• Blomster84

    En tråd för oss ruvare

    Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

    Hoppas vi hörs :)

    Kram

  • Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • ettplusettlikamednoll

    WOW GRATTIS!!

    Jag testade tidigt i morse, typ klockan fem. Ruvardag 6. Fick negativt. Ingen överraskning kanske!

    Väntar nog två tre dagar innan jag testar igen. Om jag kan hålla mig. 

    Igår kände jag typ ingenting i livmoderområdet. Idag känns det som en lätt träningsvärk där nere.....?!

  • Blomster84
    missmissis skrev 2015-09-12 22:41:06 följande:

    Kan inte fatta!!

    Sorry om jag kastade mig in i tråden! Men va så nervös så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Har känt jättemkt sedan insättning. Molvärk och sista dagarna värk i ljumskarna/ryggslutet. Men vågade ändå Inte tro. Tänkte jag är så otränad osv.

    Kan inte fatta. Min underbara dotter ska (förhoppningsvis) äntligen få ett syskon.

    Måtte den stanna nu!! Något annat orkar jag inte med.

    Ett stort lycka till till er alla!!


    Stort grattis!!!! Vad underbart! Klart att liten kommer stanna. Den verkar ju trivas finfint än så länge :) kram!
  • Blomster84
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-13 09:09:22 följande:

    WOW GRATTIS!!

    Jag testade tidigt i morse, typ klockan fem. Ruvardag 6. Fick negativt. Ingen överraskning kanske!

    Väntar nog två tre dagar innan jag testar igen. Om jag kan hålla mig. 

    Igår kände jag typ ingenting i livmoderområdet. Idag känns det som en lätt träningsvärk där nere.....?!


    Klart det kan bli plus fortfarande :) stay positive:)

    Btw vad gör du uppe kl 5 en söndag? :p
  • Blomster84
    toksnippan skrev 2015-09-13 01:14:44 följande:

    Grattis här med missmissis!!

    Själv på RD 3 nu. Färskförsök för syskon. Har en son på snart 5 år. Vi har två misslyckade syskon FET sedan tidigare (ett försök lyckades men slutade i MA).

    Fick en hel del till frysen denna gång så det känns skönt.

    Fick åter en fin 8 cellig. Så nu är det bara väntan. Hatar att vänta


    Rd 3 här också. Fast med blastocyst. När har du testdag?
  • toksnippan

    Missmissis ibland har man bara känslan

    Blomster84 oj... det var i slutet av september, kliniken vill att man testar på RD 17 el 18 har jag för mig. Men innan dess kommer mensen om det nu skiter sig. Så brukar testa vid BIM. Ca en vecka dit.

  • ettplusettlikamednoll
    Blomster84 skrev 2015-09-13 09:13:28 följande:
    Klart det kan bli plus fortfarande :) stay positive:)

    Btw vad gör du uppe kl 5 en söndag? :p
    Ja.. får väl hoppas på det..

    Jag va såå pissnödig och jag ville ju testa.. så jag körde, sen somnade jag om igen ;)
  • Blomster84
    smulan8504 skrev 2015-09-13 06:06:16 följande:

    Grattis missmissi! ???? vad roligt! Själv funderar jag på att testa idag, på ruvdag 7! Orkar inte vänta längre! ????????


    Blev det nåt test? Håller tummarna för er alltihop :)
  • smulan8504

    [quote=75755002][quote-nick]Blomster84 skrev 2015-09-14 13:04:03 följande:[/quote-nick]

    Blev det nåt test? Håller tummarna för er alltihop :)

    [/

    Ja, jag tog ett test igårmorse, men det blev ett starkt negativt streck! Så jag har inte så höga förhoppninga! Tänkte ta ett nytt imorgonbitti igen! Men tycker jag känner att mensen är påväg.. ????

  • ettplusettlikamednoll

    Hur har ni det i ruvningen?? Jag börjar känna mig så jäkla negativ, som om det är kört liksom. Är på dag sju nu.. Min man håller lågan uppe och försöker peppa mig..

    Kommer antagligen testa på onsdag eller torsdag igen.. Testade ju minus på ruvdag sex..

    Är jag den enda som tjuvtestar såhär??

  • Blomster84
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-14 21:01:09 följande:

    Hur har ni det i ruvningen?? Jag börjar känna mig så jäkla negativ, som om det är kört liksom. Är på dag sju nu.. Min man håller lågan uppe och försöker peppa mig..

    Kommer antagligen testa på onsdag eller torsdag igen.. Testade ju minus på ruvdag sex..

    Är jag den enda som tjuvtestar såhär??


    Absolut inte. Jag tog ett test imorse. Vet att det är sjukt tidigt och visst var det negativt men jag tycker faktiskt det är skönt att ta testen, oavsett resultat. Tror att det beror på att jag iaf KAN vara gravid och tar jag ett test så känner jag mig helt enkelt mer nära en graviditet än alla andra år då jag omöjligt skulle kunnat bli gravid då båda äggledarna är borta. Dessutom vill jag veta direkt om det nu skulle vara så att jag är gravid. Så nytt test imorgon och alla dagar framöver. Iaf så länge ingen mens dyker upp :)
Svar på tråden En tråd för oss ruvare