• Äldre 20 Oct 23:05
    20933 visningar
    140 svar
    140
    20933

    Vi som står i kö för spermiedonation

    Någon mer som väntar? Hur länge har ni väntat? Ska ni göra ivf/icsi eller insemination?


    Anna
  • Svar på tråden Vi som står i kö för spermiedonation
  • Äldre 14 Jan 17:39
    #21
    Charlie310 skrev 2016-01-14 13:28:30 följande:

    Hur har ni gjort med ledighet från jobbet? Vid IVF får man sjukanmäla sig. Vad gäller vid de andra besöken.? Ska spola äggledarna och träffa en beteendevetare och undra om jag måste ansöka om semester eller om jag kan sjukanmäla mig. Min chef och mina kollegor vet förstås inte vad vi går igenom.


    Jag studerar så var inget problem, men min man berättade allt för sin chef.. Vilket var det bästa då det blev omkring 7 dagar under en månad han var borta! Chefen förstod och tror att ärlighet varar längst!
  • Äldre 14 Jan 20:50
    #22

    Är mer orolig över att mina kollegor kommer prata än över att chefen skulle bry sig. Redan spyless över alla frågor om jag är gravid eller om när jag ska bli det... Saken är den att om jag är "sjuk" och tar semester så dras det mindre semesterdagar än om jag tar semester i redan lagt schema. Kanske kan fråga Företagshälsan om det är en giltig orsak för att vara sjuk.

  • Äldre 21 Jan 19:04
    #23

    Det tog sig på första försöket:D jag är så jäkla glad! Helt galet! Håller tummarna för er alla! Lite speciellt test med bara två streck men det är positivt;D annars kommer bara kontrollstrecket!


    Anna
  • Äldre 21 Jan 22:42
    #24

    Jättegrattis!:) Måste vara en enorm lättnad! Hoppas vi har samma tur.

  • Äldre 22 Jan 07:37
    #25
    AnaC skrev 2016-01-21 19:04:19 följande:

    Det tog sig på första försöket:D jag är så jäkla glad! Helt galet! Håller tummarna för er alla! Lite speciellt test med bara två streck men det är positivt;D annars kommer bara kontrollstrecket!


    Stort grattis! :) Då kan vi följas åt med våra underverk!
  • Äldre 27 Jan 10:57
    #26
    AnaC skrev 2016-01-21 19:04:19 följande:
    Det tog sig på första försöket:D jag är så jäkla glad! Helt galet! Håller tummarna för er alla! Lite speciellt test med bara två streck men det är positivt;D annars kommer bara kontrollstrecket!
    GRATTIS!!!

    Nästa vecka har vi tid för kuratorsamtal... ska bli spännande!
    Jag har varit och tagit blodprover och mitt prolaktin-värde ligger lite förhöjt så jag har fått pravidel utskrivet... Någon annan som har haft det? :)

    Det känns så långt borta men ändå så nära...  Vi kommer börja med insemination tar det sig inte så får vi gå vidare med ICIS...


  • Äldre 28 Jan 20:43
    #27

    Hej allihopa, hoppar in här jag med. Min sambo har inga sperimer så de kommer bli donation för oss oxå. I början va vi båda totalt knäckta utav att få beskedet, de fanns ju inte på världskartan att vi skulle drabbas av de här me att inte få barn....varför vi? Kände oss ensammast i världen! Men idag så är vi så ivrig att få sätta igång, jag tror min sambo ser framemot de mest att få bli pappa trots att de inte är hans spermier, men han säger de att de är inte DNA-t som gör en till en bra förälder utan de är den som alltid finns där som är den bästa föräldern :) så kommer min ägglossning den 12e februari så är de dags för första inseminationen, så nu håller vi tummarna att den kommer då annars får vi vänta en månad till.

    Ni som har plussat me insemination, hur många försök behövde ni?

    Mej är de inga fel på alls & jag har en son från ett tidigare förhållande.

  • Äldre 28 Jan 21:15
    #28

    Caarooline- Hoppas det funkar på första försöket för er! Vi ska förhoppningsvis få första inseminationen den 16e februari :)

  • Äldre 28 Jan 21:17
    #29

    Hoppas iof att ägglossningen vill komma nån dag senare så vi inte får positiv LH-test under helgen när kliniken är stängd...

  • Äldre 29 Jan 23:18
    #30

    Bara ett:) lycka till!!!


    Caarooliine skrev 2016-01-28 20:43:55 följande:

    Hej allihopa, hoppar in här jag med. Min sambo har inga sperimer så de kommer bli donation för oss oxå. I början va vi båda totalt knäckta utav att få beskedet, de fanns ju inte på världskartan att vi skulle drabbas av de här me att inte få barn....varför vi? Kände oss ensammast i världen! Men idag så är vi så ivrig att få sätta igång, jag tror min sambo ser framemot de mest att få bli pappa trots att de inte är hans spermier, men han säger de att de är inte DNA-t som gör en till en bra förälder utan de är den som alltid finns där som är den bästa föräldern :) så kommer min ägglossning den 12e februari så är de dags för första inseminationen, så nu håller vi tummarna att den kommer då annars får vi vänta en månad till.

    Ni som har plussat me insemination, hur många försök behövde ni?

    Mej är de inga fel på alls & jag har en son från ett tidigare förhållande.


    Anna
Svar på tråden Vi som står i kö för spermiedonation