• themia

    En käftsmäll till undergångsprofeterna

    Från dagens ledare i DN

    www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

    Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

    "
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

    Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

  • Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • Ascendere
    K Kalle skrev 2016-10-17 08:25:05 följande:

    Vi fortsätter att ta emot asylsökande trots att det inte finns bostäder. Stockholms stad befarar att ett antal personer som beviljats uppehållstillstånd faktiskt måste sova på madrasser i sovsalar eller idrottshallar.

    www.dn.se/sthlm/stockholmarna-uppmanas-hyra-ut-till-nyanlanda/


    Inga problem, 15 000 stockholmare var ju ute och demonstrerade förra året för öppna gränser så dessa är rimligen beredda att ta konsekvenserna som nu kommer av detta och inhysa en eller ett par familjer hemma hos sig. Öppna era hjärtan, bygg inga murar osv osv.

     ledarsidorna.se/2016/10/vad-ar-problemet/
  • Dorian Ertymexx
    Ascendere skrev 2016-10-17 09:38:12 följande:
    Inga problem, 15 000 stockholmare var ju ute och demonstrerade förra året för öppna gränser så dessa är rimligen beredda att ta konsekvenserna som nu kommer av detta och inhysa en eller ett par familjer hemma hos sig. Öppna era hjärtan, bygg inga murar osv osv.

     ledarsidorna.se/2016/10/vad-ar-problemet/
    Finns familjer som gör just så. Så sarkasmen slår snett.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • K Kalle
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-17 10:47:59 följande:
    Finns familjer som gör just så. Så sarkasmen slår snett.
    Inte tillräckligt många uppenbarligen. Stockholms stad betalar 4000 per rum och månad, 8000 kr per lägenhet och månad och 12 000 kronor om en hel familj får plats. Det kan med andra ord bli mer lönande än att hyra ut till en student (så bostadsbristen för studenter lär bli ännu värre, men de kanske kan tälta i nån park).
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-17 10:47:59 följande:
    Finns familjer som gör just så. Så sarkasmen slår snett.
    Är det nåt vi svenskar har varit kända för, så är det vår solidaritet med de som har det sämre än oss.
    Tyvärr har nåt skett med vår omvittnade och hyllade solidaritet, och om nåt, så är det väl det sämsta som andra länders kultur och idélogier fört in i vårt land.
    För svenskt är det ta mig fan inte, att inte visa solidaritet med de flyktingar som kommer hit.

    Och ja, jag har inget emot att ställa upp i den mån jag/vi kan, och gör så så fort nån av de uppdragsgivare jag har, ber mig om det.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • felix le chat
    Dorian Ertymexx skrev 2016-10-17 10:47:59 följande:
    Finns familjer som gör just så. Så sarkasmen slår snett.
    Exakt hur slog sarkasmen snett ?  En mikrobråkdel av dom 15.000 har hört av sej och erbjuder plats
    och du ser att nått slagit snett ?  Det är sin världsbild som är sned.

    Vänstern har aldrig någonsin in persona ställt upp för sina principer förutom i manifest och skrivelser.

    Dessutom har du en drös svar att ge i denna tråd från förra tisdagen då du på ett fansanfult sätt raljerade
    över smink och slöjor. Svara eller förbli i skam.

  • Ascendere
    Världsmedborgare skrev 2016-10-17 19:07:05 följande:

    Är det nåt vi svenskar har varit kända för, så är det vår solidaritet med de som har det sämre än oss.

    Tyvärr har nåt skett med vår omvittnade och hyllade solidaritet, och om nåt, så är det väl det sämsta som andra länders kultur och idélogier fört in i vårt land.

    För svenskt är det ta mig fan inte, att inte visa solidaritet med de flyktingar som kommer hit.

    Och ja, jag har inget emot att ställa upp i den mån jag/vi kan, och gör så så fort nån av de uppdragsgivare jag har, ber mig om det.


    Viljan att ge och hjälpa måste komma från individen själv.

    Att försöka tvinga eller manipulera folk till att bete sig som "goda" människor blir sällan särskilt lyckat.
  • felix le chat
    Världsmedborgare skrev 2016-10-17 19:07:05 följande:
    För svenskt är det ta mig fan inte, att inte visa solidaritet med de flyktingar som kommer hit.

    Och ja, jag har inget emot att ställa upp i den mån jag/vi kan, och gör så så fort nån av de uppdragsgivare jag har, ber mig om det.
    En majoritet av dom som beviljats uppehållstillstånd är inte flyktingar utan
    "övrigt skyddsbehövande" eller "alternativt skyddsbehövande"

    Flyktingströmmen är en medial myt.
    Kolla på vilka grupper som kommit över medelhavet i år till Italien ?

    https://svenska.yle.fi/artikel/2016/08/30/italien-raddade-6-500-ur-medelhavet


Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna