• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-03-13 18:47:27 följande:

    Ägglossningen kom inte denna månad heller :( så inget återförande :( så pissigt!!
    Vår läkare på Carlanderska ringde igår och vi diskuterade lite vad hon kommit fram till.
    De blir inget försök med blodförtunnande eller annan medicinering.
    Ev så blir de nån form av stimulerat försök nästa månad ev med pergotime.
    Nu är de bara att vänta igen, mens om nån vecka..


    Åh vad dumt! Så jäkla irriterande!
    Kan det vara det som är orsaken till att ni inte blivit gravida naturligt? Dvs att ägget inte lossnar?

    Ta nya tag och så hoppas vi på nästa månad!

    Kram
  • Sjöblomman
    13Juli skrev 2016-03-13 20:16:15 följande:
    Ja man kanske inte orkar med Hur många som helst. Men ska köra på med de 3 försök vi får av landstinget. Ett är ju avverkat nu. Så vi hoppas på detta!
    Exakt. IVF är ingen lek, vaken psykiskt eller fysiskt. Och går man privat blir det dyrt. Hittills har vi betalt 150 000. Självklart är det värt varenda krona, men vi utgår hela tiden från vad min kropp orkar med.
  • Nicka
    Sjöblomman skrev 2016-03-13 21:12:39 följande:
    Åh vad dumt! Så jäkla irriterande!
    Kan det vara det som är orsaken till att ni inte blivit gravida naturligt? Dvs att ägget inte lossnar?

    Ta nya tag och så hoppas vi på nästa månad!

    Kram
    Har testat med ägglossningstester många många månader och att den uteblivet så här har aldrig hänt innan :(
    Ja nu är de bara att vänta och hoppas!
  • linoa131
    Sjöblomman skrev 2016-03-13 21:11:26 följande:

    Jag tror att stress kan påverka negativt genom att man mår dåligt av det psykiskt. Dvs inte att ägget utvecklas vidare eller inte, för det är förutbestämt av DNA mm. I alla fall enligt vår läkare.

    Men jag tänker att om du känner dig stressad och mår bättre av ledighet, så ska du lyssna på dig själv. Det viktigaste är att man mår så bra man kan under en sån här jobbig period!

    Jag brukar alltid vara hemma från ÄP till dagen efter återföring. Mår i och för sig rätt dåligt då med värk och allt, men jag unnar mig den tiden för att det känns bra också.

    Kram


    I artikeln stod det något om att stress utlöser några hormoner som har en negativ effekt när ägget skulle fästa. Annars tänker jag nog som Regnbågsdrömmen att hela barnlöshetsgrejen har en stor stress i sig men många lyckas ändå att få barn genom ivf. Tyckte att det var intressant ändåaatt se hur ni tänker och tror kring detta.

    Sjöblomman är det såpass smärtsamt med ägguttag? Efter all smärtan av alla blodprov och nålar och min operation är jag faktiskt rädd för detta. Dessutom har jag vanligtvis en smärtsam äl och är orolig över hur det ska bli med behandlingen
  • Sjöblomman
    linoa131 skrev 2016-03-13 22:19:55 följande:
    I artikeln stod det något om att stress utlöser några hormoner som har en negativ effekt när ägget skulle fästa. Annars tänker jag nog som Regnbågsdrömmen att hela barnlöshetsgrejen har en stor stress i sig men många lyckas ändå att få barn genom ivf. Tyckte att det var intressant ändåaatt se hur ni tänker och tror kring detta.

    Sjöblomman är det såpass smärtsamt med ägguttag? Efter all smärtan av alla blodprov och nålar och min operation är jag faktiskt rädd för detta. Dessutom har jag vanligtvis en smärtsam äl och är orolig över hur det ska bli med behandlingen
    Ok. Intressant!

    Nej, det är väldigt olika det där. Plocken har gått väldigt bra och smärtfritt för mig. Istället har jag fått väldigt ont efter och ca ett dygn. Men som sagt, väldigt olika så försök att inte ta ut något i förskott.
    Har också ordentlig ÄL värk varje månad, men det har inte varit något problem under behandlingarna för mig.
  • Sjöblomman
    Nicka skrev 2016-03-13 21:54:40 följande:
    Har testat med ägglossningstester många många månader och att den uteblivet så här har aldrig hänt innan :(
    Ja nu är de bara att vänta och hoppas!
    Ok. Inte kul! Nu ska det bli av även för dig!
  • CAM86

    God morgon alla! Jag ska ta sista sprayen idag, och upptäckte att den är slut!! :( ska börja med sprutorna i morgon, men vad händer nu? Om jag ringer kliniken så kommer de inte ringa tillbaka Förns senare ikväll eller i morgon och då är det ju försent :( någon som

    Vet?

  • 13Juli
    Sjöblomman skrev 2016-03-13 21:13:59 följande:

    Exakt. IVF är ingen lek, vaken psykiskt eller fysiskt. Och går man privat blir det dyrt. Hittills har vi betalt 150 000. Självklart är det värt varenda krona, men vi utgår hela tiden från vad min kropp orkar med.


    Usch vad mycket pengar.

    Psykiskt är det förstås oxå jobbigt. Men jag tänker att man växer med motgångar. Och en dag hoppas jag kunna se tillbaka på den här perioden som en livserfarenhet.

    Styrka till oss
  • linoa131
    CAM86 skrev 2016-03-14 08:41:06 följande:

    God morgon alla! Jag ska ta sista sprayen idag, och upptäckte att den är slut!! :( ska börja med sprutorna i morgon, men vad händer nu? Om jag ringer kliniken så kommer de inte ringa tillbaka Förns senare ikväll eller i morgon och då är det ju försent :( någon som

    Vet?


    Jag har verkligen ingen aning vad man ska göra men om jag var i din situation så skulle jag prova att ringa vårguiden och förklara problemet. Eller gå till vårdcentralen och be om hjälp där, eller fråga på apoteket. de kanske kan tipsa dig om inte annat.
  • Sjöblomman
    CAM86 skrev 2016-03-14 08:41:06 följande:

    God morgon alla! Jag ska ta sista sprayen idag, och upptäckte att den är slut!! :( ska börja med sprutorna i morgon, men vad händer nu? Om jag ringer kliniken så kommer de inte ringa tillbaka Förns senare ikväll eller i morgon och då är det ju försent :( någon som

    Vet?


    Oj vad jobbigt! Hade du inte skrivit upp på förpackningen? De måste ju kunna hjälpa till!

    Hoppas det läser sig!
Svar på tråden IVF mars/april