• Anonym (Kaffedraken)

    Vi som står i kö för spermiedonation

    Någon mer som väntar? Hur länge har ni väntat? Ska ni göra ivf/icsi eller insemination?


    Anna
  • Svar på tråden Vi som står i kö för spermiedonation
  • Anonym (Kaffedraken)

    Liten uppdatering :) Första försöket tog sig inte. Tråkigt men samtidigt så förväntade jag mig inte så mycket med tanke på att det just var första. Efter en väldigt seeeegväxt liten blåsa blev det i alla fall en glad gubbe på ägglossningstickan igår, en spruta i magen och idag åkte jag in för vårt andra försök. Har en väldigt bra känsla den här gången så nu håller jag både tummar och tår att det tar sig :)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hannis83 skrev 2016-03-30 21:24:13 följande:

    Liten uppdatering :) Första försöket tog sig inte. Tråkigt men samtidigt så förväntade jag mig inte så mycket med tanke på att det just var första. Efter en väldigt seeeegväxt liten blåsa blev det i alla fall en glad gubbe på ägglossningstickan igår, en spruta i magen och idag åkte jag in för vårt andra försök. Har en väldigt bra känsla den här gången så nu håller jag både tummar och tår att det tar sig :)


    Lycka till! Håller tummarna för er!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Hannis83 skrev 2016-03-30 21:24:13 följande:
    Liten uppdatering :) Första försöket tog sig inte. Tråkigt men samtidigt så förväntade jag mig inte så mycket med tanke på att det just var första. Efter en väldigt seeeegväxt liten blåsa blev det i alla fall en glad gubbe på ägglossningstickan igår, en spruta i magen och idag åkte jag in för vårt andra försök. Har en väldigt bra känsla den här gången så nu håller jag både tummar och tår att det tar sig :)
    Håller tummarna att det går vägen den här gången! :)

    Jag väntar på ägglossningen ska kicka igång så jag får komma på insemination... :) Så det är verkligen nära nu!
    Ska ha ägglossning nästa vecka om allt går som det ska...

    Har du fått gått på några tabletter eller annat? 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har gått 4 dagar över bim och fick ändå negativt gravtest. Var så förväntansfull och trodde att försök nr 2 tagit sig. Var tvungen att googla och såg att lutinus och progynon skjuter fram mens. Slutade ta dom idag så nu är det bara att invänta mensen, ägglossning och nästa inseminationsförsök..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Charlie310 skrev 2016-03-31 12:39:27 följande:
    Har gått 4 dagar över bim och fick ändå negativt gravtest. Var så förväntansfull och trodde att försök nr 2 tagit sig. Var tvungen att googla och såg att lutinus och progynon skjuter fram mens. Slutade ta dom idag så nu är det bara att invänta mensen, ägglossning och nästa inseminationsförsök..
    Vad tråkigt att höra! Jag hoppas att 3gången är gillt.

    Vad är det för läkemedel som du tar eller har tagit och varför?


  • Anonym (Kaffedraken)
    Alltannatvarupptaget skrev 2016-03-31 10:38:46 följande:
    Håller tummarna att det går vägen den här gången! :)

    Jag väntar på ägglossningen ska kicka igång så jag får komma på insemination... :) Så det är verkligen nära nu!
    Ska ha ägglossning nästa vecka om allt går som det ska...

    Har du fått gått på några tabletter eller annat? 
    Va spännande och härligt att det äntligen närmar sig! Jag gick på Letrozol dag 3-7, första gången växte en av blåsorna väldigt bra medan denna gången gick det väldigt segt :) 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har bim på onsdag känner mig ganska nervös nu. Men det är första insemineringsförsöket så vågar inte hoppas för mycket.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hannis83 skrev 2016-04-03 16:36:45 följande:
    Va spännande och härligt att det äntligen närmar sig! Jag gick på Letrozol dag 3-7, första gången växte en av blåsorna väldigt bra medan denna gången gick det väldigt segt :) 
    Vi hann inte ens komma till ultraljudet.. fick ägglossning igår så imorse fick vi vårat första inseminationsförsök! Testdag om 2 veckor... gud jag tror inte att det är sant... helt sjukt att allt har gått så snabbt senare veckorna... :/
    Jag vågar inte hoppas heller på att det ska gå igenom på första försöket men nu är vi igång iaf... Känns otroligt häftigt!
    Skogsrå78 skrev 2016-04-03 18:43:35 följande:
    Jag har bim på onsdag känner mig ganska nervös nu. Men det är första insemineringsförsöket så vågar inte hoppas för mycket.
    Jag håller tummarna att det har gått vägen! Vi fick vårt första försök idag... ska testa om 2 veckor... nu kommer man gå på nålar fram tills dess... skitdrygt att vänta såååå länge... Fast i det stora hela är det ju en fis i rymden i tidsperspektiv då det här är 3 året vi är ofrivilligt barnlösa...


    Kram på er!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Någon här som vet om man kan betala för bara ett donationsförsök? Ska vid nästa mens börja med letrozol, mitt sista landstingsfinansierade försök. Har ägglossning nu till veckan och tänkte att det kanske vore värt att betala för ett försök själv istället för att bara vänta tills behandlingen sätter igång. Kanske är jag för ivrig och borde vänta..

Svar på tråden Vi som står i kö för spermiedonation