• Anonym (Märta)

    Ångrar mig efter skilsmässan.

    Nu har det gått snart ett halvår sedan vi separerade och lite mindre än så innan skilsmässan gick igenom. Detta på mitt initiativ. Jag ville av olika anledningar skilja mig. Men nu i efterhand känner jag att det var fel beslut. Jag saknar honom och undrar hur jag kunde vara så dum.

    Jag lämnade honom för att jag blev förälskad i en annan och var väl jättelycklig med honom i ett par veckor men sedan brast det. Jag hann knappt separera innan den relationen inte heller funkade.

    Men det var inget fel på mitt äktenskap. jag älskade och älskar honom (min exman alltså) och var faktiskt lycklig med honom. lite uttråkad och kände mig lite fången men inte alls olycklig. Jag saknar honom så mycket att det gör ont.

    Men jag har ingen aning hur jag skall få honom tillbaks. Han vill inte ha med mig att göra, men jag vet att han ändå älskar mig fortfarande så helt kört kan det inte vara. Hur kan man ta tillbaks ett misstag, hitta tillbaks och hur kan jag få tillbaks honom?

  • Svar på tråden Ångrar mig efter skilsmässan.
  • Anonym (E)

    Ts, 
    Det enda du kan göra är väl att från och med nu vara ärlig och öppen och säga precis som det är.
    Sen är bollen hans att avgöra om han tar dig tillbaka eller ej. 
    Vad kan du annars göra?

    Personligen hade jag aldrig mer velat se dig. 

  • Anonym (Diddi)
    Anonym (E) skrev 2017-12-10 16:16:04 följande:

    Så om man inte reagerar och fungerar precis som du så är man emotionellt omogen?

    Att inte kunna se utanför sin egna lilla person och inse att människor är olika utan att något är fel eller rätt. 

    Bara olika.


    Menar du att det är sunt och moget att njuta av att göra slut med någon bara för att man inte har känslor? För ja, jag tycker det är omoget.
  • taquine
    Anonym (Diddi) skrev 2017-12-10 16:29:17 följande:
    Menar du att det är sunt och moget att njuta av att göra slut med någon bara för att man inte har känslor? För ja, jag tycker det är omoget.
    Om personen ifråga gjort en väldigt illa, sårat och svikit så är det väl högst mänskligt att njuta av att göra slut. Inte ett dugg omoget.
    Goodness me
  • Anonym (Urban)

    Som man bäddar får man (inte) ligga

    Eller

    Den som gapar över mkt mister ofta hela stycket

    Låt din stackars exmake få chansen att hitta någon emotionellt stabil och trogen istället för dig

  • Anonym (Diddi)
    taquine skrev 2017-12-10 16:35:44 följande:

    Om personen ifråga gjort en väldigt illa, sårat och svikit så är det väl högst mänskligt att njuta av att göra slut. Inte ett dugg omoget.


    Det framgår väl inget sånt? Att bli lämnad är inget man kan hämnas, det är sånt som händer. Hur kan man njuta av att bli tillsammans med nån och göra slut?
  • Anonym (Surtsaräven)
    Anonym (Diddi) skrev 2017-12-10 16:29:17 följande:

    Menar du att det är sunt och moget att njuta av att göra slut med någon bara för att man inte har känslor? För ja, jag tycker det är omoget.


    Just precis! Jag njöt av att han till slut hade tappat den känslomässiga makt han haft över mig! Att hantera människor som något man kan slänga bort när man tror sig hittat något bättre och sedan ångra sig för att åter använda sig av den makten är ju knappast speciellt moget heller. Så nej jag ångrade mig inte en sekund och hoppas att HAN lärde sig att vara mer rädd om andras känslor än han gjorde när han utan någon som helst förvarning kom hem och packade för att flytta till den nya.
  • Anonym (Surtsaräven)
    Anonym (Diddi) skrev 2017-12-10 16:43:39 följande:

    Det framgår väl inget sånt? Att bli lämnad är inget man kan hämnas, det är sånt som händer. Hur kan man njuta av att bli tillsammans med nån och göra slut?


