• Äldre 30 Nov 20:03
    27618 visningar
    45 svar
    45
    27618

    Blödning v. 14

    Jag är i v. 14. Igårkväll hade jag en känsla av att allt inte var som det skulle, bara en känsla. Imorse var det blod (rött, nytt) på pappret. 
    Sedan har det varit blod på pappret varannan gång jag varit på toa under dagen. 
    Det känns lite konstigt i magen/äggstockarna men inga smärtor. 
    Samma sak hände i v. 7 men då var det lugnt, var dock bara blod på pappret två gånger på morgonen då. 
    Är så himla orolig. Någon som varit med om samma sak?
    Det är inte alltid man får ont och klumpar i blodet när det är missfall eller?
    Jag fick inte komma in. Är det ett missfall går det ändå inte att göra något så jag skulle återkomma om det fortsätter blöda med i dagarna.... 

  • Svar på tråden Blödning v. 14
  • Äldre 30 Nov 20:07
    #1

    Du hade vetat om det var missfall- tro mig. Haft ett v.14 och jag hade regelrätta värkar först hela natten, sen avtog det, sen satte det igång nåt så fruktansvärt så jag bara låg på toagolvet och kved. På 1,5 timme var det över inkl. en vansinnig störtblödning. Små blödningar vid den tiden beror oftast på nåt annat. Jag blödde v.7 och en sväng v.18 och allt gick bra.

  • Äldre 30 Nov 20:07
    #2

    Hur har det gått? I v 14 borde du absolut få komma och kolla. Förstår att de ber en vänta om man är alldeles i början men nu har du ju kommit en bit.

  • Äldre 30 Nov 20:07
    #3

    Hur har det gått? I v 14 borde du absolut få komma och kolla. Förstår att de ber en vänta om man är alldeles i början men nu har du ju kommit en bit.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 30 Nov 20:15
    #4

    Jag har haft två missfall, men även blödning under två graviditeter som gått bra.

    Mitt första missfall började med bruna blödningar ungefär varannan dag under en vecka. Sen ökade blödningen och blev som riklig mens och mensvärk.

    Andra gången fick jag en brun liten blödning som försvann direkt. Tre veckor senare upptäcktes att graviditeten stannat av samma dygn som jag fick blödningen. Missfallet kom i gång efter ett par dagar, och hade samma förlopp som missfall nummer ett.

    Som mens och mensvärk.

    De två gånger när allt har gått bra, har det varit en mer röd/rosa blödning.

    Lycka till!

  • Äldre 30 Nov 20:16
    #5
    Charlieellerså skrev 2017-11-30 20:07:51 följande:

    Hur har det gått? I v 14 borde du absolut få komma och kolla. Förstår att de ber en vänta om man är alldeles i början men nu har du ju kommit en bit.


    Detta hände idag.. så det är bara att vänta. Hatar ovissheten....
  • Äldre 30 Nov 20:17
    #6
    Jag är bara jag skrev 2017-11-30 20:07:05 följande:

    Du hade vetat om det var missfall- tro mig. Haft ett v.14 och jag hade regelrätta värkar först hela natten, sen avtog det, sen satte det igång nåt så fruktansvärt så jag bara låg på toagolvet och kved. På 1,5 timme var det över inkl. en vansinnig störtblödning. Små blödningar vid den tiden beror oftast på nåt annat. Jag blödde v.7 och en sväng v.18 och allt gick bra.


    Usch det låter inge vidare :( :(

    Men är det verkligen så att det alltid känns när man får missfall?
  • Äldre 30 Nov 20:18
    #7
    Anonym (Anna) skrev 2017-11-30 20:15:09 följande:

    Jag har haft två missfall, men även blödning under två graviditeter som gått bra.

    Mitt första missfall började med bruna blödningar ungefär varannan dag under en vecka. Sen ökade blödningen och blev som riklig mens och mensvärk.

    Andra gången fick jag en brun liten blödning som försvann direkt. Tre veckor senare upptäcktes att graviditeten stannat av samma dygn som jag fick blödningen. Missfallet kom i gång efter ett par dagar, och hade samma förlopp som missfall nummer ett.

    Som mens och mensvärk.

    De två gånger när allt har gått bra, har det varit en mer röd/rosa blödning.

    Lycka till!


    Tack för svar. 
    Jobbigt när det blev så utdraget för dig... 

    Imorse var blodet klarrött, nytt liksom. Nu är det mer lite rosabrunt. 
    Ovissheten gör mig galen... 

    Hur länge höll blödningen på när det gick bra?
  • Anonym (Anna)
    Äldre 30 Nov 20:24
    #8
    lycka83 skrev 2017-11-30 20:18:20 följande:

    Tack för svar. 

    Jobbigt när det blev så utdraget för dig... 

    Imorse var blodet klarrött, nytt liksom. Nu är det mer lite rosabrunt. 

    Ovissheten gör mig galen... 

    Hur länge höll blödningen på när det gick bra?


    De blödningarna där det gick bra höll i sig knappt en dag. Skillnaden var att de var röda, medan blödningarna som blev missfall var bruna.

    Kanske är olika, men så var det för mig...

    Nu kom jag förresten på att jag hade ju ännu en blödning, i vecka 25, en av gångerna.

    Det visade sig vara slemhinnor som var sköra och blödde.

    Finns mycket som kan blöda utan att betyda missfall!
  • Äldre 30 Nov 20:31
    #9

    Jag hade en blödning i vecka 13, var helt övertygad om att det var ett missfall eftersom det kom stora blodiga klumpar. Åkte in akut och allt var bra. Hade inte ett dugg ont.

    Sen ytterligare en i vecka 15 men den gången mycket kraftigare än den första. Då konstaterade man att moderkakan låg väldigt lågt och skavde mot livmoderväggen alltså helt ofarligt.

    Vissa blöder hela graviditeten, det är stor chans att det inte är något med tanke på att du har sån liten blödning. Tycker dock du ska krävs ett VUL.

    Lycka till!

  • Äldre 30 Nov 20:57
    #10
    lycka83 skrev 2017-11-30 20:17:03 följande:
    Usch det låter inge vidare :( :(

    Men är det verkligen så att det alltid känns när man får missfall?
    4 missfall- alla med MASSOR med blod och smärta och dom sena i v.11 och 14 med värkar.
Svar på tråden Blödning v. 14