• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • saijda

    Vad tror ni om detta? Har fortfarande halsbränna (bara haft på kvällar och nätter men nu på morgonen också), mår illa, extremt trött och kissnödig, magen känns svullen/?trång?, men också tunga relativt ömma bröst och huvudvärk.

  • LillaAw
    saijda skrev 2018-05-03 08:58:34 följande:

    Vad tror ni om detta? Har fortfarande halsbränna (bara haft på kvällar och nätter men nu på morgonen också), mår illa, extremt trött och kissnödig, magen känns svullen/?trång?, men också tunga relativt ömma bröst och huvudvärk.


    Lite svårt att tolka diagrammet. Men din temp har gått ner nu? Ska du ha mens snart? Tempen går ju ofta ner när man ska ha mens eller när mensen är på väg.. den ska förbli hög om man är gravid.

    Dina symtom låter ju som att du skulle kunna vara gravid :) jag får dock alla dina symtom av progsteron som man får höjda halter av efter ägglossning och som ger PMS.

    Hoppas du är gravid!
  • saijda
    LillaAw skrev 2018-05-03 13:03:55 följande:

    Lite svårt att tolka diagrammet. Men din temp har gått ner nu? Ska du ha mens snart? Tempen går ju ofta ner när man ska ha mens eller när mensen är på väg.. den ska förbli hög om man är gravid.

    Dina symtom låter ju som att du skulle kunna vara gravid :) jag får dock alla dina symtom av progsteron som man får höjda halter av efter ägglossning och som ger PMS.

    Hoppas du är gravid!


    Den gick ner ett snäpp till igår. Mensen hade jag 21a april (om det inte var en konstig blödning).

    Kan i såna fall ha varit ägglossning. För mens ska jag inte ha ännu :0 men hoppas jag är gravid, har inte vågat ta något nytt test..

    När tror du att ÄL var i såna fall? :$
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-05-02 19:13:24 följande:

    Urs för spolning. Men hade oxå velat göra det vilket ja inte fick.. har ni lämnat spermaprov än? Hoppas vi också kan börja i höst.. kram !


    Jag är väl glad att dom gjorde den men medan jag låg där kunde jag bara tänka "jag vill inte mer jag skiter i det här". Tanken på att det är så framtiden kommer se ut med ivf och allt vad det innebär skrämmer mig lite.

    Värken satt i hela dagen och även nu idag kommer den som i vågor :(

    Vi har lämnat spermaprov två gånger, första såg ok ut i mängd men nedsatt rörlighet så vi skulle göra om och se om det blev bättre. Det blev det inte tyvärr. Nu var även koncentrationen dålig, så det känns jättetrist. Min man åt innan första provet flera speciella tillskott som skulle bidra till bättre spermieproduktion, och de måste ha hjälpt eftersom det första var bättre än det andra då han inte ätit några tillskott. Så han fortsätter med dom tills det är dags att lämna inför själva ivf-en!

    Ska du kolla med din läkare om du kan få komma in och göra en spolning?
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-02 17:33:37 följande:

    Jobbigt att det var en så tråkig upplevelse för dig :( men skönt att va igång å ha det gjort! Å vilken kort väntetid! Önskar man bodde i annat län.... vi har 6 månaders väntan minst innan vår tur.. så deppigt!!

    Jag är också obekväm i gynsituationer.. tyvärr bara å vänja sig.. grynt jobbat idag hur som helst!


    Tack! <3

    Ja det är väl bara att göra det, vi har ju ett antal sånna situationer framför oss! Fasar lite inför äggplock som tydligen ska göra rejält ont. Så mycket enklare allt är för männen! :P

    Kommer ni igång i höst/vinter då tror du?
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-05-03 14:07:57 följande:

    Tack! <3

    Ja det är väl bara att göra det, vi har ju ett antal sånna situationer framför oss! Fasar lite inför äggplock som tydligen ska göra rejält ont. Så mycket enklare allt är för männen! :P

    Kommer ni igång i höst/vinter då tror du?


    Ja det känns som att mannen kommer jävligt lindrigt undan med allt detta... fan asså.. mår också dålogt inför den tanken. Äggplock alltså. Sjukt vad vi ska gå igenom.....

    Ja jag räknar med att vi kan få gå på 1a mötet i oktober om deras väntetid på 6 månader stämmer... då gör don ju utredningen igen och efter ca 3 månader kan man köra igång med sjäkva ivfen.. såinte försen nästa år vad jag tror.... så det är en jävla lång väntan. Och det vet i tusan hur det ska gå. Börjar ärligt bli lite knäpp i huvudet över allt grubblande kring detta. Det tar upp så myclet tid av mitt liv.... blir galen :(
  • LillaAw
    saijda skrev 2018-05-03 13:37:03 följande:

    Den gick ner ett snäpp till igår. Mensen hade jag 21a april (om det inte var en konstig blödning).

    Kan i såna fall ha varit ägglossning. För mens ska jag inte ha ännu :0 men hoppas jag är gravid, har inte vågat ta något nytt test..

    När tror du att ÄL var i såna fall? :$


    När ägglossning skett går tempen upp :) så kanske har du inte haft ägglossning än. Jag har Tempat i 3 år och har regelbunden cykel så vet precis när ägglossning varit men alla fungerar ju olika. Min temp är på 36,3 vid mens och efter ägglossning skett går den upp till runt 36,6.
  • Lenaia
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-03 06:39:14 följande:

    Vi har också pratat om att finansiera själva men det är mkt pengar.. dessutom kommer dom ändå inte starta upp oss innan sommaren som det ser ut nu eftersom de e sommarstängt. Så då blir det i agusti, och då känns det lika bra å vänta till oktober å få det gratis.... Hur tänker ni?


    Jag tänker att lite beroende på vad Sahlgrenska säger hur vi ligger till så kör vi nog iaf ett eget försök privat i augusti/september...

    Men säger dem att väntetiden är tom december. Då blir det definitivt privat med start augusti... Även om det kostar... vi får ta av sparpengar eller något...

    När kom eran remiss in till Sahlgrenska??
  • saijda
    LillaAw skrev 2018-05-03 15:12:53 följande:

    När ägglossning skett går tempen upp :) så kanske har du inte haft ägglossning än. Jag har Tempat i 3 år och har regelbunden cykel så vet precis när ägglossning varit men alla fungerar ju olika. Min temp är på 36,3 vid mens och efter ägglossning skett går den upp till runt 36,6.


    Okej vi får se hur tempen är imorgon bitti :0 ska köpa ÄL tester innan jobbet också skadar inte :)

    Min temp är mellan 36.3-36.4 vid mens och runt 36.5/6 eller snäppet efter mensen. 28/4-29/4 så låg tempen på 36.7 och den 30/4 låg den på 36.9 för att dagen efter sjunka till 36.6 och dagen därpå 36.4 grader :0
  • Långväntanefterdig
    Lenaia skrev 2018-05-03 19:43:45 följande:

    Jag tänker att lite beroende på vad Sahlgrenska säger hur vi ligger till så kör vi nog iaf ett eget försök privat i augusti/september...

    Men säger dem att väntetiden är tom december. Då blir det definitivt privat med start augusti... Även om det kostar... vi får ta av sparpengar eller något...

    När kom eran remiss in till Sahlgrenska??


    Vår remiss kom ju in förra veckan då vi fick reda på att vi inte kan få barn på egen hand.. så det lär ju dröja ett tag för oss för att få hjälp.... hade önskat att man hade mer sparat. Har ju ingen lust att ta ett lån för att göra nägot som kanske inte ens lyckas.... 37 tusen för en behandling plus läkemedel för ca 15 tusen. Det ballar lätt ur där med summan känns de som :(
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år