• erda

Facebook, Instagram, men vad mer är populärt just nu?

För den som inte hängt med ett tag :)
    Vilka appar/sidor är det som är populära?
    Har koll på Facebook, Instagram och Twitter... men sen då?

Vad är inne och kul att vara med, varför och hur funkar de?

Tar även gärna emot tips på bra och roliga appar till mobilen också :)

Ha en bra dag!

• Svar på tråden Facebook, Instagram, men vad mer är populärt just nu?
  • erda

Har inte haft en speciellt smart telefon på ett par år så därför har jag inte hängt med :)

• lollip0p

Det beror ju lite på vad du har för mål med ditt app-användande. Nuförtiden finns det väldigt många nischade sociala medier men om du har Facebook, Instagram och Twitter lär du iaf inte hamna "utanför". :)

Om du vill vara social finns ju bl.a Snapchat, som jag uppfattar som en plattform främst för personer under 20-25 år.

• erda
    lollip0p skrev 2015-12-11 14:05:26 följande:

Det beror ju lite på vad du har för mål med ditt app-användande. Nuförtiden finns det väldigt många nischade sociala medier men om du har Facebook, Instagram och Twitter lär du iaf inte hamna "utanför". :)

Om du vill vara social finns ju bl.a Snapchat, som jag uppfattar som en plattform främst för personer under 20-25 år.

Snapchat har man ju hört men vad är de? :)
    Kick, fliker mf har man ju också hört passera ens öron någon gång :)
  • lollip0p
    erda skrev 2015-12-11 19:02:11 följande:
    Snapchat har man ju hört men vad är de? :)
    Kick, fliker mf har man ju också hört passera ens öron någon gång :)
    Jag är själv 25+ så jag ska erkänna att jag inte har stenkoll, men grundtanken är väl att man skickar bilder till varandra. :)

Kik har jag inte heller någon riktig koll på men uppfattar det som någon form av chatt-app.
  • blondie1

Ja på snapchat skickar man bilder ja, man kan lägga till en kort text och emojis och sånt på bilden men det går ut på att skicka bilder/videos. Många kändisar har hakat på detta också och har öppna snapchats som man kan följa om man vill.

Kik är en chatt-app precis som ni säger :)

Sen så har du tumblr också där man skapar ungefär som en blogg och så följer man andra personer och "rebloggar" bilder och sådär (min favorit!). Sen så är pinterest kul att scrolla igenom när man söker lite inspiration eller liknande (där kollar man typ bara bilder and you can "pin pictures to your own boards" för att spara dem typ). Det låter lite konstigt kanske för att jag förklarar som en jag vet inte vad haha, men det är inga problem att förstå när man väl har det framför sig :)

• erda

Hmm.... frågan är vad man "bör" ha för en vanlig vardagssurfare :)
    Med en smart telefon vill man ju ha lite roliga grejer att fördriva dötid med. Facebook och Instagram är ju ok redan.

Är det Snapchat som bilder är tidsbegränsade? (har för mig att jag hört nåt sånt).
    Kan man följa lite vem som helst (som tex Instagram) eller är det bara vänner?
    Är ju inte jätteroligt att se vänner bilder på deras ungar, katter och maträtter i mängder haha :) Vore ju kul med lite annat (*naket vore kanske en trevlig blandning*)
    Pinterest är alltså som att bildgoogla, fast kanske med bättre kvalité? Har jag förstått rätt då?
    Kik är alltså en "chatt-variant" mellan kompisar? Eller är de också även med andra okända?
    Twitter var ju kul i början med lite blandat att följa men blev ju snabbt lite jobbigt att hänga med i med några aktiva twittrare. Och lite jobbigt att va så begränsad i antalet tecken när man ska skriva själv (korta texter är ju annars att föredra när man själv ska läsa haha).

• blondie1

Ja på Snapchat så är bilderna tidsbegränsade, man ser dem i högst 10 sekunder. Man kan följa folk man inte känner om man vill, men oftast är det ju kanske att man följer vänner. Men som sagt så har många kändisar Snapchat nu för tiden som man kan följa om man är intresserad av det. 

Haha, förstår att bilder på mat blir tråkigt i längden. Vill du ha naket skulle jag rekommendera Tumblr, där kan du nog hitta bloggar att följa som endast har sånt, och sen kommer det upp i din feed liksom (precis som på Instagram).

Ang. Pinterest så ja, det är typ så. Mycket inspirations och DIY-saker.

På kik så kan du prata med andra än vänner också, du behöver liksom bara ge ut ditt kik-namn till folk så kan man ha vem som helst där (och man kan va "privat").

Ja det kan va svårt att få ihop det man vill säga på bara 140 tecken på Twitter. Damn va jag kämpar ibland haha. Men jag är mer för att läsa vad andra skriver ändå, så jag gillar Twitter :)

Vill du se korta klipp (musik/humor/anything really) kan jag rekommendera Vine. Blir du trött på sociala medier och bara vill spela lite spel så ladda ner Jelly Splash ;) 

• erda
    blondie1 skrev 2016-01-20 18:54:28 följande:

Ja på Snapchat så är bilderna tidsbegränsade, man ser dem i högst 10 sekunder. Man kan följa folk man inte känner om man vill, men oftast är det ju kanske att man följer vänner. Men som sagt så har många kändisar Snapchat nu för tiden som man kan följa om man är intresserad av det. 

Haha, förstår att bilder på mat blir tråkigt i längden. Vill du ha naket skulle jag rekommendera Tumblr, där kan du nog hitta bloggar att följa som endast har sånt, och sen kommer det upp i din feed liksom (precis som på Instagram).

Ang. Pinterest så ja, det är typ så. Mycket inspirations och DIY-saker.

På kik så kan du prata med andra än vänner också, du behöver liksom bara ge ut ditt kik-namn till folk så kan man ha vem som helst där (och man kan va "privat").

Ja det kan va svårt att få ihop det man vill säga på bara 140 tecken på Twitter. Damn va jag kämpar ibland haha. Men jag är mer för att läsa vad andra skriver ändå, så jag gillar Twitter :)

Vill du se korta klipp (musik/humor/anything really) kan jag rekommendera Vine. Blir du trött på sociala medier och bara vill spela lite spel så ladda ner Jelly Splash ;) 

Tack för bra svar!
Svar på tråden Facebook, Instagram, men vad mer är populärt just nu?