• Jneelix01

    Syster i islam

    Hej! Jag undrar om det finns någon muslimsk syster här på fl (gärna i Göteborg men annat går också bra) som skulle kunna tänka sig att hjälpa en tjej som är intresserad av islam och har en hel del frågor och funderingar. Kram

  • Svar på tråden Syster i islam
  • Kawthar
    Bougainvillea skrev 2016-12-26 03:10:43 följande:

    Jag tycker faktiskt inte att Koranen är särskilt svår att begripa sig på, utan snarare tvärtom, att de centrala surorna som uppmanar till könslig apartheid, kvinnovåld, segregering, terrorism, förtryck, folkmord, rasism, nazism, och pedofili är väldigt klara:

    Muslim 19:4366Allahs budbärare sade: "Jag skall förvisa Judarna och de Kristna från den Arabiska halvön och kommer inte att lämna kvar några andra än muslimer"Ahmad ibn Hanbal 5:75Profeten sade: "Omskärelse är tradition för män, och en hedersam egenskap för kvinnor"4:91"De skulle önska att ni blev otrogna liksom de själva... Skaffa er inte några beskyddare ibland dom förrän de konverterat till Islam. Om de vänder er ryggen så döda dom, varhelst ni finner dem. Och skaffa er inte någon beskyddare eller hjälpare ibland dom"2:187"Döda dom varhelst ni påträffar dem och driv ut dem från varje plats, från vilken de driver ut er.... och strider de mot er, så döda dem! Sådan är de otrognas lön!"Ibn Ishaq s. 369:"Döda varenda jude som du får makt över".9:64:"....den som sätter sig upp emot Gud och hans apostel har helvetets eld att vänta..."Bukhari, vol.7 bok 62, nr 88:"Profeten skapade kontraktet (bröllopskontrakt) med Aisha när hon var sex år gammal, och fullbordade äktenskapet (samlag) när hon uppnått 9 års ålder. Hon levde med honom i nio år (tills han avled)"Muslim 19:4294Han (Muhammed) brukade säga: "Strid i Allahs namn och i Allahs väg. Strid mot dem som inte tror på Allah. Skapa ett heligt krig... om de vägrar att anamma Islam, så kräv skyddsskatten ifrån dem. Om de går med på att betala, acceptera den och låt dem vara. Om de vägrar att betala, så sök Allah hjälp och strid mot dem"

    Jag skulle säga att jag är väldigt påläst inom Islam. Jag leder även en ideell förening för f.d muslimska kvinnor, och ser även där konsekvenserna av denna ideologi.

    Jag kan varmt rekommendera dig att lyssna på föreläsningar av Ayaan Hirsi Ali och Christoffer Hitchens, vilka lyfter och går djupare in på själva ämnet om varför Islam är en farlig ideologi. Jag anser det viktigt att du är aktivt medveten om den sidan om Islam som muslimer vägrar att diskutera, varav några exempel jag nämnt ovan. Med det sagt så är det givetvis ditt val och jag önskar dig ett stort lycka till i framtiden. Har du några fler funderingar så svarar jag hemskt gärna. Kram!


    Bara för att du kallat dig muslim vid något tillfälle i livet gör dig inte till någon med kunskap om islam ! Bevisligen har du ingen uppfattning om hur man tolkar Koranen och dessutom tror att muslim eller bukhari skulle vara en del av Koranen !

    Så särskilt påläst är du verkligen inte.
  • Bougainvillea
    Kawthar skrev 2016-12-27 10:49:17 följande:

    Bara för att du kallat dig muslim vid något tillfälle i livet gör dig inte till någon med kunskap om islam ! Bevisligen har du ingen uppfattning om hur man tolkar Koranen och dessutom tror att muslim eller bukhari skulle vara en del av Koranen !

    Så särskilt påläst är du verkligen inte.


    Jobbigt läge när någon påpekar brister i din ideologi, va?
  • 100kgpappa
    Bougainvillea skrev 2016-12-27 10:53:41 följande:

    Jobbigt läge när någon påpekar brister i din ideologi, va?


    Kawthar accepterar inte någon form av kritik mot islam, utan allt med islam är 100% positivt, allt annat är bara feltolkningar och lögner.
  • CarinaL26
    Kawthar skrev 2016-12-27 10:49:17 följande:

    Bara för att du kallat dig muslim vid något tillfälle i livet gör dig inte till någon med kunskap om islam ! Bevisligen har du ingen uppfattning om hur man tolkar Koranen och dessutom tror att muslim eller bukhari skulle vara en del av Koranen !

    Så särskilt påläst är du verkligen inte.


    Men varför kan du inte upplysa oss då om vad som inte stämmer? Och hur tolkningen bör göras?
  • Bougainvillea
    100kgpappa skrev 2016-12-27 10:57:02 följande:

    Kawthar accepterar inte någon form av kritik mot islam, utan allt med islam är 100% positivt, allt annat är bara feltolkningar och lögner.


    Haha, där satt den!
  • Lia4
    Kawthar skrev 2016-12-27 10:49:17 följande:

    Bara för att du kallat dig muslim vid något tillfälle i livet gör dig inte till någon med kunskap om islam ! Bevisligen har du ingen uppfattning om hur man tolkar Koranen och dessutom tror att muslim eller bukhari skulle vara en del av Koranen !

    Så särskilt påläst är du verkligen inte.


    Oj då.. Blev det lite jobbigt nu?
  • Lia4
    Kawthar skrev 2016-12-27 10:49:17 följande:

    Bara för att du kallat dig muslim vid något tillfälle i livet gör dig inte till någon med kunskap om islam ! Bevisligen har du ingen uppfattning om hur man tolkar Koranen och dessutom tror att muslim eller bukhari skulle vara en del av Koranen !

    Så särskilt påläst är du verkligen inte.


    Oj då.. Blev det lite jobbigt nu?
  • Överste Senap
    Kawthar skrev 2016-12-27 10:49:17 följande:

    Bara för att du kallat dig muslim vid något tillfälle i livet gör dig inte till någon med kunskap om islam ! Bevisligen har du ingen uppfattning om hur man tolkar Koranen och dessutom tror att muslim eller bukhari skulle vara en del av Koranen !

    Så särskilt påläst är du verkligen inte.


    Men varför berättar du inte hur detta ska tolkas istället? Ett ypperligt tillfälle att reda ut missförstånd.
  • 100kgpappa
    CarinaL26 skrev 2016-12-27 10:58:42 följande:

    Men varför kan du inte upplysa oss då om vad som inte stämmer? Och hur tolkningen bör göras?


    Kawthar har tidigare upplyst oss om att muslimer är högstående lejon som inte behöver förklara sig inför otrogna hundar som oss.

    Hon är en mycket sympatiskt person...
  • CarinaL26
    100kgpappa skrev 2016-12-27 15:10:19 följande:

    Kawthar har tidigare upplyst oss om att muslimer är högstående lejon som inte behöver förklara sig inför otrogna hundar som oss.

    Hon är en mycket sympatiskt person...


    Intressant, du råkar inte ha länk?

    Vill gärna ge personen ifråga chansen att förklara här.
Svar på tråden Syster i islam