• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2016-08-25 12:48:17 följande:
    Hittade lite data om patentansökningar per kapita från 2014 här
    Jaja, rapporten är från 2014 men datat är från 2013. Enjoy
  • KillBill
    oOOo oOOo skrev 2016-08-25 12:48:17 följande:

    Hittade lite data om patentansökningar per kapita från 2014 här
    S
    er ut som Sverige ligger sjua efter Sydkorea, Japan,  USA, Finland bland annat. Inte så pjåkigt om än långt ifrån någon andra plats.

    Sedan kan man fundera på vad patentansökningar egentligen visar, kanske bättre att titta på grants istället eftersom det inte finns så mycket krav på vad man kan ansöka om egentligen.


    På vilken sida i rapporten hittar jag den statistik som du åsyftar (läser i telefonen och det är svårt att få någon överblick)?
  • oOOo  oOOo
    KillBill skrev 2016-08-25 12:55:10 följande:
    På vilken sida i rapporten hittar jag den statistik som du åsyftar (läser i telefonen och det är svårt att få någon överblick)?
    Tabell A28 sidan 36
  • oOOo  oOOo
    oOOo oOOo skrev 2016-08-25 12:57:40 följande:
    Tabell A28 sidan 36
    Just den tabell hämtar data från 

    Source: WIPO statistics database and World Bank, October 2014.
  • Anton Chigurh
    oOOo oOOo skrev 2016-08-25 12:41:25 följande:
    Antyder? Så du har inget koll på vad du påstår.  Datat de hänvisar till i artikeln är från 2008, varför skulle skriva det om den är från 2014? smile2.gif
    "Ny rapport" blir den ju i dina ögon bara VA skriver det smile2.gif  

    Tänk om sådana som du kunde tillämpa samma måttstock på er själva som ni tillämpar på andra. Antar att du skulle ha svårt att se dig själv i spegeln då.
    Hehe....det där kan du ju drömma om !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Ascendere
    KillBill skrev 2016-08-25 08:11:59 följande:

    Kan du ge exempel på besparingar inom kärnverksamheten som skulle utmärka denna regering dvs besparingar som är större än hos tidigare regeringar eller som är större än aktuella förslag från riksdagspartier som inte sitter i regeringen?


    Men förstår du verkligen inte?

    Det är inte ett specifikt parti, det är den politikerelit som vuxit fram de senaste 10-15 åren som inte längre är intresserade av att göra det som är bäst för svenska folket utan som styrs helt av vad som gynnar den egna karriären och kortsiktiga ekonomiska vinster. Därför har så gott som all infrastruktur gått kräftgång och vi saknar ett fungerande försvar. Att skydda medborgarnas hälsa och egendom är statens absoluta kärnuppgift, som det är nu klarar man det med nöd och näppe och långt ifrån för alla medborgare.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-08-25 12:41:25 följande:
    Antyder? Så du har inget koll på vad du påstår.  Datat de hänvisar till i artikeln är från 2008, varför skulle skriva det om den är från 2014? smile2.gif
    "Ny rapport" blir den ju i dina ögon bara VA skriver det smile2.gif  

    Tänk om sådana som du kunde tillämpa samma måttstock på er själva som ni tillämpar på andra. Antar att du skulle ha svårt att se dig själv i spegeln då.
    Anton Chigurh skrev 2016-08-25 13:00:48 följande:
    Hehe....det där kan du ju drömma om !!!
    Du får klaga hos OECD och /eller Veckans Affärer, O.

    Känner du dig lite tveksam om din tyngd i frågan så verkar det som att Arnold kan bistå dig  smile2.gif  

    Och inför den anstormningen kommer nog vare sig OECD eller Veckans Affärer att vara sig likt Solig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2016-08-25 14:12:26 följande:
    Du får klaga hos OECD och /eller Veckans Affärer, O.
    Vad skall jag klaga på?

    Att du anser VA tillhöra skrikhögern?
    Att du själv lockats åt skrikhögernhållet och pratar om "mest innovativa" (tror inte de kan lastas för det ) ?
    Att VA måste skriva på barnnivå så du kan ta till dig vad de skriver?

    Nog bättre om du klagar själv på vad du nu känner för att gnälla på idag , jag ser då inget i VAs text att klaga på. 
    Allra bäst vore det väl om du började tänka efter lite på egen hand innan du skriver saker.
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-08-25 14:32:36 följande:
    Vad skall jag klaga på?

    Att du anser VA tillhöra skrikhögern?
    Att du själv lockats åt skrikhögernhållet och pratar om "mest innovativa" (tror inte de kan lastas för det smile2.gif ) ?
    Att VA måste skriva på barnnivå så du kan ta till dig vad de skriver?

    Nog bättre om du klagar själv på vad du nu känner för att gnälla på idag , jag ser då inget i VAs text att klaga på. 
    Allra bäst vore det väl om du började tänka efter lite på egen hand innan du skriver saker.
    Du och Arnold kan klaga på att OECD använder sig av ett underlag från 2008 i en rapport som kallas ny av Veckans Affärer 2014.

    Sannolikt är det OECD ni ska vända er till. Tror att ni kommer att göra störst intryck i de uniformer som presenteras i inlägg 228 i länken nedan.

    Lycka till smile2.gif

    www.familjeliv.se/forum/thread/75547231-har-du-nagon-fl-crush/23
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nattuv
    KillBill skrev 2016-08-25 08:11:59 följande:
    Kan du ge exempel på besparingar inom kärnverksamheten som skulle utmärka denna regering dvs besparingar som är större än hos tidigare regeringar eller som är större än aktuella förslag från riksdagspartier som inte sitter i regeringen?
    Varför skulle jag göra det? Jag konstaterade bara fakta.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna