• moaz

    Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

    Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-01-07 13:27:06 följande:
    Hur många har fördrivits från Israel, jag tycker du bör nämna det åxå, plus att alla utom Judar ofta numera ofta ses som 2:a klassens medborgare.
    D.v.s Israel dras nu med samma rasistiska problem som i USA, och tyvärr är det den nuvarande regimen som utgör problemet, vilket f.ö många Judar i Israel och utomlands även tycker, att regimen splittrar landet.
    Glömde skriva att det sitter 17 araber i Knesset, (bl.a. några kvinnor).
    Flera höga befälhavare i IDF är arabiska israeler. Mäkligt för andra klassens medborgare.

    Nu har ju det här ingenting egentligen att göra med om public rervice är oberoende. Däremot visade SVT med all tydlighet att det är OK med antisemitism när de valde Gina Dirawi till julvärd förra året. 
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-01-07 14:12:32 följande:
    Enklast och mest objektivt är om du googlar om Israel och rasism så får du många ex på hur det ser ut idag, och så slipper jag korvstoppa dig med info.

    Just apartheid är ett ord som passar bra, för det är precis vad många upplever i Israel idag, och för övrigt är just det ord som används.

    Så försök inte komma med nån desinformation, för allt kan lätt återfinnas med lite googlande för den som har lust med det.

    Börja t.ex här: https://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=-6cfV-qrBK6r8we4z7nQCg#safe=off&q=Israel+rasism
    Sen är det bara att börja förfina sökandet, så kommer ni att finna mycket mycket mer.
    Jag behöver inte googla, jag har släktingar i Israel och jag har även besökt landet flera gånger. Ditt försök till desinformation är paterisk.
    Det enda landet jag upplevt raism i är Sverige, blivit kallad "judefitta" "judehora" m.m. redan under min skoltid i Malmö, mina släktingar som bor kvar vågar knappt gå ute, blivit bespottade, knuffade m.m. 
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-07 14:13:34 följande:
    Glömde skriva att det sitter 17 araber i Knesset, (bl.a. några kvinnor).
    Flera höga befälhavare i IDF är arabiska israeler. Mäkligt för andra klassens medborgare.

    Nu har ju det här ingenting egentligen att göra med om public rervice är oberoende. Däremot visade SVT med all tydlighet att det är OK med antisemitism när de valde Gina Dirawi till julvärd förra året. 
    Det fanns Judar med makt även hos Nazisterna, och vår mest kände svenska Nazist i nutid är färgad, Jackie Arklöv, så det bevisar ingenting.
    Och nu pratar jag inte om de priviligerade som är synliga utåt, utan vad som gäller bland folket, vilket oftast eller alltid, är nåt helt annat.

    Uttryckte Gina sig antisemitiskt i TV? Inte alls, och då ser jag heller inget fel med att hon var Julvärd.
    Vi folk har för privata åsikter får vi/måste vi acceptera, det står i vår grundlag, och så länge det inte framförs på ett otillbörligt sätt är knappast nåt att kritisera.

    Hur många ggr har t.ex inte Sven Wolter framträtt i TV, han som inte har nåt emot en väpnad vänsterrevolution i Sverige.
    Eller ska vi stoppa alla som har extrema åsikter tycker du?
    För mig låter det långt mer extremt och farligt, än att låta alla ha sina åsikter ifred, tycka och tänka vad dom vill, så länge det inte tar sig uttryck som strider mot nån lag eller regel.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-01-07 13:24:22 följande:
    FDFMGA skrev 2017-01-07 12:31:49 följande:
    Med dina mått mätt får man nog räkna in SVT:s Anna Hedenmo i skrikvänstern:

    www.expressen.se/nyheter/reinfeldt-kritiseras.../

    Fredrik Reinfeldts intervjuer i SVT:s Toppmötet sågas av kanalens egen programledare Anna Hedenmo.

    Hon dömer ut det som ofattbart att den forne statsministern missar kritiska frågor som bör ställas till de makthavare han intervjuar.

    Sågningen av Toppmötet får Anna Hedenmo själv stå för, meddelar SVT.

    - Det här är en personlig åsikt som hon har om programmet, som hon har skrivit på sin privata Facebook och som vi i kväll inte har någon åsikt om, säger Camilla Hagert på SVT:s pressjour.
    Oförmåga att försöka se helheten är knappast en egenskap som skrikhögern har patent på.

    Även om man kan tycka att skrikhögerns systematiska "trädräknande" utan att någonsin notera att man befinner sig i en skog  är unik i sitt slag.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-01-07 14:27:57 följande:
    Det fanns Judar med makt även hos Nazisterna, och vår mest kände svenska Nazist i nutid är färgad, Jackie Arklöv, så det bevisar ingenting.
    Och nu pratar jag inte om de priviligerade som är synliga utåt, utan vad som gäller bland folket, vilket oftast eller alltid, är nåt helt annat.

    Uttryckte Gina sig antisemitiskt i TV? Inte alls, och då ser jag heller inget fel med att hon var Julvärd.
    Vi folk har för privata åsikter får vi/måste vi acceptera, det står i vår grundlag, och så länge det inte framförs på ett otillbörligt sätt är knappast nåt att kritisera.

    Hur många ggr har t.ex inte Sven Wolter framträtt i TV, han som inte har nåt emot en väpnad vänsterrevolution i Sverige.
    Eller ska vi stoppa alla som har extrema åsikter tycker du?
    För mig låter det långt mer extremt och farligt, än att låta alla ha sina åsikter ifred, tycka och tänka vad dom vill, så länge det inte tar sig uttryck som strider mot nån lag eller regel.
    Jaha, har du förläst dig på "Bevor Hitler Kam" som antisemiterna brukar använda som "bevis"? 

    Inte i TV, däremot i sin blogg och på twitter där hon jämfört Israel med nazityskland och rekommenderat en bok av en nazist som kvällsläsning. 
    Allt detta bidrar till en normalisrering av antisemitism och spridande av konspirationsterorier ocm judiska sammansvärjningar och att media styrs av judar. Något som bl.a. ledande sverigedemokrater ägnat sig åt.

    Låt gärna alla åsikter komma fram, men låt dem även bemötas offentligt också. 

    Jag slutade betala licens för många år sedan, mina syskon sa upp licensen när Gina Dirawi valdes till julvärd.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-07 14:47:50 följande:
    Jaha, har du förläst dig på "Bevor Hitler Kam" som antisemiterna brukar använda som "bevis"? 

    Inte i TV, däremot i sin blogg och på twitter där hon jämfört Israel med nazityskland och rekommenderat en bok av en nazist som kvällsläsning. 
    Allt detta bidrar till en normalisrering av antisemitism och spridande av konspirationsterorier ocm judiska sammansvärjningar och att media styrs av judar. Något som bl.a. ledande sverigedemokrater ägnat sig åt.

    Låt gärna alla åsikter komma fram, men låt dem även bemötas offentligt också. 

    Jag slutade betala licens för många år sedan, mina syskon sa upp licensen när Gina Dirawi valdes till julvärd.
    Tror inte ännu jag förläst mig på nåt, skulle vara dom ekonomiska nyheterna och dess möjliga följder då.
    Du känner kanske till uttrycket "att hålla sina vänner nära och sina fiender ännu närmare"., fundera på vad det eg innebär, så förstår du en del av varför det ibland ser märkligt ut i maktens rum.

    Så då är alltså din åsikt att vi inte ska släppa fram personer med extrema politiska eller religiösa åsikter, låter väldigt farligt och strider desutom mot vår grundlag.

    Skulle du få som du vill, då blev det inte många kvar som skulle få medverka i public service.
    Dessutom skulle all form av undersökande journalistik bli utrotad, ingen skulle ju få en möjlighet att medverka med sina reportage.

    Att alltid ha med folk som ska bemöta går inte praktiskt att göra, det skulle inte finnas och tittare/lyssnare skulle tappa intresset.
    Då är det bättre att så måga som möjligt ges eget utrymme att tala för sin sak, så slipper vi onödigt tjafs om vem som har rätt/fel, och det tycker jag P-S sköter riktigt bra.

    Och som sagt, P-S ger oss möjligheter att protestera mot vad vi tycker är fel, den möjligheten vill jag ha kvar, det tillsammans med granskningsnämden gör att vi får ett utbud som ligger nära vad som kan krävas i objektivitet i sin helhet.

    Helt rättvist kommer det aldrig att bli, men P-S har iaf ett krav på sig att försöka, det har inga andra, för andra står det fritt att ljuga ihop vilken smörja som helst, och dom behöver inte förklara eller bevisa något.

    Och just det är nu det största hotet vi har idag, att det är så enkelt att manipulera sanningen, utan att det går att göra så värst mycket åt.
    Som tur är så inser forum som Facebook och Twitter att nåt måste göras omedelbart för att stoppa utvecklingen, vi kan bara hoppas att dom lyckas med dom vill.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Abegayle70 skrev 2017-01-07 14:21:55 följande:
    Jag behöver inte googla, jag har släktingar i Israel och jag har även besökt landet flera gånger. Ditt försök till desinformation är paterisk.
    Det enda landet jag upplevt raism i är Sverige, blivit kallad "judefitta" "judehora" m.m. redan under min skoltid i Malmö, mina släktingar som bor kvar vågar knappt gå ute, blivit bespottade, knuffade m.m. 
    Du beskriver din sida, din sanning, vilket gör att du är partisk, men gör istället som jag föreslog, googla så får du se att det finns en annan sida och en annan sanning.
    Det sämsta du kan göra är att förneka, för då kommer du att vakna upp på ett hårdhänt sätt, och jag säker på att du inte vill se Israel utvecklas till ett splittrat land.

    Sen vet jag inte varför Sveriges Jude-hatare/rasister kom in i bilden.
    Den pöblen finns alltid och kommer tyvärr alltid att finnas, för idioter kommer alltid att födas, idioter som tror sig vara förmer än andra.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2017-01-07 13:24:22 följande:
    FDFMGA skrev 2017-01-07 12:31:49 följande:
    Med dina mått mätt får man nog räkna in SVT:s Anna Hedenmo i skrikvänstern:

    www.expressen.se/nyheter/reinfeldt-kritiseras.../

    Fredrik Reinfeldts intervjuer i SVT:s Toppmötet sågas av kanalens egen programledare Anna Hedenmo.

    Hon dömer ut det som ofattbart att den forne statsministern missar kritiska frågor som bör ställas till de makthavare han intervjuar.

    Sågningen av Toppmötet får Anna Hedenmo själv stå för, meddelar SVT.

    - Det här är en personlig åsikt som hon har om programmet, som hon har skrivit på sin privata Facebook och som vi i kväll inte har någon åsikt om, säger Camilla Hagert på SVT:s pressjour.
    Fascinernade att se dem skrika som grisar bra för att en fd moderat statsminister får några timmar i TV för att prata med andra gamla politiker.

    Den obehagliga känslan de upplever när något otäkt och farligt kommer in i deras korridorer och studios. Någonting från högersidan om sossarna.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-01-07 18:14:04 följande:
    Fascinernade att se dem skrika som grisar bra för att en fd moderat statsminister får några timmar i TV för att prata med andra gamla politiker.

    Den obehagliga känslan de upplever när något otäkt och farligt kommer in i deras korridorer och studios. Någonting från högersidan om sossarna.
    Ja, man kan ju tro att Wechselmann frekventerat Familjeliv och inspiretats av skrikhögern.

    Nåja, mycket väsen för lite ull från alla som går igång på enskilda exempel och saknar förmåga att sätta in dem i ett sammanhangSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-01-07 17:44:01 följande:
    Tror inte ännu jag förläst mig på nåt, skulle vara dom ekonomiska nyheterna och dess möjliga följder då.
    Du känner kanske till uttrycket "att hålla sina vänner nära och sina fiender ännu närmare"., fundera på vad det eg innebär, så förstår du en del av varför det ibland ser märkligt ut i maktens rum.

    Så då är alltså din åsikt att vi inte ska släppa fram personer med extrema politiska eller religiösa åsikter, låter väldigt farligt och strider desutom mot vår grundlag.

    Skulle du få som du vill, då blev det inte många kvar som skulle få medverka i public service.
    Dessutom skulle all form av undersökande journalistik bli utrotad, ingen skulle ju få en möjlighet att medverka med sina reportage.

    Att alltid ha med folk som ska bemöta går inte praktiskt att göra, det skulle inte finnas och tittare/lyssnare skulle tappa intresset.
    Då är det bättre att så måga som möjligt ges eget utrymme att tala för sin sak, så slipper vi onödigt tjafs om vem som har rätt/fel, och det tycker jag P-S sköter riktigt bra.

    Och som sagt, P-S ger oss möjligheter att protestera mot vad vi tycker är fel, den möjligheten vill jag ha kvar, det tillsammans med granskningsnämden gör att vi får ett utbud som ligger nära vad som kan krävas i objektivitet i sin helhet.

    Helt rättvist kommer det aldrig att bli, men P-S har iaf ett krav på sig att försöka, det har inga andra, för andra står det fritt att ljuga ihop vilken smörja som helst, och dom behöver inte förklara eller bevisa något.

    Och just det är nu det största hotet vi har idag, att det är så enkelt att manipulera sanningen, utan att det går att göra så värst mycket åt.
    Som tur är så inser forum som Facebook och Twitter att nåt måste göras omedelbart för att stoppa utvecklingen, vi kan bara hoppas att dom lyckas med dom vill.
    Nu skrev jag ju att alla åsikter ska få komma fram. Det behöver inte bemötas i aktuellt program, julvärdsprogrammet är knappast ett debattprogram. Om nu SVT hade haft intresse att visa på opartiekhet så hade man kunnat ta upp Gina Dirawis antisemitism i ett annat program. Nu tystades det bara ned av SR/SVT.

    ordet09.wordpress.com/2012/12/16/gina-dirawi-public-service-blinda-flack/
    Världsmedborgare skrev 2017-01-07 17:51:15 följande:
    Du beskriver din sida, din sanning, vilket gör att du är partisk, men gör istället som jag föreslog, googla så får du se att det finns en annan sida och en annan sanning.
    Det sämsta du kan göra är att förneka, för då kommer du att vakna upp på ett hårdhänt sätt, och jag säker på att du inte vill se Israel utvecklas till ett splittrat land.

    Sen vet jag inte varför Sveriges Jude-hatare/rasister kom in i bilden.
    Den pöblen finns alltid och kommer tyvärr alltid att finnas, för idioter kommer alltid att födas, idioter som tror sig vara förmer än andra.
    oookej? så du påstår att Du är opartiskt? Om jag gör som du önskar, googlar Israel+rasism kommer det upp 230 000 träffar varav de flesta går till div. träskmarker med revisionistisk propaganda. Jag blir illamående av att gå iganom alla dessa länkar.

    Att jag tar upp svenska judehatare beror på att de är en del av det mönster som håller på att normaliseras, bl.a. med hjälp av SVT's antisemitiska medarbetare, ledande malmöpolitiker, övrig massmedia osv.

    Ett mönster som började redan i skolan från lärare: "måste du verkligen ha ditt halssmycke med davidsstjärna i skolan? Du vet ju att det retar upp en del?" till att man inte törs ha en Menora i sitt fönster, till att vuxna kvinnor spottar efter mina syskonbarn. Jag vägrar vara med och finansiera en del av det mönstret.

    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?