• Jooosen

    Vi som försökt med första barnet ca 1 år

    Hej,

    Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!


    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Långväntanefterdig
    Jooosen skrev 2018-06-17 12:52:39 följande:

    TAck för info! Sa de något om sex efteråt var helt okej? Ja man hoppas ju att d kanske gör underverk! Men har fått för mig att ja kanske har stop trots allt.. hade du fri passage?


    Sex efteråt är helt okej :) vi hade sex samma dag å dagen efter, för läkaren såg att jag hade ägglossning på g vid spolningen.
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-17 13:13:43 följande:

    Sex efteråt är helt okej :) vi hade sex samma dag å dagen efter, för läkaren såg att jag hade ägglossning på g vid spolningen.


    Bra :p man vill ju inte att den minimala chansen ska gå till spillo :)
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Fröken Rabarber
    Jooosen skrev 2018-06-17 12:52:39 följande:

    TAck för info! Sa de något om sex efteråt var helt okej? Ja man hoppas ju att d kanske gör underverk! Men har fått för mig att ja kanske har stop trots allt.. hade du fri passage?


    De sa inget om att det inte var ok med sex efteråt, så det är nog inga problem. Jag hade fri passage på ena äggledaren, och de misstänkte att det gjorde så ont just för att det kanske var stopp i andra, men de fick inte riktigt koll på det....
  • vill2017
    XAHHA92 skrev 2018-06-17 06:11:09 följande:

    Negativt test idag, alltså var det bara ovitrellen som gav utslag. Suck, då har jag lärt mig det tills nästa behandling, att faktiskt vänta de här 10 dagarna. Även om testat visade negativt idag får jag väl hålla mig i några dagar till innan jag tappar hoppet helt. Bara äl+10


    Jag tror faktiskt att jag också fick utslag från ovitrellen men bara på clearblues test och det var på äl + 11 och äl+ 12 till och med. På testlagrets stickor var det helt blankt hela tiden. Idag är jag på äl + 15 utan positivt resultat och det är så sjukt för jag har haft så otroligt annorlunda symtom mot vad jag brukar ha. Men men, innan mensen kommit ska man ju inte kasta in handduken.
  • Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-06-17 15:30:16 följande:

    De sa inget om att det inte var ok med sex efteråt, så det är nog inga problem. Jag hade fri passage på ena äggledaren, och de misstänkte att det gjorde så ont just för att det kanske var stopp i andra, men de fick inte riktigt koll på det....


    Hmm okej. Om det är stop kan dom inget göra va? Rätt frustrerande ju!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Långväntanefterdig

    2 dagar kvar till insättning! Känns som en evighet. Sen ännu mera väntan. Man borde ju lärt sig gilla läget med det vid det här laget..

    Tog ett test imorse för att se om ovitrellen fortfarande hänger kvar i kroppen. Fick ett knappt synligt plus på stickan. Bra å veta ooooom jag nu ska tjuvtesta som jag hoppas klara mig från.. verkligen försöka invänta 3 juli. Tiiiiidigast 1 juli har jag sagt till min hjärna å sambon.

    Dags att fördriva denna dagen också. Kram på er alla fina kämpar!!

  • Jooosen

    Påväg till spolning nu! Galet nervös?! Sitter i taxi haha. Tåget va inställt såklart..


    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • vill2017
    Jooosen skrev 2018-06-18 14:15:39 följande:

    Påväg till spolning nu! Galet nervös?! Sitter i taxi haha. Tåget va inställt såklart..


    Det kommer säkert gå jättebra och det gjorde inte alls ont på mig när jag gjorde det.

    Lycka till!
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-06-18 14:15:39 följande:

    Påväg till spolning nu! Galet nervös?! Sitter i taxi haha. Tåget va inställt såklart..


    Lycka till!!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år