• vinterbebis12

    Syskonförsök via IVF våren 2018

    Här kan vi som försöker få syskon via IVF samlas för att prata och stötta varandra. Jag ruvar på en blastocyst som vi hoppas ska bli syskon till våra två barn som också kommit till via IVF.

  • Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018
  • Lee***
    Etta skrev 2018-12-27 22:42:15 följande:

    Ruvardag 6 idag och riklig mens :( Otroligt tidigt väl? Känns ju som embryot aldrig fick chansen att fastna ens. Så trött på detta nu!!! 6:e insättningen i år.


    Beklagar, så jobbigt. Hade ni samma svårighet att få först barnet?

    Det är det jag tycker är jobbigt, hur länge skall man försöka med ett syskon o tänk om det aldrig tar sig...
  • Etta

    Första barnet gick på andra färskförsöket, det konstiga var att oddsen då egentligen var mycket sämre än nu, av 15 ägg blev 5 befruktade och vi fick ett två-dagars tillbaka (som blev dottern) och ett till frysen. Nu har vi fått 7-8 befruktade vid båda försöken och 5 av 6 insättningar har varit med fem-dagars. Blir inte riktigt klok på var det går fel!

  • myran
    Etta skrev 2018-12-30 20:57:24 följande:

    Första barnet gick på andra färskförsöket, det konstiga var att oddsen då egentligen var mycket sämre än nu, av 15 ägg blev 5 befruktade och vi fick ett två-dagars tillbaka (som blev dottern) och ett till frysen. Nu har vi fått 7-8 befruktade vid båda försöken och 5 av 6 insättningar har varit med fem-dagars. Blir inte riktigt klok på var det går fel!


    Vad tråkigt, Etta! Vad skumt att det inte vill sig. Önskar er kraft och styrka och TUR under det nya året Hjärta Stor kram!

  • vinterbebis12
    Etta skrev 2018-12-27 22:42:15 följande:

    Ruvardag 6 idag och riklig mens :( Otroligt tidigt väl? Känns ju som embryot aldrig fick chansen att fastna ens. Så trött på detta nu!!! 6:e insättningen i år.


    Så tråkiga nyheter. Nu har ni ett kvar i frysen eller hur? Håller tummarna för det. Stor kram
  • Lee***

    Hur går det för er i denna tråd?

    Själv misslyckades vi med första fet i nov , skall försöka igen nu i jan ( om jag lycka träffa rätt på min ägglossning, har endast ägglossning några timmar o denna gång var min mens 6 dagar för senad)

  • Etta
    Lee*** skrev 2019-01-03 22:37:14 följande:

    Hur går det för er i denna tråd?

    Själv misslyckades vi med första fet i nov , skall försöka igen nu i jan ( om jag lycka träffa rätt på min ägglossning, har endast ägglossning några timmar o denna gång var min mens 6 dagar för senad)


    Oj, är det konstaterat att den är så kort? Och spelar det roll även vid fet? Jag hoppas vi hinner med en återföring i januari men oklart då min mens var så tidig nu. Annars blir det först i mars för vår del pga resa i februari
  • Lee***
    Etta skrev 2019-01-04 21:30:44 följande:

    Oj, är det konstaterat att den är så kort? Och spelar det roll även vid fet? Jag hoppas vi hinner med en återföring i januari men oklart då min mens var så tidig nu. Annars blir det först i mars för vår del pga resa i februari


    Nej , men när jag har tagit ägglossningstest så kan jag ha negativt på morgonen för att sedan visa positivt vid 17 tiden för att sedan vid 22 visa negativt igen.

    Jag är lite rädd att jag redan har haft ägglossning, min andra mens var sen 6 dagar efter misslyckat fet, kan vara så att ägglossningen kom den dag den skulle inte mensen hade varit sen, hade lite ont i går men kunde inte reflektera att det kanske berodde på ägglossningen. Tror jag att ägget lossnade idag. Eller så känner man efter för mkt....

    Hoppas ni hinner ett försökt till.

    Var är det för resa ni skall på:)
  • Lee***
    Etta skrev 2019-01-04 21:30:44 följande:

    Oj, är det konstaterat att den är så kort? Och spelar det roll även vid fet? Jag hoppas vi hinner med en återföring i januari men oklart då min mens var så tidig nu. Annars blir det först i mars för vår del pga resa i februari


    Nej , men när jag har tagit ägglossningstest så kan jag ha negativt på morgonen för att sedan visa positivt vid 17 tiden för att sedan vid 22 visa negativt igen.

    Jag är lite rädd att jag redan har haft ägglossning, min andra mens var sen 6 dagar efter misslyckat fet, kan vara så att ägglossningen kom den dag den skulle inte mensen hade varit sen, hade lite ont i går men kunde inte reflektera att det kanske berodde på ägglossningen. Tror jag att ägget lossnade idag. Eller så känner man efter för mkt....

    Hoppas ni hinner ett försökt till.

    Var är det för resa ni skall på:)
  • Etta
    vinterbebis12 skrev 2019-01-03 20:17:50 följande:

    Så tråkiga nyheter. Nu har ni ett kvar i frysen eller hur? Håller tummarna för det. Stor kram


    Ja, precis. Vi hade sagt att vi bara skulle köra på ett tre-pack, vilket är slut i o m nästa insättning, men nu känner jag att jag nog vill göra i allafall ett till färsk-försök om det inte lyckas denna gången. Vet inte var pengarna ska komma från men...
Svar på tråden Syskonförsök via IVF våren 2018