• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Regnbågsdröm
    BK1986 skrev 2016-04-06 13:36:49 följande:

    En vecka i mitt liv:

    Dag 1: Medarbetare säger kommentaren: "Jag har ju som väntat på att ni ska börja vänta smått!"

    Dag 2: Det första som händer på morgonen är att en medarbetare skäller ut mig för att hen inte fick semester exakt när hen ville. Jag går och gråter på mitt kontor.

    Dag 3: Medarbetare säger: "Ja det spekuleras ju en hel del i varför du är sjukskriven. Är du gravid?"

    Det här är precis en del i varför jag bryter ihop. Det är liksom inte nog med att man själv ska ha det jobbigt, utan andra ska lägga sig i vårt privatliv och spekulera i om jag är gravid eller inte. Dessutom får man som chef finna sig i att folk kan säga precis vad som helst till en och det ska bara rinna av en. Att jag är en person med känslor som kan såras tänker ingen på. Usch. Vill bara gömma mig idag.


    Alltså.. Du skulle bett den dra åt helvete. Problemet är väl just att du är chef, då kanske det svaret hade varit lite olämpligt. Tyvärr. Annars tycker jag du ska be dem hålla käften. Får man det? Jag tycker fan det! Stor jävla kram till dig! Jag är glad över att jag just idag har extremt förstående kollegor.
  • Regnbågsdröm
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-06 15:18:06 följande:
    Vi hade 3 ägg kvar efter insättning, men visst det är inget jättestort antal. Men en liten rackare hade man ju hoppats på ändå.
    Ja, jag insåg det sen också att jag missade ett ägg Men ja, jag förstår såklart att du blir ledsen när ni inte fick något till frysen. Förmodligen inte till någon tröst alls, men det är tyvärr mångas verklighet <3
  • Sarah32

    Tack! Du är otroligt omtänksam, finns här för dig och er andra med:)

    Jag ska spruta med gonal-f 175 i dos 3 dagar och sedan 150 i 2 dagar innan blodprov ger ordination om fortsatt dos:)


    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 10:49:48 följande:

    Förstår att det är extra nervöst för dig eftersom det är första gången. Men det kommer gå bra! Ta det som det kommer och försök ta ett steg i taget. Och fråga här om det är något. Nu går ju jag exakt bredvid dig så jag lyssnar och håller handen via nätet om det behövs

    Omöjligt att veta nu hur lätt- eller svårstimulerad du är. Men det märks på första ultraljudet sen. Vilken spruta tar du och vilken dos? De reglerar efter hand sen, så var inte rädd om det inte hänt tillräckligt första ultraljudet. Stor kram!


  • Sarah32

    Usch och fy för människor som inte vet bättre! Jag har också råkat ut för att kollegor har (iofs inte direkt till mig) men gått bakom ryggen på mig till andra kollegor och kommenterat "Har inte hon blivit lite rund om magen" och liknande kommentarer, i det känsliga läge vi befinner oss finns det nästan inget mer knäckande:( Men jag tänker att när jag väl blir gravid ska jag tänka ut någon bra kommentar till alla som kommenterar det så att de tänker sig noga för igen och andra inte behöver uppleva det. Kram till dig!


    BK1986 skrev 2016-04-06 13:36:49 följande:

    En vecka i mitt liv:

    Dag 1: Medarbetare säger kommentaren: "Jag har ju som väntat på att ni ska börja vänta smått!"

    Dag 2: Det första som händer på morgonen är att en medarbetare skäller ut mig för att hen inte fick semester exakt när hen ville. Jag går och gråter på mitt kontor.

    Dag 3: Medarbetare säger: "Ja det spekuleras ju en hel del i varför du är sjukskriven. Är du gravid?"

    Det här är precis en del i varför jag bryter ihop. Det är liksom inte nog med att man själv ska ha det jobbigt, utan andra ska lägga sig i vårt privatliv och spekulera i om jag är gravid eller inte. Dessutom får man som chef finna sig i att folk kan säga precis vad som helst till en och det ska bara rinna av en. Att jag är en person med känslor som kan såras tänker ingen på. Usch. Vill bara gömma mig idag.


  • Utflykt i verkligheten
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 16:03:43 följande:
    Ja, jag insåg det sen också att jag missade ett ägg smile5.gif Men ja, jag förstår såklart att du blir ledsen när ni inte fick något till frysen. Förmodligen inte till någon tröst alls, men det är tyvärr mångas verklighet <3
    Ja särskilt eftersom att det är andra gången vi inte får något till frysen, då börjar man ju undra vad som är knas...
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 16:02:31 följande:
    Får man det? Jag tycker fan det!
    Eller hur! Vilka idioter det finns...Död

  • linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-06 16:02:31 följande:

    Alltså.. Du skulle bett den dra åt helvete. Problemet är väl just at du är chef, då kanske det svaret hade varit lite olämpligt. Tyvärr. Annars tycker jag du ska be dem hålla käften. Får man det? Jag tycker fan det! Stor jävla kram till dig! Jag är glad över att jag just idag har extremt förstående kollegor.


    Jag hade önskat kunna göra något liknande efter min op som jag såklart inte ville berätta om på jobbet. Men jag är aldrig sjuk så när jag blev sjukskriven i nästan två veckor frågade alla varför när jag kom tillbaka och de gav inte sig med undvikande svar. Såg himla jobbigt speciellt när det inte handlar om omtänksama människor utan mer nyfikenhet och skvaller. Men svarar man kort typ det är inte ditt problem så fattar de direkt att det finns saker att skvallra om
  • BK1986

    Ni är för sköna hela högen! Tack för att ni är bäst! Det skulle vara skönt om man kunde be folk dra åt helvete ibland. Eller att jag hade nog sinnesnärvaro att svara något i stil med "Värst vad ni var intresserade av mitt sexliv!". Tänk att folk ska vara så okänsliga. Men det är väl svårt att förstå om man själv inte varit med om det.

    Jag är svullen om magen nu innan ÄP, och jag kommer vara det efter också. Träffade även en bekant idag som verkligen synade min mage och det fanns inget jag kunde säga eller göra. Det är bara svårt att hantera när man redan är känslig.

    Nu längtar jag bara efter ÄP imorgon, även om jag vet att det kommer bli en pärs.

  • Sjöblomman
    BK1986 skrev 2016-04-06 16:50:38 följande:

    Ni är för sköna hela högen! Tack för att ni är bäst! Det skulle vara skönt om man kunde be folk dra åt helvete ibland. Eller att jag hade nog sinnesnärvaro att svara något i stil med "Värst vad ni var intresserade av mitt sexliv!". Tänk att folk ska vara så okänsliga. Men det är väl svårt att förstå om man själv inte varit med om det.

    Jag är svullen om magen nu innan ÄP, och jag kommer vara det efter också. Träffade även en bekant idag som verkligen synade min mage och det fanns inget jag kunde säga eller göra. Det är bara svårt att hantera när man redan är känslig.

    Nu längtar jag bara efter ÄP imorgon, även om jag vet att det kommer bli en pärs.


    Usch vad jobbigt! De vill ju inget illa men ändå tar det så hårt!
    En på mitt jobb sa något liknande precis när vi gjort klart utredningen och skulle starta med IVF, men då var jag så ledsen och arg på allt så jag svarade henne: Nej, jag kan inte bli gravid. Vi ska göra IVF och om du känner dig tvungen att berätta om det för alla så varsågod!

    Hon stirrade, gick därifrån och kunde typ inte se mig i ögonen.
    Men, det verkar som om hon inte berättade för någon. Nackdelen är att man oftast inte vill outa det så där. Det flög bara ur mig...

    Nu är jag väldigt öppen på jobbet och det har underlättat eftersom jag har svårt att vara borta och alltid måste ha täckning av någon i klassrummet.
  • Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-06 16:04:27 följande:

    Tack! Du är otroligt omtänksam, finns här för dig och er andra med:)

    Jag ska spruta med gonal-f 175 i dos 3 dagar och sedan 150 i 2 dagar innan blodprov ger ordination om fortsatt dos:)


    Okej. Då kör du lite annorlunda än mig, då jag aldrig tagit blodprov utan kör ultraljud på dag 7. Men det är bra - då får du veta om dosen behöver sänkas eller höjas. Det kommer gå bra ska du se Kram!
  • Nicka

    Imorse kom den glada gubben på ägglossningsstickan :) :) så glad!
    Ikväll skall jag ta Ovitrelle, samma spruta som man tar om man ska göra äggplock,så imon hoppas jag att den ömmande "klumpen" i min mage skall försvinna.
    På måndag blir de ultraljud och troligen återförande på Tisdag :) längtar!!
    Då jag jobbar natt nästa vecka så har jag beslutat att vara ledig natten innan och natten efter.

Svar på tråden IVF mars/april