• Desire223

    En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

    Hej på er!

    Jag börjar tycka det är jobbigt att inte kunna prata med någon i samma eller liknande situation, samtidigt som jag inte har någon lust att skrika ut bland vänner och bekanta att vi försökt bli gravida i tio månader nu. Så jag startar en tråd här så vi kan stötta, hjälpa, inspirera, motivera och vara förstående med varandra, samt förhoppningsvis kunna dela med oss av våra efterlängtade plus.

    Vår historia är som följer: två år tillsammans, han är 33, jag är 28. Har försökt i tio månader och under den tiden har jag bara haft ägglossning fyra gånger, så det känns lite hopplöst. Har varit till gyn som sett massa äggblåsor, men får ändå inte hjälp förrän tidigast i februari. Började med rosenrot förra månaden och fick äntligen äl efter tre månader utan, hoppet var större än någonsin då jag tyckte mig se plus dagen före julafton men mensen kom på julaftonsmorgonen. Snacka om käftsmäll.

    Är så himla frustrerad och rädd att något är fel, då jag tycker vi prickat äl så precis när jag väl haft. Kanske har jag den senare än jag trott trots tempning.

    Berätta om er situation så tar vi hand och kämpar ihop. Kram!

  • Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
  • Missjaas
    lilagrodautanben skrev 2019-02-18 22:28:12 följande:

    Färgrester va?


    Jag kan tyvärr inte se något streck nej (förutom kontrollstrecket såklart). Ser inte ut som att testen fått gå färdigt sin tid innan avläsning?
  • lilagrodautanben
    Missjaas skrev 2019-02-18 22:42:02 följande:

    Jag kan tyvärr inte se något streck nej (förutom kontrollstrecket såklart). Ser inte ut som att testen fått gå färdigt sin tid innan avläsning?


    Nej kanske inte men ser forfarande ut så och jag antar det är färgrester..
  • tesselessan

    Färgrester finns det på testerna. Det existerar ju inte på gravtesterns sv samma typ. Fick ett svagt streck idag för första gången och blev glad för jag tänkte att det innebar att ÄL var på gång och att jag alltså har ägglossning.

  • Desire223
    Missjaas skrev 2019-02-18 22:09:58 följande:

    Ja faktiskt. Du är riktigt duktig på att skriva allvarliga saker på ett komiskt sätt:)

    Åh va spännande!! Det är tidigt då för dig? Håller tummarna att det stämmer och att du får en hejdundrandes ägglossningar!

    Har du hört något mer om provsvar?

    Kram!!


    Det värmer verkligen ska du veta :). Ja det är isåfall väldigt tidigt, den brukar ju vara riktigt trög och komma efter dag 23 någon gång. Jag hoppas att jag plötsligt får en normal cykel haha. Tack!! :)

    Nej jag har inte hört något. Jag kom ju på att hon sa att vi skulle få svaren på plats efter att mannen lämnat sitt och vi blivit kallade och fått en tid. Så jag antar att vi får lov att vänta, suck!
  • knivskrik
    Anonym (ThisIsTheYear) skrev 2019-02-18 17:32:38 följande:
    Härligt!! Lycka till nu :)
    Tack! Känns faktiskt rätt konstigt, helt plötsligt har vi (förhoppningsvis) en chans på riktigt :)
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Missjaas
    Desire223 skrev 2019-02-19 07:43:18 följande:

    Det värmer verkligen ska du veta :). Ja det är isåfall väldigt tidigt, den brukar ju vara riktigt trög och komma efter dag 23 någon gång. Jag hoppas att jag plötsligt får en normal cykel haha. Tack!! :)

    Nej jag har inte hört något. Jag kom ju på att hon sa att vi skulle få svaren på plats efter att mannen lämnat sitt och vi blivit kallade och fått en tid. Så jag antar att vi får lov att vänta, suck!


    Håller mina tummar! Idag har jag varit och tagit blodprov. Gjorde riktigt ont idag:/ fick ingen telefontid förrän om massor av dagar men kan aldrig tänka mig annat än att jag hade ägglossning denna månad.

    Aha okej nåja då förstår jag:) hoppas det går bra för mannen när det blir så dags
  • tesselessan

    Okej - en fråga angående ÄL testerna.

    Svagt streck fattar jag som det inte betyder Ägglossning. Men efter att haft ingen streck i 2 veckor borde väl svagt streck innebära att Ägglossningen är på gång? Eller?

  • Missjaas
    tesselessan skrev 2019-02-19 20:06:59 följande:

    Okej - en fråga angående ÄL testerna.

    Svagt streck fattar jag som det inte betyder Ägglossning. Men efter att haft ingen streck i 2 veckor borde väl svagt streck innebära att Ägglossningen är på gång? Eller?


    Det är inte säkert. Själv har jag alltid ett streck oavsett när i cykeln jag är så det kan nog variera från person till person. För mig märks det tydligt när ägglossningen är på ingång för det blir starkt rätt så direkt omkring ägglossning.
  • Desire223
    tesselessan skrev 2019-02-19 20:06:59 följande:

    Okej - en fråga angående ÄL testerna.

    Svagt streck fattar jag som det inte betyder Ägglossning. Men efter att haft ingen streck i 2 veckor borde väl svagt streck innebära att Ägglossningen är på gång? Eller?


    För mig brukar det iallafall vara så, att när testen blir starkare så är äl på g :)
Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker