    Tack! Jag har mått bra. Lite spänd i magen men det beror nog mest på ovitrelle och lutinus. Igår tänkte jag att det kanske går vägen ändå, men idag känns det precis som innan mens. Så ingen aning. Men men, bara att vänta till imorgon och se vad stickan säger.

    Hoppas det blir en turdag för oss båda!
  • Äldre 7 Jun 20:54
    Nervernautanpå skrev 2018-06-07 18:35:51 följande:

    Tack! Jag har mått bra. Lite spänd i magen men det beror nog mest på ovitrelle och lutinus. Igår tänkte jag att det kanske går vägen ändå, men idag känns det precis som innan mens. Så ingen aning. Men men, bara att vänta till imorgon och se vad stickan säger.

    Hoppas det blir en turdag för oss båda!


    Så jobbigt att gå och vänta och inte veta! Usch alltså.. Men i morgon får vi hoppas på en turdag för oss båda som du säger! Efter i morgon är det min tur att våndas i 2 veckor...
  • Äldre 7 Jun 23:49
    Ontopic skrev 2018-06-07 20:54:51 följande:

    Så jobbigt att gå och vänta och inte veta! Usch alltså.. Men i morgon får vi hoppas på en turdag för oss båda som du säger! Efter i morgon är det min tur att våndas i 2 veckor...


    Det blir ingen lyckodag för min del den här gången heller. Nu kommer mensen. Önskar dig all lycka till nu. Håller tummarna för dig.
Svar på tråden Avsaknad av spermier