• Treansresa

    BF Juli 2017 ny

    Här samlas vi som har bf juli 2017!

    Varmt välkommen

  • Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-03 06:49:27 följande:

    Ja precis, man kan ju även köpa andra hjul att byta med om man behöver.

    Vitt är så fint! Blir det lätt smutsigt?

    Aha, spännande! Emmaljunga har ju haft lite fina färger förut, typ blå och svart/rosa mm. Kanske kommer någon mer färg nu då eftersom att årets är mer neutrala.

    Wish har jag handlat mycket ifrån! Tycker det är smidigt, man får ju chansa lite med kvalitén men läser oftast omdömena och bedömer därefter. Leveranstiden tar ju ett tag men sakerna har oftast kommit snabbare än vad som står som beräknad.

    Provade Ali en gång men då kunde man bara betala med kort tror jag? Inte paypal eller så men kanske man kan det nu?


    Jo jag tror de blir perfekt vagn:) hade ja varit på "stan" oftare än jag är så hade ja köpt ett sådan som ni. Jo jag tror de kommer bli riktigt smutsigt, därför jag bara vill ha liggkorgen i vitt och inte sittdelen. :) ska leta nå snygga detaljer till:) ja jag hoppas de kommer nå snygga färger:) är glad att vi kan vänta in:)

    Jo Ali är korten som gäller, jag skaffar engångskort på bankrn så har inte ens tänk på det. Men då ska ja verkligen pröva Wish och beställa min elefant haha:)
  • Delilah2001
    FrökenMp skrev 2017-03-03 06:32:07 följande:

    När jag var hos bm i vecka 21 så fick jag endast moderskapsintyg att skicka in till försäkringskassan samt fylla i nåt papper om mitt psykiska mående.

    Ville också lyssna på hjärtljud men bm sa att det gör man nästa gång... inte tog hon blodprov heller. Gillar henne mindre och mindre... haha.


    Ok, vad olika det kan vara! Jag fick inget papper att fylla i?

    Egentligen skulle vi inte lyssna på hjärtat förrän i vecka 25, enligt "programmet", men hon föreslog att vi skulle göra det när jag ändå var där

    Blodprov tas nog inte rutinmässigt i denna veckan, utan det är jag som måste ta regelbundet pga mina antikroppar.

    Jag gillar min bm massor! Hade henne förra graviditeten också.

    Första graviditeten hade jag två väldigt skumma bm, särskilt den ena, hon hade ingen koll och glömde och blandade ihop, och var allmänt slarvig! Tex var jag på gynakuten och fick veta att jag hade gbs, eftersom det kan påverka barnet skulle det föras in i journalen, och jag skulle få antibiotika intravenöst under förlossningen. Läkaren skickade med ett papper till min bm, hon tittade snabbt på det och sa " äsch, vad är detta? Aldrig hört talas om!" Slängde i papperskorgen och det hamnade såklart aldrig i min journal.

    Nä, henne gillade jag INTE! Detta var 16 år sen, förhoppningsvis har hon gått i pension nu!
  • Meowt
    Treansresa skrev 2017-03-03 10:24:57 följande:
    Jo jag tror de blir perfekt vagn:) hade ja varit på "stan" oftare än jag är så hade ja köpt ett sådan som ni. Jo jag tror de kommer bli riktigt smutsigt, därför jag bara vill ha liggkorgen i vitt och inte sittdelen. :) ska leta nå snygga detaljer till:) ja jag hoppas de kommer nå snygga färger:) är glad att vi kan vänta in:)

    Jo Ali är korten som gäller, jag skaffar engångskort på bankrn så har inte ens tänk på det. Men då ska ja verkligen pröva Wish och beställa min elefant haha:)
    Vitt och svart är ju lätt att matcha med saker iallafall :)

    Åh är det en sån stor som Ikea hade som du ska beställa? Vi har köpt en sån grå på Wish! Den ser likadan ut och är gosig :)
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-03 11:23:26 följande:

    Vitt och svart är ju lätt att matcha med saker iallafall :)

    Åh är det en sån stor som Ikea hade som du ska beställa? Vi har köpt en sån grå på Wish! Den ser likadan ut och är gosig :)


    Vet inte om ikea har haft den men är säkert samma. En grå stor och alltid någon bebis med på bilden! Då ska ja verkligen beställa den!
  • Treansresa
    Meowt skrev 2017-03-03 11:23:26 följande:

    Vitt och svart är ju lätt att matcha med saker iallafall :)

    Åh är det en sån stor som Ikea hade som du ska beställa? Vi har köpt en sån grå på Wish! Den ser likadan ut och är gosig :)


    Vet inte om ikea har haft den men är säkert samma. En grå stor och alltid någon bebis med på bilden! Då ska ja verkligen beställa den!
  • Sarus85

    Hej hej,

    Ok att hoppa in så här sent? Hoppas det :)

    Lite kort om mig. Jag väntar mitt tredje barn i mitten av juli. Har två pojkar som är födda -11 och -13. Är 31 år ung och bor på Öland.

    Har gjort nipt, kub och rul, än så länge ser det bra ut. Vi är väldigt nyfikna på vem det är som ligger i magen. Gissar lillebror!

    Har mått riktigt dåligt från v 7-18 med extremt illamående. Har haft höga sköldkörtelnivåer som nu äntligen blivit normala. Någon mer som varit med om det?

    Vore kul att dela funderingar och tankar med er som är i samma bubbla :)

  • Delilah2001
    Sarus85 skrev 2017-03-03 12:18:05 följande:

    Hej hej,

    Ok att hoppa in så här sent? Hoppas det :)

    Lite kort om mig. Jag väntar mitt tredje barn i mitten av juli. Har två pojkar som är födda -11 och -13. Är 31 år ung och bor på Öland.

    Har gjort nipt, kub och rul, än så länge ser det bra ut. Vi är väldigt nyfikna på vem det är som ligger i magen. Gissar lillebror!

    Har mått riktigt dåligt från v 7-18 med extremt illamående. Har haft höga sköldkörtelnivåer som nu äntligen blivit normala. Någon mer som varit med om det?

    Vore kul att dela funderingar och tankar med er som är i samma bubbla :)


    Absolut är det ok! Välkommen!

    Väntar också mitt tredje barn, fick reda på nipt att det är en tredje pojk
  • Sarus85
    Delilah2001 skrev 2017-03-03 12:45:57 följande:

    Absolut är det ok! Välkommen!

    Väntar också mitt tredje barn, fick reda på nipt att det är en tredje pojk


    Tack :)

    Känns läskigt med ett tredje barn! Har ju bara två armar ;). Hur gamla är dina pojkar?
  • Bimbim79
    Sarus85 skrev 2017-03-03 16:26:24 följande:
    Tack :)

    Känns läskigt med ett tredje barn! Har ju bara två armar ;). Hur gamla är dina pojkar?
    Välkommen!
    Kände likadant när jag väntade min 3:e, 15 månader mellan de 2 yngsta och storasyster 5 år och behövde fortfarande mamma. Men det går, även om man får pussla o jämka. Väntar nu 4:e men hon vi kallat den lilla hela tiden är ju 8 snart 9 år så känns lättare denna gången när de "stora" är självgående.

    Nu har foglossningskänningarna slagit till, kudde mellan knäna, filt under magen, bygger mitt lilla sovnäst i sängen ;)
  • Delilah2001
    Sarus85 skrev 2017-03-03 16:26:24 följande:

    Tack :)

    Känns läskigt med ett tredje barn! Har ju bara två armar ;). Hur gamla är dina pojkar?


    De är 15 och snart 7!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny