• KillBill

    Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

    I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • nihka
    hjärtekrossad skrev 2019-11-05 14:32:25 följande:
    Ja men visst låter det jättebra dessa 17 mål! 
    Jepp. Och det är för att det är bra att människor inte svälter etc, etc, etc. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    hjärtekrossad skrev 2019-11-05 15:17:36 följande:
    Berätta varför är de konsprationstomtar? Agenda 2030 ska ju vi införa det står ju klart och tydligt på riksdagens hemsida.
    Lägg lite tid på att läsa om konspirationsteoretiker.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • hjärtekrossad
    nihka skrev 2019-11-05 15:54:41 följande:

    Lägg lite tid på att läsa om konspirationsteoretiker.


    Lägg lite tid på att undersöka själv Vad de säger!! Alltså shit vad folk är blåsta i huvudet! Sorry men jag har gjort just det tagit och lagt ner massor av tid för jag ville inte tro det var sant. Hur mycket tid har du lagt ner på att undersöka ???
  • Iarwain
    hjärtekrossad skrev 2019-11-05 09:21:00 följande:
    Så att kommunism är den värsta ideologin i världshistorien som mördat flest människor. Det är inget du bryr dig om!?
    Så tycker du vi ska skjuta dessa hemska Sd anhängare som tänker fel? Frågan är seriös!
    Att värderar en ideologi efter hur många som dött under försöken är korkat.
    Det skulle betyda att en ideologi som aldrig praktiserats skulle vara bättre än alla som någonsin praktiserats.

    Exempel:
    En ideologi baserad på "society for cutting up men" skulle vara bättre än t.ex. liberalism, enligt detta sätt att resonera.
    Det är ren idioti att värde ideologier efter ett sådant mönster.
  • KillBill
    K Markatta skrev 2019-11-04 23:27:23 följande:
    Gick in på Nya Familjeliv och ser då 10 länkar i ditt inlägg. Kanske kan vara intressant att veta både för dig och för den som sköter forumet att jag endast ser tre av de länkarna på Gamla Familjeliv.

    Övriga länkar som du postat och som jag först inte såg är dock i samma stil som de andra. Det är insändare skrivna av M-politiker och opinionstexter på borgerliga ledarsidor. Det som är nyhetsartiklar är dessa från SVT och SR:

    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/partiledaren-jonas-sjostedt-kritiserar-vansterpartiet-i-umea-de-har-gjort-ett-misstag
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7209123
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=7209730

    I den ena återger man bara vad en M-politiker skrev i en kritisk insändare och vad den lokala V-ordföranden svarade på det.

    I de andra två för man fram partiledaren Jonas Sjöstedts uppfattning. Han låter hälsa att han tycker att det var fel och att han hoppas det blir bättre till nästa år. Sen är det bra med det. Inte någon svidande kritik direkt.

    Man har också ett kort meningsutbyte med den lokala V-ledaren:

    Men det här är inget nytt, anser Vänsterpartiets gruppledare i Umeå kommun, Ulrica Edman. Hon säger att Vänsterpartiet i Umeå i minst 20 års tid varit med och samlat en bred vänster på första maj och där har också kommunistiska grupper ingått.

    SR: Kan du se nåt problem med att ni tågar tillsammans med revolutionära kommunistiska grupper?

    - Det här har varit en icke fråga i Umeå. Vi har alltid varit en röd stad som lyckats samla en bred vänster.

    Inte heller här blev det några följdfrågor.

    Hur många konservativa ledarsidor kritiserade SD för att en Sverigedemokratisk politiker startade Folkets demonstration och bjöd in talare som är öppet antisemitiska och som hyllat nazism?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • nihka
    hjärtekrossad skrev 2019-11-05 18:51:15 följande:
    Lägg lite tid på att undersöka själv Vad de säger!! Alltså shit vad folk är blåsta i huvudet! Sorry men jag har gjort just det tagit och lagt ner massor av tid för jag ville inte tro det var sant. Hur mycket tid har du lagt ner på att undersöka ???
    Konspirationsteoretiker är som hjärnskadade personer. De har en alternativ uppfattningsförmåga men tror att det är fel på alla andras uppfattningsförmåga.

    Det ingår i sjukdomsbilden att man inte tror man är sjuk utan att det är fel på alla andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    nihka skrev 2019-11-05 11:31:46 följande:
    Många som vaknat. Vad gjorde du innan? Sov?

    Jag har varit vaken hela tiden. Det kanske är dig själv du beskriver i ditt låtasaland "Svergie".
    Enligt Reinfeldt sov folket. Sedan bestämde sig Reinfeldt och hans nya Moderater för att väcka folket och om det var någon som vägrade vakna så skulle de åtminstone inte få sova gott utan istället plågas av maran och mardrömmar.

    Länk till Reinfelds bok "Det sovande folket": ( petterssonorg.files.wordpress.com/2013/08/det-sovande-folket.pdf )
  • Missermajser
    nattuw skrev 2019-11-05 22:15:45 följande:
    Enligt Reinfeldt sov folket. Sedan bestämde sig Reinfeldt och hans nya Moderater för att väcka folket och om det var någon som vägrade vakna så skulle de åtminstone inte få sova gott utan istället plågas av maran och mardrömmar.

    Länk till Reinfelds bok "Det sovande folket": ( petterssonorg.files.wordpress.com/2013/08/det-sovande-folket.pdf )

    Välkänd gammal liberalkonservativ smörja han skrivit....!


    Folk röstade fram Reinfeldt för hans nyliberala agenda och nu gnäller de på effekterna av hans politik. Skriker om invandring och kriminalitet och är besvikna på att Sossarna inte kan rädda dem i från vad de själva valt.

  • nihka
    nattuw skrev 2019-11-05 22:15:45 följande:
    Enligt Reinfeldt sov folket. Sedan bestämde sig Reinfeldt och hans nya Moderater för att väcka folket och om det var någon som vägrade vakna så skulle de åtminstone inte få sova gott utan istället plågas av maran och mardrömmar.

    Länk till Reinfelds bok "Det sovande folket": ( petterssonorg.files.wordpress.com/2013/08/det-sovande-folket.pdf )
    Fast jag är inte Reinfeldt. 

    Ingen sover eller har sovit.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • K Markatta
    KillBill skrev 2019-11-05 20:08:44 följande:
    Hur många konservativa ledarsidor kritiserade SD för att en Sverigedemokratisk politiker startade Folkets demonstration och bjöd in talare som är öppet antisemitiska och som hyllat nazism?
    Det är din uppgift att komma med belägg för det som du påstår. Du var ju duktig på att länka till ledartexter om V:s samarbete med kommunister i Umeå så då borde du kunna göra detsamma om SD och Folkets Demonstration.

    Sedan tycker jag att du kan lyfta blicken från ledarsidan och insändarsidan och även titta på nyhetsrapporteringen.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten