• Anonym (Snåljåpar)

    Vad är det snålaste du varit med om?

    En del människor är så ruskigt snåla att det blir komiskt. Vad är det värsta du varit med om?

    Det här hände mig i helgen. Jag och ett par bekanta skulle åka till samma ställe och de hade bil. Jag åkte till dem så åkte vi bil tillsammans dit. Jag föreslog att vi skulle dela på bensinkostnaden. Det visade sig att de ville ha milersättning på 40 kronor/mil för bensinen är den minsta kostnaden med att ha bil. Det blir ju värdeminskning, reparationer och service då man kör också.

  • Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?
  • Kjell2
    Anonym (J) skrev 2017-02-27 09:57:43 följande:
    Haha! Kul historia! Vad sa snålisen då?
    Vet inte med de andra log i alla fall.

    Har en annan historia på samma ämne men tvärt om. Vi var ett gäng vuxna, med pengar och jobb,  som tog en bussresa ner till Alperna för skidåkning. En tog med sin 18-åriga son. Som 18-åring hade han  inte mycket pengar vilket vi inte tänkte på.

    Vid första lunchstoppet i Tyskland beställde vi alla in något gott och var sin öl. 18-åringen med mycket begränsad reskassa tog det billigaste och vatten. Utan att tänka på det splittade vi sen notan rakt av som vi brukar. 18-åringen var för blyg för att säga ifrån och fick nu i praktiken betala för vår öl och dyrmat från sin begränsade reskassa utan att få något själv

    Som tur var kom det fram rätt fort när resan fortsatte och vi kunde dels återbetala och dels sponsra honom lite lagom resten av veckan.


  • Anonym (--)

    Jag har en kompis, vi lärde känna varandra när vi bodde i en stad, vi har nu båda flyttar till grannstäder och ses inte jätteofta. Jag har haft kvar min lägenhet i gamla stadens men höll vid tillfället på att göra mig av med den. Min kompis skulle lämna in bilen på service i gamla staden och undrade om vi kunde ses, så han slapp gå runt på stan hela dagen. Vi ses inte så ofta så jag la mima studier åt sidan för dagen och åkte, det tar strax under en timme. Hämtade honom så han slapp gå från bilverkstaden in till stan (ca 6 km, var minusgrader ute), vi bestämmer oss för att äta frukost ute, så vi åker och parkerar bilen, jag betalar parkeringsavgiften på 50 spänn. Min kompis säger "Jag betalar" när vi står på frukosthaket. Efter frullen skjutsar jag honom till ytterligare en bilverkstad då han behöver fixa något där. Sen åker vi till min lägenhet där jag börjar packa och han sätter sig och jobbar. På eftermiddagen skjuter jag tillbaka honom till bilverkstaden så han kan hämta sin bil, sen åker jag hem till mig. På kvällen får jag ett Sms där det står "Swischar du för frullen? Gick på 95:-."

    Min polare är civilingenjör, lön på 44 tusen.

    Jag är student.

  • Anonym (H)

    Var runt 12 år gammal. Efter skolan var kompis1 och jag var hos kompis2. Vi kokade makaroner. När föräldrarna till kompis2 fick reda på att vi ätit, bad dom om 3kr var av oss för maten.

  • Anonym (???)
    Anonym (N) skrev 2017-02-27 09:52:01 följande:
    Men varför bjuder man ens en sån person på kalas och tillställningar? Jag hade nog inte gjort det..
    Han bjöd in sig själv. Dök upp som gubben i lådan. Bara gick in helt enkelt.
  • Anonym (???)
    Anonym (J) skrev 2017-02-27 09:50:06 följande:

    En kompis till en kompis fick låna en fulltankad bil gratis för en hel vecka när de åkte på en fjällsemester och lämnade tillbaka bilen med tom tank så att bilägaren fick hämta bensin i en dunk för att kunna åka till jobbet nästa dag.

    Samma person brukar " glömma sin plånbok" hela tiden så att vänner får betala.

    Trevlig kille...


    Oj och varför sa inte denna bilägare ifrån? Och varför lånade han ens ut bilen?
  • Anonym (???)
    Anonym (--) skrev 2017-02-27 10:13:10 följande:

    Jag har en kompis, vi lärde känna varandra när vi bodde i en stad, vi har nu båda flyttar till grannstäder och ses inte jätteofta. Jag har haft kvar min lägenhet i gamla stadens men höll vid tillfället på att göra mig av med den. Min kompis skulle lämna in bilen på service i gamla staden och undrade om vi kunde ses, så han slapp gå runt på stan hela dagen. Vi ses inte så ofta så jag la mima studier åt sidan för dagen och åkte, det tar strax under en timme. Hämtade honom så han slapp gå från bilverkstaden in till stan (ca 6 km, var minusgrader ute), vi bestämmer oss för att äta frukost ute, så vi åker och parkerar bilen, jag betalar parkeringsavgiften på 50 spänn. Min kompis säger "Jag betalar" när vi står på frukosthaket. Efter frullen skjutsar jag honom till ytterligare en bilverkstad då han behöver fixa något där. Sen åker vi till min lägenhet där jag börjar packa och han sätter sig och jobbar. På eftermiddagen skjuter jag tillbaka honom till bilverkstaden så han kan hämta sin bil, sen åker jag hem till mig. På kvällen får jag ett Sms där det står "Swischar du för frullen? Gick på 95:-."

    Min polare är civilingenjör, lön på 44 tusen.

    Jag är student.


    Hopps du sa nej?!
  • Anonym (Tjipp)

    En kompis till mig kom in på en utbildning och var tvungen att läsa på annan ort två år och alltså bo där. När hon skulle hälsa på fd sambon (han kunde inte behålla deras gemensamma lägenhet) krävde han hyra av henne om hon sov över. det tog slut rätt fort. När han hälsade på henne på hennes studieort begärde inte hon motsvarande hyra av honom. Han lånade dessutom pengar av henne då och då och när han skulle betala tillbaka fick hon alltid rikskuponger istället för riktiga pengar.

  • Anonym (J)
    Mandel skrev 2017-02-27 09:59:26 följande:

    Kommer på snålsaker hela tiden!

    En bekant till oss gjorde något liknade och när ägaren till fordonet påpekade att denne fått åka och tanka och vad det kostade så swischade snåljåpen inte ens vad det kostade utan rundade av nedåt till närmsta hundratal!

    Samma person fick låna en av våra bilar med flak för att uträtta ett litet ärende. En resa på max 8km tur och retur.

    I efterhand fick vi sedan reda på att han inte bytte till sin egen bil sedan utan fortsatte att åka runt i vår bil, så istället för 8km körde han 6 mil och han sa det inte till oss...

    Han är för snål för att ha en vettig bil - han har råd, så istället åker han och lånar mamma och pappas i tid och otid. Har dock blivit bättre på senare år, men vi är i 40-års åldern...


    Vilken snåljåp!
  • Anonym (J)
    Anonym (--) skrev 2017-02-27 10:13:10 följande:

    Jag har en kompis, vi lärde känna varandra när vi bodde i en stad, vi har nu båda flyttar till grannstäder och ses inte jätteofta. Jag har haft kvar min lägenhet i gamla stadens men höll vid tillfället på att göra mig av med den. Min kompis skulle lämna in bilen på service i gamla staden och undrade om vi kunde ses, så han slapp gå runt på stan hela dagen. Vi ses inte så ofta så jag la mima studier åt sidan för dagen och åkte, det tar strax under en timme. Hämtade honom så han slapp gå från bilverkstaden in till stan (ca 6 km, var minusgrader ute), vi bestämmer oss för att äta frukost ute, så vi åker och parkerar bilen, jag betalar parkeringsavgiften på 50 spänn. Min kompis säger "Jag betalar" när vi står på frukosthaket. Efter frullen skjutsar jag honom till ytterligare en bilverkstad då han behöver fixa något där. Sen åker vi till min lägenhet där jag börjar packa och han sätter sig och jobbar. På eftermiddagen skjuter jag tillbaka honom till bilverkstaden så han kan hämta sin bil, sen åker jag hem till mig. På kvällen får jag ett Sms där det står "Swischar du för frullen? Gick på 95:-."

    Min polare är civilingenjör, lön på 44 tusen.

    Jag är student.


    Hoppas hen är din exkompis och du svarade med hur mycket han ska swisha för dina kostnader.
  • Anonym (Mr. Scrooge)

    Min exsambo bråkade med mig om en tia så han kunde köpa jordgubbar för 20. Tyvärr hade jag ingen tia på mig just då, han blev sur. Senare plockar jag upp skräp på golvet som visar sig vara ett bankomatkvitto där saldot är över 300 000. Det var inte hans sparkonto..

Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?