• Äldre 31 Mar 14:21
    7438 visningar
    10 svar
    10
    7438

    Har man glädje av elektrisk gunga till spädbarn?

    Mitt första barn var ett som ett plåster och ville aldrig ligga för sig själv någonstans.. Jag skulle bära henne jämt annars skrek hon.
    Sele/sjal funkade inte då hon kräktes väldigt mycket och kladdade ner oss båda+sjal / sele.
    Nu ska jag ha barn nummer två och har igen garderat mig med sjal, sele, babysitter.. funderar även på om man ska investera i en elektrisk babygunga.
    Hade ni glädje av det, ni som köpte det?
    De kostar ju en del så jag vill ju inte gärna köpa en i onödan..

  • Svar på tråden Har man glädje av elektrisk gunga till spädbarn?
  • Äldre 31 Mar 14:33
    #1

    Min första var som din. Jag hade en gunga och han hatade den! Så mitt tips är att köp ingen nu, vänta och se hur din nya bebis blir. : )

  • Anonym (2barn­smor)
    Äldre 31 Mar 14:51
    #2

    Båda mina älskade den gungande babysittern!

  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 1 Apr 01:09
    #3

    Vi hade viss nytta av vår, men inte så mycket som vi hade hoppats. Några enstaka gånger så somnade hon i den och sov 30-60 minuter, men annars så funkade den 10 minuter åt gången och sen ville hon komma upp. Eftersom vi bara hade babygungan och ingen vanlig babysitter så vet jag inte hur det hade blivit om vi inte haft den. Kanske hade hon gillat en babysitter lika bra, och kanske hade vi fått hålla henne hela tiden om vi inte haft den, jag vet faktiskt inte, så om den var värd pengarna eller inte kan jag tyvärr inte svara på.

  • Äldre 1 Apr 07:29
    #4

    Första barnet älskade den. Var nöjd i den hur länge som helst och somnade snabbt i den (annars svårsövd) så den var guld värd men andra barnet gillade den inte. Kanske skulle göra det nu när hon är lite äldre iofs.

  • Äldre 1 Apr 08:43
    #5

    Vi har verkligen haft nytta av vår, vår flicka använde den ditekt som nyfödd till 6 månader ungefär.

    Hon har sovit många timmar i den!

    Vi köpte en begagnad Knderkraft babygunga för 1000 kr, hade aldrig köpt en ny för flera tusen.

    Bästa med vår är att där är hög maxvikt, 13 kg.

  • Äldre 1 Apr 10:51
    #6

    Vår son sov bara en gång i den, och han kunde bara vara i den när han var på bra humör. Men jag tyckte att den var bra ändå, jag kunde sätta honom i den på morgonen och då var han nöjd så pass länge att jag kunde äta frukost utan barn i armarna vilket jag tyckte var underbart. Så mycket lättare att använda en osthyvel med två händer! Köpte begagnad på Blocket och sålde för nästan lika mycket efter några månader.

  • Anonym (Li)
    Äldre 1 Apr 10:59
    #7

    Min tvåa var sån. Hade en babygunga, men det funkade inte alls! Den tog bara upp plats, så vi sålde den.

    Hade också en babysitter med vibrationer, vilket inte heller funkade.

    Nu är jag gravid med trean, och har köpt en babysitter med gungfunktion. Hittade på rea, och tycker de verkar bra!

  • Fru Ve
    Äldre 1 Apr 18:18
    #8

    Vänta och se vilken sorts bebis du får! Med vårt första barn hade vi absolut haft nytta av en sån gunga (hade ingen tyvärr). Honom bar vi egentligen hela tiden för att han inte skulle skrika, det gick inte att vara stilla ens med honom i sjalen. Men med barn nr 2 och nu nr 3 hade det inte alls varit någon vits alls. Har en bebis som är nöjd med att ligga i babysitter eller filt på golvet bara han är mätt och torr, behövs ingen vaggning alls. Nu är min "trea" 4 veckor och jag har inte burit honom i sjalen överhuvudtaget för det behövs inte.

  • Äldre 1 Apr 18:27
    #9

    Inget jag själv skulle lägga pengar på, framförallt inte innan ongen är född.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 1 Apr 19:23
    #10

    Som andra skrivit, vänta tills du lärt känna din bebis lite, det är ju inte bråttom. Med mina två första fanns det inte en tanke i världen, men min tredje skrek så fort hon var stilla så det hade varit perfekt.

Svar på tråden Har man glädje av elektrisk gunga till spädbarn?