• Anonym (Marcu­s)
    Äldre 14 Mar 15:08
    11425 visningar
    19 svar
    19
    11425

    Bli mer uthållig i sängen som kille

    Hej! Är en kille på 20 år som kommer på max 1-2 minuter. Använder inte kondom utan min sambo använder p-piller. Har provat att använda kondom men det blir inte bättre av det.

    Båda vi 2 gillar penetrerade sex(ej med leksaker) vilket gör ju att det är ju inte såkul vare sig för mig eller henne att inte kunna göra det vi tycker mest om. Hjälp! Vad ska jag göra för att bli mer uthållig?

  • Svar på tråden Bli mer uthållig i sängen som kille
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 14 Mar 15:23
    #1
    Anonym (Marcus) skrev 2018-03-14 15:08:09 följande:

    Hej! Är en kille på 20 år som kommer på max 1-2 minuter. Använder inte kondom utan min sambo använder p-piller. Har provat att använda kondom men det blir inte bättre av det.

    Båda vi 2 gillar penetrerade sex(ej med leksaker) vilket gör ju att det är ju inte såkul vare sig för mig eller henne att inte kunna göra det vi tycker mest om. Hjälp! Vad ska jag göra för att bli mer uthållig?


    Vad bra att du själv är medveten och vill förbättra din teknik!

    Har du provat ned start -stop? Det brukar väl vara ganska effektivt.
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 14 Mar 15:24
    #2

    Provat med start -stoptekniken skulle det stå ;)

  • Anonym (Marcu­s) Trådstartaren
    Äldre 14 Mar 15:44
    #3
    Anonym (Lisa) skrev 2018-03-14 15:24:23 följande:

    Provat med start -stoptekniken skulle det stå ;)


    Har provat det, men det går inte att hålla tillbaka mer än några sekunder.
  • Anonym (Man)
    Äldre 14 Mar 16:06
    #4

    Och du kan inte fortsätt en gång till då när det har gått för dig? Vissa unga killar brukar klara det.

  • Anonym (Lisa)
    Äldre 14 Mar 16:07
    #5
    Anonym (Marcus) skrev 2018-03-14 15:44:15 följande:
    Har provat det, men det går inte att hålla tillbaka mer än några sekunder.
    Tror nog ändå att det är det bästa sättet att öva upp din uthållighet på. Var lite envis och ge dig inte. Det är tyvärr inte så kul att ha sex med någon som kommer väldigt snabbt...

    Du får öva upp dina skills på att slicka och smeka under tiden.
  • Anonym (Marcu­s) Trådstartaren
    Äldre 14 Mar 16:10
    #6
    Anonym (Man) skrev 2018-03-14 16:06:41 följande:

    Och du kan inte fortsätt en gång till då när det har gått för dig? Vissa unga killar brukar klara det.


    Problemet är att jag kommer lika snabbt nästa gång också.
    Anonym (Lisa) skrev 2018-03-14 16:07:01 följande:

    Tror nog ändå att det är det bästa sättet att öva upp din uthållighet på. Var lite envis och ge dig inte. Det är tyvärr inte så kul att ha sex med någon som kommer väldigt snabbt...

    Du får öva upp dina skills på att slicka och smeka under tiden.


    Min tjej gillar inte att bli smekt/slickad, hon gillar att bli penetrerad, och inte av leksaker som jag skrev i trådstarten.
  • Anonym (AL- Kvinna 35)
    Äldre 14 Mar 16:22
    #7

    Har för mig att det ska finnas nån gel som gör att ollonet blir mindre känsligt? Kan dessvärre inget om det eller vet inte heller var man kan köpa den.

    Min sambo är uthållig i sängen, inga problem där, men ibland när han inte vill komma vid just ett tillfälle så brukar han försöka räkna ut svåra mattetal Flört
    En gång hörde jag honom viska -"346452", det gjorde mig full i skratt! Glad
    Med det så vill jag säga att mycket sitter i huvudet också. Att tänka på annat än "jag kan inte komma nu" gör kanske att du kan hålla ut lite längre?

  • Äldre 14 Mar 18:33
    #8

    Om ni har sex och du kommer och ni väntar någon kvart tills du får stånd igen håller du inte längre den andra gången då?

    Min man kan få orgasm utan att få utlösning och förlora erektionen. Han kan komma 3-4 gånger innan han får utlösning av den sista orgasmen och slaknar. Hos honom är det naturligt men jag har hört att man kan träna upp det genom att lära sig tantra-sex.

  • Anonym (Man)
    Äldre 14 Mar 19:36
    #9
    Anonym (Marcus) skrev 2018-03-14 16:10:33 följande:
    Problemet är att jag kommer lika snabbt nästa gång också.
    Anonym (Lisa) skrev 2018-03-14 16:07:01 följande:

    Tror nog ändå att det är det bästa sättet att öva upp din uthållighet på. Var lite envis och ge dig inte. Det är tyvärr inte så kul att ha sex med någon som kommer väldigt snabbt...

    Du får öva upp dina skills på att slicka och smeka under tiden.


    Min tjej gillar inte att bli smekt/slickad, hon gillar att bli penetrerad, och inte av leksaker som jag skrev i trådstarten.
    Och om du fortsätter ytterligare en gång? Eller sviker ståndet sen?
  • Anonym (Marcu­s) Trådstartaren
    Äldre 14 Mar 21:22
    #10
    AEPettersson skrev 2018-03-14 18:33:59 följande:

    Om ni har sex och du kommer och ni väntar någon kvart tills du får stånd igen håller du inte längre den andra gången då?

    Min man kan få orgasm utan att få utlösning och förlora erektionen. Han kan komma 3-4 gånger innan han får utlösning av den sista orgasmen och slaknar. Hos honom är det naturligt men jag har hört att man kan träna upp det genom att lära sig tantra-sex.


    Kommer lika snabbt igen tyvärr
  • Anonym (* Y *)
    Äldre 14 Mar 23:16
    #11
    Anonym (Marcus) skrev 2018-03-14 15:08:09 följande:

    Hej! Är en kille på 20 år som kommer på max 1-2 minuter. Använder inte kondom utan min sambo använder p-piller. Har provat att använda kondom men det blir inte bättre av det.

    Båda vi 2 gillar penetrerade sex(ej med leksaker) vilket gör ju att det är ju inte såkul vare sig för mig eller henne att inte kunna göra det vi tycker mest om. Hjälp! Vad ska jag göra för att bli mer uthållig?


    När min man och mitt ex känner att de ska spruta stannar de och väntar. Rör sig inte alls tills det gär tillbaka sen kör de en stund igen och vilar igen. Jag har bara varit med de två och båda gör så. Jag trodde alla män gjorde så :) Testa!
  • Anonym (Man)
    Äldre 15 Mar 08:08
    #12
    Anonym (* Y *) skrev 2018-03-14 23:16:39 följande:
    När min man och mitt ex känner att de ska spruta stannar de och väntar. Rör sig inte alls tills det gär tillbaka sen kör de en stund igen och vilar igen. Jag har bara varit med de två och båda gör så. Jag trodde alla män gjorde så :) Testa!
    Men tappar inte du njutningen då? Går det inte lätt så att kvinnan får "börja om från början" om mannen stannar? Kan du få orgasm med den taktiken? För mig är det dessutom svårt att undvika utlösning även om jag stannar men kanske din man är bättre på att behärska sig och stanna i tid?
  • Anonym (AL- Kvinna 35)
    Äldre 15 Mar 09:04
    #13
    Anonym (* Y *) skrev 2018-03-14 23:16:39 följande:
    När min man och mitt ex känner att de ska spruta stannar de och väntar. Rör sig inte alls tills det gär tillbaka sen kör de en stund igen och vilar igen. Jag har bara varit med de två och båda gör så. Jag trodde alla män gjorde så :) Testa!
    De flesta som jag varit med gör så också!
    Anonym (Man) skrev 2018-03-15 08:08:47 följande:
    Men tappar inte du njutningen då? Går det inte lätt så att kvinnan får "börja om från början" om mannen stannar? Kan du få orgasm med den taktiken? För mig är det dessutom svårt att undvika utlösning även om jag stannar men kanske din man är bättre på att behärska sig och stanna i tid?
    De flesta kvinnor kommer ju inte genom enbart penetration... så om man fortsätter att stimulera klitoris så borde ju inget "stanna av" :)

  • Äldre 15 Mar 09:09
    #14

    Förutom att stanna upp en kort ögonblick för att "lugna" sig som föreslås ovan så har du detta: 
    www.pegym.com/penis-exercises/kegel-exercises-for-men

  • Johan Ason
    Äldre 17 Mar 12:17
    #15

    Mycket glidmedel. Öva uthållighet när du runkar. Tala med läkare, finns läkemedel mot för tidig utlösning. Priligy tror jag det heter. SSRI preparat har också sådan verkan.

  • Anonym (* Y *)
    Äldre 17 Mar 12:24
    #16
    +1

    Han ska inte ta läkemedel!

    Han är ung! Då är det normalt att spruta fort. Att spruta senare kommer genom övning!

    Övning ger färdighet

  • Äldre 17 Mar 19:54
    #17
    Anonym (Man) skrev 2018-03-14 16:06:41 följande:

    Och du kan inte fortsätt en gång till då när det har gått för dig? Vissa unga killar brukar klara det.


    Det är inte för intet att jag foredrar yngre älskare.  Inte  för unga, måste va närare 30. 
            Jag tycker ca. 30 är perfekt. Dom har hunnit få lite erfarenhet och "kvinnokännedom", smtidigt så dom har virilitet och intensitet.  På sin höjd sexuellt skulle jag säga. 
            En "korsning" mellan man och kille.
    Sen behöver dom inte timmar på att få stånd för runda 2.
  • Anonym (Vice)
    Äldre 17 Mar 20:57
    #18
    Anonym (Man) skrev 2018-03-15 08:08:47 följande:

    Men tappar inte du njutningen då? Går det inte lätt så att kvinnan får "börja om från början" om mannen stannar? Kan du få orgasm med den taktiken? För mig är det dessutom svårt att undvika utlösning även om jag stannar men kanske din man är bättre på att behärska sig och stanna i tid?


    Om hon som du skriver inte tycker om smekningar utan enbart penetration så tvivlar jag starkt på att hon kommer få orgasm iaf. Ni är unga, ni borde ju testa mer sex än enbart penetration. Då blir det ju även utrymme för dig att komma flera gånger och det behöver inte vara slutet på sexet bara för att du kommer, utan ni kan varva omslutande/penetrerande sex med smekningar slick, hångel osv... Antagligen säger hon att hon inte gillar smek för att hon är osäker och oerfaren.
  • Johan Ason
    Äldre 18 Mar 05:17
    #19

    Träning av uthållighet och läkemedel...

Svar på tråden Bli mer uthållig i sängen som kille