    Vet ju inte hur du tolkar " att bli lämnad " ? För min del så var det precis som jag skrev. Hade alltså inte en aning utan trodde att allt var bra mellan oss. Ett par veckor, innan han kom hem och packade och stack , så hade vi varit på en härlig långweekend till Paris utan något som helst tecken på att något var fel.

    Tror att de flesta vill utgå ifrån att den man lever ihop med faktiskt kommer hem till middagen och inte för att packa och sticka plötsligt en dag utan någon som helst föraning......eller?

    Så åter igen, Jo det kändes bra att veta att jag aldrig skulle behöva stå i den situationen igen med den mannen i allafall.
  • EnAnonumius
    Anonym (Märta) skrev 2017-12-10 08:11:22 följande:

    Nu har det gått snart ett halvår sedan vi separerade och lite mindre än så innan skilsmässan gick igenom. Detta på mitt initiativ. Jag ville av olika anledningar skilja mig. Men nu i efterhand känner jag att det var fel beslut. Jag saknar honom och undrar hur jag kunde vara så dum.

    Jag lämnade honom för att jag blev förälskad i en annan och var väl jättelycklig med honom i ett par veckor men sedan brast det. Jag hann knappt separera innan den relationen inte heller funkade.

    Men det var inget fel på mitt äktenskap. jag älskade och älskar honom (min exman alltså) och var faktiskt lycklig med honom. lite uttråkad och kände mig lite fången men inte alls olycklig. Jag saknar honom så mycket att det gör ont.

    Men jag har ingen aning hur jag skall få honom tillbaks. Han vill inte ha med mig att göra, men jag vet att han ändå älskar mig fortfarande så helt kört kan det inte vara. Hur kan man ta tillbaks ett misstag, hitta tillbaks och hur kan jag få tillbaks honom?


    Lägg ned. Han har sagt att han inte vill ha något med dig att göra. Respektera och acceptera detta. Det spelar ingen roll om du "vet" att han älskar dig fortfarande. Du har svikit honom på ett av de absolut värsta tänkbara sätten.

    Kan du verkligen anklaga, honom när du begick ett av de absolut värsta sveket mot en person man har ett kärleksförhållande med? Använd huvudet nu och tänk rationellt. Det är inte klädsamt att du sitter och tycker synd om dig för den det är faktiskt synd om är din exman som blev utsatt för en av det värsta sveken man kan bli utsatt för som människa, bedragen (otrohet) av den man älskar.

    Skulle inte förvåna mig att din exman inte vill ha med dig att göra då du bevisade ju för honom att du hade en vek personlighet och inte klara av att älska i nöd och sorg.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Märta) skrev 2017-12-10 12:32:38 följande:
    Det förtjänar han absolut. Men det är inte över förrän jag försökt allt vad jag kan göra ändå för att fixa detta, annars kan jag aldrig förlåta mig själv. Han är värd det på alla sätt och vis.
    Ursäkta? Ser du inte hur otroligt dumt och totalt irrationellt du skriver här?

    Det är knappast den som HAR varit otrogen som bestämmer detta. Det är den bedragne som bsätmmer om det är över eller inte.

    I och med att du har bevisat att du inte är att lita på genom din aktiva handling, först otrogen och sen skillsmässa, så skall du vara glad om han vill slänga en en " dödlig blick" åt dig.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Surtsaräven)
    taquine skrev 2017-12-10 16:35:44 följande:

    Om personen ifråga gjort en väldigt illa, sårat och svikit så är det väl högst mänskligt att njuta av att göra slut. Inte ett dugg omoget.


    Precis! Och det var exakt det han gjorde. Svek, sårade och behandlade mig mycket illa vilket han mycket väl visste om och egentligen tog det många år innan jag vågade lita på någon igen.

    Så jag kände absolut en skadeglädje i att upptäcka att jag var emotionellt fri från honom och fick betala tillbaka lite. Och om någon tycker att det var omoget så kan jag leva med det då min kraschade självkänsla förbättrades i och med det.

    Så tack för att du förstår hur jag menade.
Svar på tråden Ångrar mig efter skilsmässan.