• jaktenpaflow

    Vi som blivit gravida efter IVF

    Hejsan!

    Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

    Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

    Välkomna!

  • Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Mjbo
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-26 08:54:52 följande:
    Då är vi tre som har ul samma dag den 8 oktober. Känner också att jag har en uppsvälld mage.

    Tiden går så låångsamt! Vi får hålla ut :) vi får följas upp!

     


    Ska bli så kul! Jag är en av dem jag med ;) 


    Min uppsvällda mage har försvunnit. molvärken med. Men men! de kommer väl och går antar jag :) 

  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-26 09:44:00 följande:
    Usch då. då blir man lite fundersam.. Förstår om de känns oroligt, men precis som du säger så är det ju så olika. Jag har inte haft mensvärk/molvärk på snart en vecka, det gör mig lite orolig. Känns ju som att det borde va de viktigaste tecknet eftersom livmodern växer, och växer inte livmodern så borde inte bebisen heller göra det. MEN, ja fokuserar på mina ömma bröst istället och gläds över att ja känner nånting iallafall. 
    Tänk på att de är helt normalt att inte känna NÅTT oxå! (Lätt för en annan att säga va ;) )

    Gud va spännande med VUL så snart!! Ja vill oxåååå! :) :) 
    Ja precis man blir ju det - mådde lite illa nyss i alla fall när jag var ute på promenad - men kan också vart att jag åt lite för stor frukost i morse haha! känner knappt någon molvärk alls heller, ytterst sällan dessa dagar.

    gick och tog ett blodprov i morse för att mäta hcg och får resultat i eftermiddag - vi ska ha gäster i helgen och jag känner att jag gärna vill veta om 'allt' är ok eller inte då jag tänkte att vi berättar för dem om graviditeten (trots att det är tidigt) om mitt hcg har stigit som det ska. Har det inte det är det ju ett ganska tydligt tecken på mf - så är lite på nålar nu... men - får hoppas på det bästaGlad
    Ja ser fram emot måndag med skräckblandad förtjusning också!
  • LillaAw

    Har haft lite värk i magen. Ringde en gyn som hjälpt mig med utredningen för barnlöshet förra hösten/i våras och sa att jag var orolig för utomkveds. Fick en tid imorgon för vaginalt ultraljud. Imorgon går jag in i vecka 6. Borde man kunna se iaf var fostret sitter i livmodern fast det är så tidigt? Som en liten prick eller något.. har dålig koll. Men känns skönt att hon va så hjälpsam och gav mig en så snabb tid. <3


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • LillaAw

    Har haft lite värk i magen. Ringde en gyn som hjälpt mig med utredningen för barnlöshet förra hösten/i våras och sa att jag var orolig för utomkveds. Fick en tid imorgon för vaginalt ultraljud. Imorgon går jag in i vecka 6. Borde man kunna se iaf var fostret sitter i livmodern fast det är så tidigt? Som en liten prick eller något.. har dålig koll. Men känns skönt att hon va så hjälpsam och gav mig en så snabb tid. <3


    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Mjbo
    LillaAw skrev 2018-09-26 11:07:57 följande:

    Har haft lite värk i magen. Ringde en gyn som hjälpt mig med utredningen för barnlöshet förra hösten/i våras och sa att jag var orolig för utomkveds. Fick en tid imorgon för vaginalt ultraljud. Imorgon går jag in i vecka 6. Borde man kunna se iaf var fostret sitter i livmodern fast det är så tidigt? Som en liten prick eller något.. har dålig koll. Men känns skönt att hon va så hjälpsam och gav mig en så snabb tid. <3


    Skönt att få en tid så snabbt. Härligt med så bra bemötande oxå!! När jag ringde förra veckan när jag va nere i botten så sa dom "finns inget att se fören v 8 så ingen mening"... kändes som att dom lika gärna kunde be mig hoppa från en bro. Just då.

    Hoppas du kan få lindra oron lite imorgon <3
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-26 10:29:39 följande:

    Ja precis man blir ju det - mådde lite illa nyss i alla fall när jag var ute på promenad - men kan också vart att jag åt lite för stor frukost i morse haha! känner knappt någon molvärk alls heller, ytterst sällan dessa dagar.

    gick och tog ett blodprov i morse för att mäta hcg och får resultat i eftermiddag - vi ska ha gäster i helgen och jag känner att jag gärna vill veta om 'allt' är ok eller inte då jag tänkte att vi berättar för dem om graviditeten (trots att det är tidigt) om mitt hcg har stigit som det ska. Har det inte det är det ju ett ganska tydligt tecken på mf - så är lite på nålar nu... men - får hoppas på det bästa! 

    Ja ser fram emot måndag med skräckblandad förtjusning också!


    Haha ja man känner efter lite väl mycket ibland kanske! Haha.

    Igår när sambon kom hem från jobbet, jobbat ett 14 timmars pass ute i regnet med grävning med spade för hand, så satt han sig i soffan bredvid mig när han kom hem, då börjar jag stoooor gråta för han luktade illa! Blev heeelt förstörd för ja tyckte han kom och smittade ner hela vardagsrummet med sin äckliga doft!

    vi båda två höll på att dö i skratt efter en stund över min reaktion... stackarn! :D Så himla kul idag när man tänker på de, haha :D
  • Inalina
    LillaAw skrev 2018-09-26 11:07:58 följande:

    Har haft lite värk i magen. Ringde en gyn som hjälpt mig med utredningen för barnlöshet förra hösten/i våras och sa att jag var orolig för utomkveds. Fick en tid imorgon för vaginalt ultraljud. Imorgon går jag in i vecka 6. Borde man kunna se iaf var fostret sitter i livmodern fast det är så tidigt? Som en liten prick eller något.. har dålig koll. Men känns skönt att hon va så hjälpsam och gav mig en så snabb tid. <3


    oj vad bra att du fick en tid så snabbt - jag tror barnmorskor och gyn som är involverade med oss som gör ivf är lite mer förstående att vi blir oroliga och behöver mer försäkran om att allt står rätt till.
    utomkveds är def något man oroar sig mkt för känner jag också när man får ont och det skär lite i magen på ena sidan.

    de borde absolut kunna se en hinnsäck i alla fall - så du ser om det sitter på rätt ställe. Hjärtslagen får du se om du har tur att den hunnit utveckla sig så mkt redan - hoppas det! Hjärta 
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-09-26 11:19:01 följande:
    Haha ja man känner efter lite väl mycket ibland kanske! Haha.

    Igår när sambon kom hem från jobbet, jobbat ett 14 timmars pass ute i regnet med grävning med spade för hand, så satt han sig i soffan bredvid mig när han kom hem, då börjar jag stoooor gråta för han luktade illa! Blev heeelt förstörd för ja tyckte han kom och smittade ner hela vardagsrummet med sin äckliga doft!

    vi båda två höll på att dö i skratt efter en stund över min reaktion... stackarn! :D Så himla kul idag när man tänker på de, haha :D
    Ja herregud - man är ju värre nu än någonsin! går o klämmer på mina bröst hela tiden för att se om de reagerarSkrattande! (och det gör de för det mesta!)

    HAHA skönt att komma hem till en storgråtande flickvän när man vart ute i kylan i14 timmarFlört de blir väldigt involverade i alla fall!  vi kollade på Suits häromdagen där ett par är gravida väldigt tidigt där tjejen började storgråta och berätta om sina hormoner för sin man - då kollade jag o min man på varann samtidigt o började asgarva också - STOR igenkänning!!

    Kanske var du även extra känslig för den där doften din kille hade - tydligen ska ju förbättrat luktsinne också vara ett tydligt grav-tecken - GRATTIS då får du lägga till det på listan! hahaTungan ute
  • Ettnamn4sep
    Mjbo skrev 2018-09-26 09:45:34 följande:

     

    Ska bli så kul! Jag är en av dem jag med ;) 

    Min uppsvällda mage har försvunnit. molvärken med. Men men! de kommer väl och går antar jag :) 


    Samma här, kommer och går! Samma sak med ömma bröst. Känns så overkligt alltihop men aldrig känt oss såhär lyckliga! Håller tummarna för er! :)
  • Mjbo
    Inalina skrev 2018-09-26 11:31:25 följande:
    Ja herregud - man är ju värre nu än någonsin! går o klämmer på mina bröst hela tiden för att se om de reagerarSkrattande! (och det gör de för det mesta!)

    HAHA skönt att komma hem till en storgråtande flickvän när man vart ute i kylan i14 timmarFlört de blir väldigt involverade i alla fall!  vi kollade på Suits häromdagen där ett par är gravida väldigt tidigt där tjejen började storgråta och berätta om sina hormoner för sin man - då kollade jag o min man på varann samtidigt o började asgarva också - STOR igenkänning!!

    Kanske var du även extra känslig för den där doften din kille hade - tydligen ska ju förbättrat luktsinne också vara ett tydligt grav-tecken - GRATTIS då får du lägga till det på listan! hahaTungan ute

    haha ja, de är så kul när man tänker på de i efterhand :P 


    Förstår att ni kände igen er, så himla kul dom där små detaljerna :D Tur att både killarna och vi kan ta det med en gnutta humor iallafall ;) 

    När får du svar på dina prover sa du? Förstår att du är spänd på resultatet. Skulle så gärna vilka ha några prover eller nått att "luta mig på", jag har lixom INGEN aning om hur de står till om de ökar eller minskar eller nånting.. Hoppas iallafall att allt är som de ska på proverna åt dig, och att de har ökat stadigt! 

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF