• AnaC

    Vi som står i kö för spermiedonation

    Någon mer som väntar? Hur länge har ni väntat? Ska ni göra ivf/icsi eller insemination?


    Anna
  • Svar på tråden Vi som står i kö för spermiedonation
  • Charlie310
    Alltannatvarupptaget skrev 2016-05-22 21:11:17 följande:

    en uppdatering! Jag har PLUSSAT! Efter 3 år av längtan..! Andra inseminationsförsöket gick vägen... Jag hoppas innerligt att hen stannar kvar där inne.

    Känner inga konstiga symptom förutom det vanliga mensliknande med molande värk och ömmabröst. Killen säger att mitt humör har ändrats och ja det kanske stämmer...

    Lycka till alla ni andra som fortfarande försöker!


    Grattis ???????? hoppas det går vägen nu. Skam den som ger sig!
  • Alltannatvarupptaget

    odie skrev 2016-05-23 09:41:22 följande:
    Stort grattis till er!! Håller tummarna för att hen vill stanna och att ni äntligen får bli föräldrar!
    Charlie310 skrev 2016-05-23 12:25:20 följande:
    Grattis ???????? hoppas det går vägen nu. Skam den som ger sig!

    Tack hörrni! Ja jag har så svårt att fatta att vi har kommit ett steg ytterligare! Hjärta Gjorde en snabb räkning häromdagen: 33 försök... (TRETTIOTRE!) haha ja jösses... Verkligen skam den som ger sig ;) 

    Kram på er! {#emotions_dlg.flower}
  • Hannis83
    odie skrev 2016-04-16 12:18:35 följande:

    Stort grattis! Förstår verkligen dina känslor just nu! Efter åtta år fick vi vårt första plus.. Var ett nervvrak tills de första 12 veckorna gått, nu ligger jag här och känner hennes sparkar i v. 30! Håller tummarna för att allt ska gå bra för er! Ännu ett stort grattis! :)


    Tack så jättemycket!!! En häftig känsla det här måste jag säga :)
  • Hannis83
    Alltannatvarupptaget skrev 2016-05-22 21:11:17 följande:

    en uppdatering! Jag har PLUSSAT! Efter 3 år av längtan..! Andra inseminationsförsöket gick vägen... Jag hoppas innerligt att hen stannar kvar där inne.

    Känner inga konstiga symptom förutom det vanliga mensliknande med molande värk och ömmabröst. Killen säger att mitt humör har ändrats och ja det kanske stämmer...

    Lycka till alla ni andra som fortfarande försöker!


    Åååå va roligt!! Grattis!!! Håller alla tummar och tår jag har för er :)
  • Alltannatvarupptaget
    Hannis83 skrev 2016-05-25 07:40:19 följande:
    Åååå va roligt!! Grattis!!! Håller alla tummar och tår jag har för er :)
    Tack!!! Detsamma! Vi har fått ultraljudstid i mitten av juni. När ska ni iväg pådeT?
    När har du beräknad förlossning?

    Så spännande allt detta!

    Kram!
  • Hannis83
    Alltannatvarupptaget skrev 2016-05-25 10:58:59 följande:

    Tack!!! Detsamma! Vi har fått ultraljudstid i mitten av juni. När ska ni iväg pådeT?

    När har du beräknad förlossning?

    Så spännande allt detta!

    Kram!


    Vi var på ultraljud i tisdags förra veckan :) Måste säga att det är det häftigaste som jag har varit med om i hela mitt liv!! Hade inte så stora förhoppningar om att kunna se något men man såg verkligen allt! Huvudet, kroppen, armarna, benen och det pulserade lilla hjärtat :) Är beräknad den 21 december så i morgon går jag in i vecka elva. När beräknas eran?
  • Alltannatvarupptaget
    Hannis83 skrev 2016-05-25 19:32:20 följande:
    Vi var på ultraljud i tisdags förra veckan :) Måste säga att det är det häftigaste som jag har varit med om i hela mitt liv!! Hade inte så stora förhoppningar om att kunna se något men man såg verkligen allt! Huvudet, kroppen, armarna, benen och det pulserade lilla hjärtat :) Är beräknad den 21 december så i morgon går jag in i vecka elva. När beräknas eran?
    Oj vad häftigt! Vi har fått ett ultraljudskontroll v.7 (är i v.5 nu) jag antar att man inte ser så mkt då... Kanske som en liten räka... Jag hoppas bara att det finns något där :)

    vi har inte fått någon officiell dag än då vi inte har varit på någon kontroll men jag har räknat ut att det är i slutet av januari. Hjärta

    Fick ni inte gå på tidigare ultraljud? Vart gjorde ni inseminationen?


  • Hannis83
    Alltannatvarupptaget skrev 2016-05-26 07:54:54 följande:

    Oj vad häftigt! Vi har fått ett ultraljudskontroll v.7 (är i v.5 nu) jag antar att man inte ser så mkt då... Kanske som en liten räka... Jag hoppas bara att det finns något där :)

    vi har inte fått någon officiell dag än då vi inte har varit på någon kontroll men jag har räknat ut att det är i slutet av januari.

    Fick ni inte gå på tidigare ultraljud? Vart gjorde ni inseminationen?


    Så spännande!! Vet att jag tyckte att väntan från att jag ringde fram till ultraljudet var såååå lång. Jag hade ju sett plusset på stickan och hade både de ena och andra symptomen men tanken på att jag bara inbillade mig fanns hela tiden i bakhuvudet. Så att få se att det fanns ett litet knyt inne i magen var så otroligt härligt. Det blev så mycket mer verkliget :) Än är ju inte risken över
  • Hannis83
    Alltannatvarupptaget skrev 2016-05-26 07:54:54 följande:

    Oj vad häftigt! Vi har fått ett ultraljudskontroll v.7 (är i v.5 nu) jag antar att man inte ser så mkt då... Kanske som en liten räka... Jag hoppas bara att det finns något där :)

    vi har inte fått någon officiell dag än då vi inte har varit på någon kontroll men jag har räknat ut att det är i slutet av januari.

    Fick ni inte gå på tidigare ultraljud? Vart gjorde ni inseminationen?


    Jäkla skicka knapp :)

    ... Än är ju den största risken inte över men vi tar en dag i taget.

    Vi fick inget tidigare ultraljud än det vi gjorde i vecka nio. Vi har gjort allt på Sahlgrenska och trycket är ju väldigt stort där så de har ju inte så många tider heller. Vart går ni?
  • Alltannatvarupptaget
    Hannis83 skrev 2016-05-27 08:18:35 följande:
    Jäkla skicka knapp :)

    ... Än är ju den största risken inte över men vi tar en dag i taget.

    Vi fick inget tidigare ultraljud än det vi gjorde i vecka nio. Vi har gjort allt på Sahlgrenska och trycket är ju väldigt stort där så de har ju inte så många tider heller. Vart går ni?

    Hur känns det? Har ni passerat v.12? Har ni berättat det för någon? Vi går uppe i Umeå :)
    Nu är det bara 11 dagar kvar till ultraljudet... Jag tänkte ta ett till graviditetstest snart bara för att se om det har stegrat något. Jag fick utslag på BIM -7 första gången så ibland undrar om det kanske är två där inne ;)

    Har ni tänkt något mer att det är donerad spermie? Vi har inte tänkt alls på det faktiskt, det känns verkligen som "vårat" barn och naturligt... Man kanske kommer att tänka mer på det när barnet är lite äldre och inte liknar ena föräldern så mkt i utseende...


     

Svar på tråden Vi som står i kö för spermiedonation