• Blomster84

    En tråd för oss ruvare

    Tänkte att det kunde vara trevligt med en tråd för oss ruvare där vi kan diskutera hur vi mår, känner osv under denna evighetslånga väntan i hopp om ett plus. Själv är jag på ruvardag 1 med en blastocyst efter ett ostimulerat FET.

    Hoppas vi hörs :)

    Kram

  • Svar på tråden En tråd för oss ruvare
  • ettplusettlikamednoll
    Frutopia skrev 2015-09-16 08:41:51 följande:

    Ja, det är mitt första, så jag vet inte vad som väntar runt hörnet. Det jobbiga i detta är att jag inte vet överhuvudtaget om det har en chans att lyckas, har inte mött någon med min hypofysstörning så jag har liksom ingen måttstock om hur stor chans jag har. 


     


    Skillnaden i kroppen såhär efter insättning (RD 2) är att jag känner mig så stel på morgonen!? uppsvullen mage och ibland tryck i nedre regionen. Den där Lutinus är inte min favorit, alla har pratat om det kletiga, visst är det kletigt men jag irriterar mig på smulorna Förvånad ingen annan som har smulor, kanske inte för upp den tillräckligt långt? Dessutom var läkaren inne på att jag ska ta lutinus under hela ev. grav!!! för att jag inte producucerar eget hormon. Vilken död för sexlivet.... 


     


    Är detta ditt första? Jag såg att du var på RD9 hur känns det, är det en Blasto?


    Det här är mitt (vårt) första IVF också :) Skitläskigt och så mycket ångest liksom!
    Oj vad jobbigt med något så ovanligt! Vad säger läkarna då?
    Vi är "oförklarligt barnlösa"  Så det kan ju innebära precis vad som helst! :(

    Jag hade också obehag i magen runt insättningen! Mina läkare sa att det va helt normalt... 
    Vad gäller lutinus måste jag faktiskt säga att jag inte stör mig så mycket på dom!  Det är bara att uthärda :)   Blev du rekommenderad att ta dom hela grav så lyssna på deras råd. Lutinus ska ju hjälpa till att stoppa tidiga missfall...

    Jag fick tillbaks ett embryo på dag tre (har jag fått hjälp med att räkna ut i den här tråden)  
    Att vara på dag nio är såå jobbigt.. för det är liksom nu det gäller.. antingen kommer mensen vilken dag som helst, eller inte! 
  • Blomster84

    Hur går det för er tjejer? Själv testade jag imorse igen. Negativt. Men är bara på dag 6 så har inte gett upp hoppet än. :)

  • ettplusettlikamednoll
    Blomster84 skrev 2015-09-16 13:34:56 följande:

    Hur går det för er tjejer? Själv testade jag imorse igen. Negativt. Men är bara på dag 6 så har inte gett upp hoppet än. :)


    Näe, ett minus dag sex behöver ju inte betyda något :)

    Jag vet inte hur det går för mig. Testade i natt, (var kissnödig så jag körde) negativt vad jag kunde se då i toans belysning. Såg däremot ett svagt streck sen på morgonen.  

    Och gjorde ett nytt test när jag vaknade vid halv sju. Såg ett svagt streck då också, men kan ha råkat kolla när det gått runt fem minuter och på mitt test står det att man inte ska avläsa efter fem min.. Så därför vågar jag inte lita på det helt..

    Sedan gjorde jag ännu ett test på förmiddagen..  fick ett svaaaagt streck som gick att se i dagsljus om man visste vad man skulle kolla efter..

    hmm..
  • Blomster84
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-16 13:40:57 följande:

    Näe, ett minus dag sex behöver ju inte betyda något :)

    Jag vet inte hur det går för mig. Testade i natt, (var kissnödig så jag körde) negativt vad jag kunde se då i toans belysning. Såg däremot ett svagt streck sen på morgonen.  

    Och gjorde ett nytt test när jag vaknade vid halv sju. Såg ett svagt streck då också, men kan ha råkat kolla när det gått runt fem minuter och på mitt test står det att man inte ska avläsa efter fem min.. Så därför vågar jag inte lita på det helt..

    Sedan gjorde jag ännu ett test på förmiddagen..  fick ett svaaaagt streck som gick att se i dagsljus om man visste vad man skulle kolla efter..

    hmm..


    Det låter ju lovande tycker jag. Det blir nog starkare dag för dag ska du se :)
  • ettplusettlikamednoll
    Blomster84 skrev 2015-09-16 14:39:06 följande:
    Det låter ju lovande tycker jag. Det blir nog starkare dag för dag ska du se :)
    Ja.. kanske.. Men jag litar inte på dom här strecken. Det vore för osannolikt för att vara sant, men vem vet!

    Hoppas du också börjar få se linjer, typ imorn! 

    Jag kommer testa det första jag gör i morgon bitti iallafall..
  • toksnippan

    RD 6 här så tycker det är för tidigt att testa. Känner inget speciellt heller. Mest avvaktande just nu för min del

    Testar närmate BIM istället

  • missmissis
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-09-16 15:48:08 följande:

    Ja.. kanske.. Men jag litar inte på dom här strecken. Det vore för osannolikt för att vara sant, men vem vet!

    Hoppas du också börjar få se linjer, typ imorn! 

    Jag kommer testa det första jag gör i morgon bitti iallafall..


    Hihi. Grattis! Strecken "ljuger inte". :)
  • smulan8504

    Blir ju tokig.. Får starkare och starkare plus för var dag som går, men ändå blöder jag!

    Kan det vara så att hcg hormonet finns kvar i kroppen?

  • ettplusettlikamednoll
    missmissis skrev 2015-09-16 21:47:55 följande:
    Hihi. Grattis! Strecken "ljuger inte". :)
    Vågar inte säga tack! Tycker strecken är såå svaga och jag har sex dagar till min riktiga testdag..  Men lite spännande har det allt blivit!
    smulan8504 skrev 2015-09-17 08:19:27 följande:

    Blir ju tokig.. Får starkare och starkare plus för var dag som går, men ändå blöder jag!

    Kan det vara så att hcg hormonet finns kvar i kroppen?


    Ring och fråga på din klinik bara för att få något slags svar :)

    Ägglossningssprutan ska ju kunna visa sig på test upp till tio dagar efter att man tagit den... 
  • Blomster84

    I mina ögon så tycker jag det verkar lovande för er båda missmissis o smulan. Här lyser plusset ännu med sin frånvaro. Ruvardag 7....

Svar på tråden En tråd för oss ruvare