• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Ascendere
    Ascendere skrev 2016-09-29 21:23:38 följande:

    Vad bra!

    Och anmälningsbenägenheten för mord och våldsdåd med skjutvapen och handgranater på allmäna platser fortsätter öka i rekordtakt tack vare Eliassons och regeringens oerhört kompetenta ledarskap:

    www.dn.se/nyheter/sverige/gangmorden-stjal-polisens-resurser/

    Tur att vi tack vare vår statliga media vet att våldet egentligen minskar och att det inte finns någon kris inom polisen, annars skulle man kunna bli orolig för vart landet är på väg.


    Och sen verkar det dessutom vara så lite som åtta utomstående, varav bara två barn, som dödats i kriminella uppgörelser senaste året, så risken att drabbas är ju jätteliten! Inget att oroa sig för med andra ord, och därmed onödigt att vidta några åtgärder. Sverige leder ju i antal patent per capita eller vad det var, så varför ändra på något som fungerar?
  • KillBill
    Ascendere skrev 2016-09-29 21:29:30 följande:
    Och sen verkar det dessutom vara så lite som åtta utomstående, varav bara två barn, som dödats i kriminella uppgörelser senaste året, så risken att drabbas är ju jätteliten! Inget att oroa sig för med andra ord, och därmed onödigt att vidta några åtgärder. Sverige leder ju i antal patent per capita eller vad det var, så varför ändra på något som fungerar?
    Jag antar att du tänker på de sverigedemokratiska riksdagsmän som i genomsnitt har visat sig vara mer kriminellt belastade än den genomsnittlige invandraren? De senaste åren vi ju fått läsa om SD-politiker/SD-tjänstemän som blivit påkomna med skjutvapen och eller sprängämnen eller som har kontakter med ryska gangsters. Frågan är hur tusan dessa kriminella människor har lyckats ta sig in i maktens korridorer..
  • KillBill
    KillBill skrev 2016-09-29 21:54:50 följande:
    Jag antar att du tänker på de sverigedemokratiska riksdagsmän som i genomsnitt har visat sig vara mer kriminellt belastade än den genomsnittlige invandraren? De senaste åren vi ju fått läsa om SD-politiker/SD-tjänstemän som blivit påkomna med skjutvapen och eller sprängämnen eller som har kontakter med ryska gangsters. Frågan är hur tusan dessa kriminella människor har lyckats ta sig in i maktens korridorer..
    Nu drog jag det hela till sin spets men när du väljer att fokusera på invandrares kriminalitet så väljer jag att fokuserar på kriminaliteten hos dem som är invandringskritiska. Det är som sagt var en ganska jämn match.
  • nattuv
    KillBill skrev 2016-09-29 22:28:44 följande:
    Nu drog jag det hela till sin spets men när du väljer att fokusera på invandrares kriminalitet så väljer jag att fokuserar på kriminaliteten hos dem som är invandringskritiska. Det är som sagt var en ganska jämn match.
    Fast du väljer ju alltid att fokusera på SD, oavsett ämne, så om det någon gång skulle behövas en förklarande text så hade man väntat sig den efter ett inlägg där du glömt nämna något om SD.
  • KillBill
    nattuv skrev 2016-09-30 00:30:58 följande:
    Fast du väljer ju alltid att fokusera på SD, oavsett ämne, så om det någon gång skulle behövas en förklarande text så hade man väntat sig den efter ett inlägg där du glömt nämna något om SD.
    Du väljer ju alltid att lyfta fram invandringskritik och andra frågor som SD driver så jag skulle säga att jag är din motsats..
  • K Kalle
    KillBill skrev 2016-09-29 22:28:44 följande:
    Nu drog jag det hela till sin spets men när du väljer att fokusera på invandrares kriminalitet så väljer jag att fokuserar på kriminaliteten hos dem som är invandringskritiska. Det är som sagt var en ganska jämn match.
    Sant! Invandrare är inte mer kriminella än svenskar. Däremot är människor i utanförskap och i det lägsta sociala skiktet kraftigt överrepresenterade nu råkar detta ju sammanfalla: invandrare hamnar oftare i utanförskap samt i socialgrupp 3. det är det som gör dem kriminella, inte att de är födda i Iran eller Somalia. Om samtliga invandrare skickades hem skulle svenskar i den lägsta klassen "ta över" brottsligheten.

    Dock kan man misstänka att män som anser att kvinnor är mindre värda än män och att kvinnor som vistas i det offentliga rummet i allmänhet och utan slöja i synnerhet är horor och lovligt byte, att de faktiskt oftare gör sig skyldiga till brott mot just dessa kvinnor.
  • Dorian Ertymexx
    K Kalle skrev 2016-09-30 08:10:32 följande:
    Sant! Invandrare är inte mer kriminella än svenskar. Däremot är människor i utanförskap och i det lägsta sociala skiktet kraftigt överrepresenterade nu råkar detta ju sammanfalla: invandrare hamnar oftare i utanförskap samt i socialgrupp 3. det är det som gör dem kriminella, inte att de är födda i Iran eller Somalia. Om samtliga invandrare skickades hem skulle svenskar i den lägsta klassen "ta över" brottsligheten.

    Dock kan man misstänka att män som anser att kvinnor är mindre värda än män och att kvinnor som vistas i det offentliga rummet i allmänhet och utan slöja i synnerhet är horor och lovligt byte, att de faktiskt oftare gör sig skyldiga till brott mot just dessa kvinnor.
    Vette fan... tycker det hörs rätt mycket om män som ska slita av kvinnor deras slöja, det är ju samma sak.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Ascendere
    KillBill skrev 2016-09-29 22:28:44 följande:
    Nu drog jag det hela till sin spets men när du väljer att fokusera på invandrares kriminalitet så väljer jag att fokuserar på kriminaliteten hos dem som är invandringskritiska. Det är som sagt var en ganska jämn match.

      
    Det här blev så snurrigt så jag vet inte hur jag ska bemöta det riktigt. Jag förstår inte  vad SD eller "invandringskritiska" har med saken att göra. Eller är man automatiskt "invandringskritisk" om man är kritisk mot organiserad kriminalitet i din värld? 

    Men i alla fall, jag skriver att det är ett jätteproblem att gangsteruppgörelser numera sker öppet och med tunga vapen och att även oskyldiga dödas och att regeringen inte tar tag i problemet, och du anser att jag därmed "väljer att fokusera på invandrares kriminalitet".   ?? 
    Jag skulle nog säga att jag fokuserar på att den grova kriminaliteten växer enormt och att polisen tappar mark. Om du läser mina inlägg igen kan du se att jag nämner inte överhuvudtaget invandrare eller invandringspolitik. 

    Kriminellt belastade politiker ska självklart bort, men sist jag kollade så var det faktiskt inte politiker som skjuter skarpt och kastar handgranater på våra gator och torg, eller hur?
    Jag fattar faktiskt inte ens vad det är du argumenterar för eller vad dina argument är. Vadå "jämn match"? Så vi kan acceptera mer kriminalitet bland invandrare ju fler kriminella SD-politiker vi hittar och tvärtom? 
    Det resonemanget låter ju helsnurrigt måste jag säga. 

  • K Kalle
    Dorian Ertymexx skrev 2016-09-30 11:02:03 följande:
    Vette fan... tycker det hörs rätt mycket om män som ska slita av kvinnor deras slöja, det är ju samma sak.
    Det är garanterat fler kvinnor som lever under hedersförtryck än män som går och sliter av kvinnor deras slöja.
  • Dorian Ertymexx
    K Kalle skrev 2016-09-30 11:23:29 följande:
    Det är garanterat fler kvinnor som lever under hedersförtryck än män som går och sliter av kvinnor deras slöja.
    Med tanke på att i stort sett alla världens kvinnor lever i hedersförtryck, så ja, absolut. Men nu var inte ditt påstående om det, utan om invandrarmän som på grund av taskig kvinnosyn behandlar kvinnor illa på grund av det. Inte riktigt samma sak va.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna