• lycka83

    Blödning v. 14

    Jag är i v. 14. Igårkväll hade jag en känsla av att allt inte var som det skulle, bara en känsla. Imorse var det blod (rött, nytt) på pappret. 
    Sedan har det varit blod på pappret varannan gång jag varit på toa under dagen. 
    Det känns lite konstigt i magen/äggstockarna men inga smärtor. 
    Samma sak hände i v. 7 men då var det lugnt, var dock bara blod på pappret två gånger på morgonen då. 
    Är så himla orolig. Någon som varit med om samma sak?
    Det är inte alltid man får ont och klumpar i blodet när det är missfall eller?
    Jag fick inte komma in. Är det ett missfall går det ändå inte att göra något så jag skulle återkomma om det fortsätter blöda med i dagarna.... 

  • Svar på tråden Blödning v. 14
  • Sjuttiosjuan
    Virparitakarani skrev 2017-12-11 05:36:13 följande:

    Det känns rejält jobbigt. Jobbigare än någon mens jag haft i mina försök att bli gravid. Det känns som att livet är slut och jag är totalt nerdeppad. Vaknade med en stor klump i magen som inte vill försvinna hur jag än tänker eller gör. Mår fortfarande illa och brösten gör ont. Jag vill bara att allt ska sluta om det är över...

    Jag går på en klinik som har hjälpt mig bli gravid. Får ringa till dem och hoppas jag får komma in. Har ett vul inbokat den 19 december, men jag orkar inte vänta en hel vecka till på att få veta om (vilket jag tror) jag fått missfall. Konstigt är bara att jag trodde det skulle göra mer ont, och inte bara komma "rent" blod utan annat också. Helt förtvivlad...


    Hade också blödning i slutet av v 5 men i v 6+1 fick vi se ett hjärta picka. Hade flera små blödningar, den sista i v 11 tror jag men är nu i v 13+4 och kub såg bra ut. Så det måste verkligen inte vara missfall! Hoppas du får ett tidigare VUL så du får veta. Hoppas det går bra!!
  • Virparitakarani
    pandoraDiem skrev 2017-12-11 07:52:19 följande:

    Klart du ska ringa dit, förstår att du inte orkar vänta. Livet är verkligen inte rättvist ibland men jag hoppas verkligen att det kommer vara det för dig den här gången. Kramar <3


    Jag ringde 1177 för att kolla om jag borde bli hemma från jobbet. De sade då att jag borde åka in pga att jag hade lite ont i ena sidan. Åkte till akuten som de sa och se kunde inget göra för där fanns ingen gynläkare. Så nu sitter jag på gyn och inväntar att en läkare förhoppningsvis ska få tid till att titta på mig. Jag önskar någonstans i hjärtat att de bara ska säga att det är en blödning från annan stans. Men mitt huvud säger att jag borde sluta hoppas.
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-11 08:27:08 följande:

    Hade också blödning i slutet av v 5 men i v 6+1 fick vi se ett hjärta picka. Hade flera små blödningar, den sista i v 11 tror jag men är nu i v 13+4 och kub såg bra ut. Så det måste verkligen inte vara missfall! Hoppas du får ett tidigare VUL så du får veta. Hoppas det går bra!!


    Jag önskar SÅ att jag är som du. Sitter på gyn nu och väntar på att få undersökas. Vet inte vad jag ska tro alls. Är otroligt nedslagen och rädd...
  • Sjuttiosjuan
    Virparitakarani skrev 2017-12-11 09:00:03 följande:

    Jag ringde 1177 för att kolla om jag borde bli hemma från jobbet. De sade då att jag borde åka in pga att jag hade lite ont i ena sidan. Åkte till akuten som de sa och se kunde inget göra för där fanns ingen gynläkare. Så nu sitter jag på gyn och inväntar att en läkare förhoppningsvis ska få tid till att titta på mig. Jag önskar någonstans i hjärtat att de bara ska säga att det är en blödning från annan stans. Men mitt huvud säger att jag borde sluta hoppas.Jag önskar SÅ att jag är som du. Sitter på gyn nu och väntar på att få undersökas. Vet inte vad jag ska tro alls. Är otroligt nedslagen och rädd...


    Vi håller tummarna för dig!!!!
  • Virparitakarani

    Hej igen. Nu har jag kommit hem och är totalt slut. Till sist fick jag göra ett vul som visade ett litet foster i sin hinnsäck. Han tyckte det satt längre ner än "vanligt" men vad det hade med saken att göra framgick inte.

    Man såg också en koagel som satt mer i mitten av livmodern. Alltså blodet då. Man kunde se det som en bubbla liksom. Han sa att det såg ut som en normal graviditet förutom då att där fanns blod. Han trodde det kunde vara ifrån moderkakan det blödde. Vad det nu innebär. Han kunde inte säga om det var blod av annan anledning eller missfall. Så jag ska vänta i 10 (!!!!) dagar och komma in igen. Hur ska jag tänka nu?

    Det kan vara ett missfall som precis startat - eller att som han sa "fostret följer med blodet ut" eller så är min graviditet precis som den ska - bara att det blöder lite från någonstans..... Vad ska jag tro??? <|3

  • Inga bekymmer
    Virparitakarani skrev 2017-12-11 14:20:20 följande:

    Hej igen. Nu har jag kommit hem och är totalt slut. Till sist fick jag göra ett vul som visade ett litet foster i sin hinnsäck. Han tyckte det satt längre ner än "vanligt" men vad det hade med saken att göra framgick inte.

    Man såg också en koagel som satt mer i mitten av livmodern. Alltså blodet då. Man kunde se det som en bubbla liksom. Han sa att det såg ut som en normal graviditet förutom då att där fanns blod. Han trodde det kunde vara ifrån moderkakan det blödde. Vad det nu innebär. Han kunde inte säga om det var blod av annan anledning eller missfall. Så jag ska vänta i 10 (!!!!) dagar och komma in igen. Hur ska jag tänka nu?

    Det kan vara ett missfall som precis startat - eller att som han sa "fostret följer med blodet ut" eller så är min graviditet precis som den ska - bara att det blöder lite från någonstans..... Vad ska jag tro??? <|3


    Om moderkakan ligger långt ner så kan det ju vara därifrån det blöder. Kan ju också vara 2 foster och att det blivit missfall på ett. Är ju väldigt svårt för dem att säga såhär tidigt.. Såg han nåt hjärta som pickade? Tyvärr kan de ju inte göra nåt och förstår att väntan är jättejobbig.

    Håller tummarna att det ser bra ut om 10 dagar! Det jag skulle göra nu om jag vore du är att vila så mycket som möjligt.?
  • Virparitakarani
    Inga bekymmer skrev 2017-12-11 15:05:09 följande:

    Om moderkakan ligger långt ner så kan det ju vara därifrån det blöder. Kan ju också vara 2 foster och att det blivit missfall på ett. Är ju väldigt svårt för dem att säga såhär tidigt.. Såg han nåt hjärta som pickade? Tyvärr kan de ju inte göra nåt och förstår att väntan är jättejobbig.

    Håller tummarna att det ser bra ut om 10 dagar! Det jag skulle göra nu om jag vore du är att vila så mycket som möjligt.?


    Först såg han vara hinnsäcken och inget foster. Men sen sa han "men titta där. Där är den ju"... Så fick jag se den. Men blodploppen var större än själva fostret och säcken. Jag ångrar att jag inte frågade hur mycket blod som skulle rinna ut. För nu har det såklart slutat. Om det slutat blöda och det bara kommer brunt, tror ni det som fanns där inne kommer ut som brunt då?

    Det borde det väl? Så kanske om det inte kommer mer blod kommer det nog mycket brunt nu då.

    Inget hjärta som pickade. Men det nämnde han inte ens. Jag är ju bara precis i v 6. 7 räknat från mens men 6 veckor som gravid. Han sa att det såg ut som en normal graviditet. Jag blödde ju mest igår och fostret var ju kvar idag...

    Jag orkar knappt med mig själv. Vill sova i 10 dagar.
  • pandoraDiem

    Positivt att de såg foster :) men att leva med ovissheten är såklart jättejobbigt. Blödde också tidigt i denna graviditet, visade sig vara ett till foster som inte utvecklat sig som kroppen stötte bort. De kunde inte säga till mig om det levande fostret skulle stötas ut det också men fick se hen igen på kub för några veckor sen och då var den andra hinnsäcken borta.

    I min förra graviditet blödde jag senare, runt vecka 12 och då var det för att moderkakan sätt långt ner. Den flyttade upp sig sen när livmodern växte och allt gick bra.

    I min första graviditet blödde jag tidigt och då var det utomkvedes (vilket ju inte du har då de såg foster i livmodern).

    Det finns alltså många skäl till att blöda, missfall är ju såklart ett av dem. Jag vet bara en sak och det är att det är sjukt jobbigt och påfrestande. Men på något sätt så överlever man. Jag försökte att ta en dag i taget och tillåta mig själv att vara ledsen. Mannen var ett stort stöd, jag visste att vad som än händer så skulle vi klara det tillsammans.

    Håller tummarna!

  • Virparitakarani
    pandoraDiem skrev 2017-12-11 16:07:17 följande:

    Positivt att de såg foster :) men att leva med ovissheten är såklart jättejobbigt. Blödde också tidigt i denna graviditet, visade sig vara ett till foster som inte utvecklat sig som kroppen stötte bort. De kunde inte säga till mig om det levande fostret skulle stötas ut det också men fick se hen igen på kub för några veckor sen och då var den andra hinnsäcken borta.

    I min förra graviditet blödde jag senare, runt vecka 12 och då var det för att moderkakan sätt långt ner. Den flyttade upp sig sen när livmodern växte och allt gick bra.

    I min första graviditet blödde jag tidigt och då var det utomkvedes (vilket ju inte du har då de såg foster i livmodern).

    Det finns alltså många skäl till att blöda, missfall är ju såklart ett av dem. Jag vet bara en sak och det är att det är sjukt jobbigt och påfrestande. Men på något sätt så överlever man. Jag försökte att ta en dag i taget och tillåta mig själv att vara ledsen. Mannen var ett stort stöd, jag visste att vad som än händer så skulle vi klara det tillsammans.

    Håller tummarna!


    Tack för ditt stöd. Detta känns faktiskt som ren och skär tortyr. Jag mår så fruktansvärt dåligt och vet inte alls vad jag ska ta mig till. Ibland när jag tänker tanken att det faktiskt kan gå vägen så lättar det något. Men så kommer de elaka tankarna och gör mig ledsen igen. Har ständigt ont i magen och själen av min oro.

    Hatar att vakna på morgonen och minnas vad som hänt.

    Jag har försökt bli gravid i några år innan jag fick konstaterat att jag hade rubbning i ägglossningen. Femte försöket med hormoner resulterade i detta lilla mirakel. Där är en annan anledning som gör det ännu tyngre. Att jag kämpat så länge för detta, och så bara poff - ska det tas bort från mig.

    Det värsta som kan hända är att jag får missfall. Än har jag inte fått det - eftersom fostret ju satt där.

    Men jag känner det som att jah fastnar någonstans mitt emellan nu i mina tankar. Mår otroligt dåligt.
  • pandoraDiem

    Hade lite samma känslor förra graviditeten när jag trodde jag fått missfall. Det är tufft. Det är kanske inte så mycket tröst nu men det positiva är ju att din kropp verkar svara på hormonbehandlingen och faktiskt är kapabel till att bli gravid.

  • Virparitakarani
    pandoraDiem skrev 2017-12-11 17:34:51 följande:

    Hade lite samma känslor förra graviditeten när jag trodde jag fått missfall. Det är tufft. Det är kanske inte så mycket tröst nu men det positiva är ju att din kropp verkar svara på hormonbehandlingen och faktiskt är kapabel till att bli gravid.


    Men du hade alltså inget missfall då när du kände lite som mig? Jag har försökt nu att vända negativt till positivt. Jag började blöda smått förra lördagen, sen kom det igen en vecka senare. Var inne idag efter dessa blödningar och embryot satt kvar där inne. Säck med foster i. Inga konstigheter. Hade det varit ett begynnande missfall vill jag tro att det inte borde vara kvar sådär fint som idag. Det blöder inte sen flera timmar tillbaka. Det som blödde var kanske inget missfall ändå? Utan något annat som envist vill sippra blod?

    Jag måste omge mig med sköna känslor i kroppen tror jag. Bara vara varm och välkomnande. Så den lille plutten vill stanna kvar.

    Jag kan bli gravid. Förut innan detta önskade jag inget hellre oavsett missfall eller ej, att bara veta att jag kan. Nu känns det såklart inte alls så längre. Hjärnan är otroligt bra på mycket men förjäkla dålig på lika mycket också...
  • pandoraDiem

    Nej, det visade sig vara två hinnsäckar där den med levande foster klarade sig. Första blödningen kom i v6, färskt blod men inte tokmycket sen avtog det. Det kom sedan en till blödning med färskt blod en vecka senare som också den avtog. Efterhand blev det mer brunt, men det försvann inte helt på drygt en månad. Jag blödde aldrig rikligt så kroppen måste ha absorberat den tomma hinnsäcken eftersom den inte syntes på senaste ul. Är nu i v17.

    Jag har ingen aning om hur begynnande missfall ser ut på ul men hoppas verkligen att det går vägen för dig. Jag tror inte du ska oroa dig att du kan orsaka ett missfall genom att tänka "fel" tankar, sånt tror jag inte på. Tror man får acceptera att oron kommer att finnas där, däremot så kan man ju hitta strategier över hur man hanterar den så man förhoppningsvis kan må lite bättre.

  • Virparitakarani
    pandoraDiem skrev 2017-12-11 19:25:47 följande:

    Nej, det visade sig vara två hinnsäckar där den med levande foster klarade sig. Första blödningen kom i v6, färskt blod men inte tokmycket sen avtog det. Det kom sedan en till blödning med färskt blod en vecka senare som också den avtog. Efterhand blev det mer brunt, men det försvann inte helt på drygt en månad. Jag blödde aldrig rikligt så kroppen måste ha absorberat den tomma hinnsäcken eftersom den inte syntes på senaste ul. Är nu i v17.

    Jag har ingen aning om hur begynnande missfall ser ut på ul men hoppas verkligen att det går vägen för dig. Jag tror inte du ska oroa dig att du kan orsaka ett missfall genom att tänka "fel" tankar, sånt tror jag inte på. Tror man får acceptera att oron kommer att finnas där, däremot så kan man ju hitta strategier över hur man hanterar den så man förhoppningsvis kan må lite bättre.


    Jag blödde ju också förra helgen, men mindre än igår. Igår var det rätt mycket, eller som mens då. Som sen pang avtog. Inte först minskande utan tvärt var det över liksom. Nu är jag bara otroligt trött efter en tuff dag.

    Jag hoppas också det blir bra. Tänker att det läkaren sa är det jag får ha med mig. Embryot fanns där men han kunde inte säga hur framtiden kommer bli. Det vet man visserligen aldrig och särskilt inte såhär tidigt i graviditeten.
  • Virparitakarani

    Uppdatering: Jag blödde inte mycket mer efter jag varit hos läkaren. Den där koageln läkaren pratade om vet jag inte om den är kvar eller kommit ut. Har haft en del bruna flytningar och lite äckel som kommit ut. Men vet som sagt inte hur de förväntas försvinna...

    Jag mår fortsatt illa och brösten växer & ömmar. Ådriga och dana är dem. Igår provade jag ett gravtest igen för att se om det blivit ljusare men det var lika mörk rött streck som innan. Så jag vågar mig på att vara positiv... (?)

Svar på tråden Blödning v. 14