• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • FruW85
    Doftljuset skrev 2019-01-22 08:29:32 följande:

    Jag siktar nog in mig på nästa månad ( vill säga om det inte håller på nåt ske i kroppen). Vi har ju haft massa sex, mannen tappade stinget runt äl dock så vi missade drygt 2 dagar. Kan va dom som är värdefulla eller inte, samtidigt som jag hade inte mer än en blinkande smiley. Är det någon som vet om man ska registrerande blinkande smiley i NC som, positivt ÄL- test? Blir jätte många dagar o NC fick någon form av kris haha

    Lyckats dribbla bort mig räkning bland äl, stickor och monitorer. Tempen har i alla fall höjts nu så tror jag hade ÄL i helgen någon gång... Nu har jag som mensvärk så tror det liksom gått över i nästa skede... Jag drömmer om ÄL sekret så tror det är dags lugna ner sig lite haha....

    Det glädjer mig se att några lyckats och vi andra kämpar vidare <3 


    Hög igenkänningsfaktor på det där haha
  • Doftljuset
    FruW85 skrev 2019-01-22 09:05:29 följande:
    Hög igenkänningsfaktor på det där haha

    Blir man klok elläh haha nej. 

    Ja visst man kan släppa allt så kommer det bara, men å andra sidan så varför har inte jag blivit gravid under alla år jag haft oskyddat sex? Kanske aldrig haft sex under äl innan, eller liksom känns som att ha lite koll skadar väl inte? Annars kanske man missar chanserna flera månader på raken istället för kanske ge det liten chans.  ( Har faktiskt gjort en abort, så stämmer kroppen fortfarande så har min kropp faktistk lyckats förr). 

    Man blir lätt galen, mellan varven skrattar jag åt det också. Blir så besatt liksom


    Hur går det för dig?

  • FruW85
    Doftljuset skrev 2019-01-22 10:23:31 följande:

    Blir man klok elläh haha nej. 

    Ja visst man kan släppa allt så kommer det bara, men å andra sidan så varför har inte jag blivit gravid under alla år jag haft oskyddat sex? Kanske aldrig haft sex under äl innan, eller liksom känns som att ha lite koll skadar väl inte? Annars kanske man missar chanserna flera månader på raken istället för kanske ge det liten chans.  ( Har faktiskt gjort en abort, så stämmer kroppen fortfarande så har min kropp faktistk lyckats förr). 

    Man blir lätt galen, mellan varven skrattar jag åt det också. Blir så besatt liksom


    Hur går det för dig?


    Ja men precis! Många säger att "slappna av och tänk på annat så kommer det när kroppen är redo!" och att stress gör det svårare. Jag tror som du att det är så lätt att missa äl om "man bara kör på"..för rent krasst så är det ju väldigt få dagar man faktiskt kan bli gravid.. Och skulle stress vara en så stor faktor så skulle väl ingen bli gravid idag med tanke på hur stressade folk är? Nej, lite koll är nog bra att ha ändå :) Jag blev trots allt gravid första månaden jag tempade :)

    Haha ja..jag är så jäkla glad över att jag kan ventilera sånt här på forum, för jag märker ju att min man inte alls fattar "hysterin" och håller på att bli knäpp på mig haha.

    Är på äl+ 15 (eller äl+11 beroende på vilken app jag ska tro på) .. Hade en liten dipp i morse och fick lite panik, men kollar jag "chart overlay" på FF så ser det ändå helt okej ut. Det är ju dock lättare att vara pessimistisk än hoppfull.. (Hade ett ma i dec så vågar inte hoppas på att det faktiskt går vägen på första försöket nu..) Lite smått jobbiga dagar nu i väntan på att testa (eller att mensen ska komma) Tiden går ju bara långsammare och långsammare ju närmre bim man kommer..
  • fannylinnea
    Förstabarnet28 skrev 2019-01-20 19:13:22 följande:

    Fannylinnea: Ha is i magen, vill med kolla BIM+4 så i dagarna men har lovat att inte kolla för jag blir bara galen varje gång :(


    Fortfarande ingen mens. Men vågar inte göra ett nytt test riktigt än. Men jag har verkligen inga symptom på att mensen ska komma nu. Förutom att jag är lite konstig i magen. Hur går det för dig? :)
  • Anonym (E)
    FruW85 skrev 2019-01-22 10:43:36 följande:

    Ja men precis! Många säger att "slappna av och tänk på annat så kommer det när kroppen är redo!" och att stress gör det svårare. Jag tror som du att det är så lätt att missa äl om "man bara kör på"..för rent krasst så är det ju väldigt få dagar man faktiskt kan bli gravid.. Och skulle stress vara en så stor faktor så skulle väl ingen bli gravid idag med tanke på hur stressade folk är? Nej, lite koll är nog bra att ha ändå :) Jag blev trots allt gravid första månaden jag tempade :)

    Haha ja..jag är så jäkla glad över att jag kan ventilera sånt här på forum, för jag märker ju att min man inte alls fattar "hysterin" och håller på att bli knäpp på mig haha.

    Är på äl+ 15 (eller äl+11 beroende på vilken app jag ska tro på) .. Hade en liten dipp i morse och fick lite panik, men kollar jag "chart overlay" på FF så ser det ändå helt okej ut. Det är ju dock lättare att vara pessimistisk än hoppfull.. (Hade ett ma i dec så vågar inte hoppas på att det faktiskt går vägen på första försöket nu..) Lite smått jobbiga dagar nu i väntan på att testa (eller att mensen ska komma) Tiden går ju bara långsammare och långsammare ju närmre bim man kommer..


    Hög igenkänningsfaktor som sagt ;) haha, denna mani. Men jag hade varit bra mycket mer stressad utan tempning och tester, sen känns det på nåt sätt som att man har nåt annat att tänka på när man håller på med allt. Jag känner mig lugnare när jag kan titta på en graf och se hur jag ligger till och att se att då och då kommer nog ägglossning. Tror inte att den stressen kring ägglossning vi har är jätteskadlig. Stressen du har i kroppen vid depression och utmattningssyndrom däremot har nog en stor påverkan. Och som ni sagt, alla är stressade idag och folk blir gravida ändå :)

    Vi får försöka slappna av och varva ner efter ägglossning när det ändå är ?för sent? att påverka något.

    Och den här tråden är guld värd, kan inte dela med mig av allt med min sambo, han blir jättestressad om jag säger att jag är mest fertil just nu. Då blir det inget alls, istället låser det sig helt. Då blir jag stressad när man missar chansen.
  • Doftljuset
    Anonym (E) skrev 2019-01-22 11:27:06 följande:
    Hög igenkänningsfaktor som sagt ;) haha, denna mani. Men jag hade varit bra mycket mer stressad utan tempning och tester, sen känns det på nåt sätt som att man har nåt annat att tänka på när man håller på med allt. Jag känner mig lugnare när jag kan titta på en graf och se hur jag ligger till och att se att då och då kommer nog ägglossning. Tror inte att den stressen kring ägglossning vi har är jätteskadlig. Stressen du har i kroppen vid depression och utmattningssyndrom däremot har nog en stor påverkan. Och som ni sagt, alla är stressade idag och folk blir gravida ändå :)

    Vi får försöka slappna av och varva ner efter ägglossning när det ändå är ?för sent? att påverka något.

    Och den här tråden är guld värd, kan inte dela med mig av allt med min sambo, han blir jättestressad om jag säger att jag är mest fertil just nu. Då blir det inget alls, istället låser det sig helt. Då blir jag stressad när man missar chansen.

    Det är sant. Jag har ju varit sjukskriven för utmattning så det har nog gjort att min kropp fokuserat på annat. Tror inte man ska haka upp sig för mycket på "fel".

    Min kille har dock berättat att han blir stressad för han blir stressad av att det kanske är fel på honom. Det har inte jag riktigt reflexterat över, men så kan det absolut vara.( Nu tror jag ju kanske inte att det är nåt fel på någon av oss).  Det är så synd att alla kvinnor ofta får stressen,frågorna och allt där till för it takes two to tango! Fast ändå lite koll bör man ha ja, försök skriv ner på ett papper ÄL+2, vad är spotting, vad heter faserna i en menscykel, BIM - 2 osv? Känns inte riktigt som männen har full koll, om det är ett prov för oss är det utomjordisk vetenskap för dom att lösa.

    Instämmer! Går in här för att ventilera, man ger och man får tillbaka. Dessutom blir jag glad av er <3 

  • AnonymEME

    Åh blir knäpp på det här.. BIM+4

    Tog ett test men visade negativt.. har inga känningar för att mensen ska komma heller. Den har bara försvunnit, vad är detta?

  • Doftljuset
    FruW85 skrev 2019-01-22 10:43:36 följande:
    Ja men precis! Många säger att "slappna av och tänk på annat så kommer det när kroppen är redo!" och att stress gör det svårare. Jag tror som du att det är så lätt att missa äl om "man bara kör på"..för rent krasst så är det ju väldigt få dagar man faktiskt kan bli gravid.. Och skulle stress vara en så stor faktor så skulle väl ingen bli gravid idag med tanke på hur stressade folk är? Nej, lite koll är nog bra att ha ändå :) Jag blev trots allt gravid första månaden jag tempade :)

    Haha ja..jag är så jäkla glad över att jag kan ventilera sånt här på forum, för jag märker ju att min man inte alls fattar "hysterin" och håller på att bli knäpp på mig haha.

    Är på äl+ 15 (eller äl+11 beroende på vilken app jag ska tro på) .. Hade en liten dipp i morse och fick lite panik, men kollar jag "chart overlay" på FF så ser det ändå helt okej ut. Det är ju dock lättare att vara pessimistisk än hoppfull.. (Hade ett ma i dec så vågar inte hoppas på att det faktiskt går vägen på första försöket nu..) Lite smått jobbiga dagar nu i väntan på att testa (eller att mensen ska komma) Tiden går ju bara långsammare och långsammare ju närmre bim man kommer..

    Ja håller helt med dig i allt. Plus man ska ju försöka på ett sunt sätt göra det som känns bäst för en med allt i livet. Känns också lite måfå o pricka äl kanske en månad och sen pricka äl igen om fem månader. Prickar jag hellre ÄL varje månad ( eller försöka) med lite hjälpmedel, för sen kanske man ändå inte har äl varje månad ändå..

    Ah du fattar :)


     


    Åhhh håller tummarna för dig <3 !! Så du får ett plus....  

Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis