• Regnbågsdröm

    IVF mars/april

    Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

  • Svar på tråden IVF mars/april
  • Utflykt i verkligheten
    CAM86 skrev 2016-04-11 14:45:49 följande:
    Har ni fått era små blödningar samtidigt som ni använder Lutinus eller har det kommit efter att ni slutat? Jag kommer ta Lutinus sista dagen i morgon och har än sålänge inte fått någon blödning...
    Jag använder fortfarande Lutinus. Nu har jag dock inte fått någon mer blödning. *peppar peppar, ta i trä*
  • Utflykt i verkligheten
    celavie1 skrev 2016-04-11 21:44:14 följande:
    Jag tycker precis som ni att det är jobbigt att se och höra om andras babylycka men i helgen blev jag faktiskt full i skratt när jag pratade med en äldre bekant. Vi pratade om att jag fyllt 40 år och känslorna kring det. Plats i livet och så. Då utbrister hon att "ja jag blev mormor vid 40 år"!
    Själva tanken att jag hade kunnat vara mormor känns så konstig. Jag som känner mig så ung ;)

    Jag och Lutinus går inte ihop. Jag har ont i magen (som träningsvärk i nedre delen av magen), ont i brösten, trött och kladdig i trosorna. Känns jobbigare än sprutorna och sprayen. Hur känner ni andra?
    Min mormor blev mormor när hon var 31 år gammal! Vid min ålder, 37 år, så hade hon flera barnbarn redan. Kära nån säger jag bara... Förvånad

    Ja inte är det fräscht med Lutinuset. Själv går jag omkring med trosskydd. Pallar inte med den där kladdiga/smuliga känslan. Trosskyddet tar bort en del av obehaget. På nätterna sover jag dock utan något alls på underkroppen, med resultatet att det är snygga vita fläckar på lakanet. Det gäller ju att ha bäddat sängen om det kommer gäster, för man kan ju inte byta lakan efter varje natt!
  • BK1986

    Inatt vaknade jag upp med smärtor i magen. Lite som menssmärtor men mer skarpa. Låg vaken ett tag och undrade om det var någon fara eller inte. (vi har 8 mil till akuten så man tänker sig för en extra gång innan man åker) Lyckades iallafall somna om och idag är det bättre.

    Utöver det så har jag fortfarande skitont i brösten trots inget Lutinus. Är det någon annan som har erfarenhet av att det inte blev ET. Hur mådde ni?

  • Emmet1976

    Idag var jag på min första kontroll (dag 6) och läkaren tyckte det såg lovande ut. :)
    Hon hittade 5 stycken och jag ska på återbesök på fredag igen. Började med den andra sprutan igår kväll. Den kändes mer obehaglig...
    Jag glömde fråga om det bildas fler om man kompletterat ned sprutan som förhindrar äl? Kan jag ev utveckla fler sålänge jag använder Gonal? Min dos är på 300.
    Hur många folliklar brukar man få om man är runt 40 år? (Jag fyller 40 i höst...)

    Många tankar som rörs sig i huvudet nu...

  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-12 09:48:07 följande:

    Idag var jag på min första kontroll (dag 6) och läkaren tyckte det såg lovande ut. :)
    Hon hittade 5 stycken och jag ska på återbesök på fredag igen. Började med den andra sprutan igår kväll. Den kändes mer obehaglig...
    Jag glömde fråga om det bildas fler om man kompletterat ned sprutan som förhindrar äl? Kan jag ev utveckla fler sålänge jag använder Gonal? Min dos är på 300.
    Hur många folliklar brukar man få om man är runt 40 år? (Jag fyller 40 i höst...)

    Många tankar som rörs sig i huvudet nu...


    Ja. Det kan utvecklas fler. Det har det gjort hos mig varje gång. Men antalet är väldigt olika och individuellt.
  • Lixom

    Emmett1976 > Jag fyller 40 i sommar. Fick 6 äggblåsor totalt som utvecklades tillräckligt, tog också gonal 300. Min läkare sa att det var normalt för min ålder.

  • BK1986
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 11:21:45 följande:

    Ser jag i syne?!?!! Har inte testdag förrän på lördag men kunde inte låta bli att tjuvstarta!


    Grattis!!! Du ser inte alls i syne! Så roligt! :)
  • ivfbullen
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-04-12 11:21:45 följande:

    Ser jag i syne?!?!! Har inte testdag förrän på lördag men kunde inte låta bli att tjuvstarta!


    Du ser inte i syne! Jag ser en något suddig streck men visst finns den där!! Wohoooo grattis!!!! Hjärta
Svar på tråden IVF mars/april