• Desire223

    En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker

    Hej på er!

    Jag börjar tycka det är jobbigt att inte kunna prata med någon i samma eller liknande situation, samtidigt som jag inte har någon lust att skrika ut bland vänner och bekanta att vi försökt bli gravida i tio månader nu. Så jag startar en tråd här så vi kan stötta, hjälpa, inspirera, motivera och vara förstående med varandra, samt förhoppningsvis kunna dela med oss av våra efterlängtade plus.

    Vår historia är som följer: två år tillsammans, han är 33, jag är 28. Har försökt i tio månader och under den tiden har jag bara haft ägglossning fyra gånger, så det känns lite hopplöst. Har varit till gyn som sett massa äggblåsor, men får ändå inte hjälp förrän tidigast i februari. Började med rosenrot förra månaden och fick äntligen äl efter tre månader utan, hoppet var större än någonsin då jag tyckte mig se plus dagen före julafton men mensen kom på julaftonsmorgonen. Snacka om käftsmäll.

    Är så himla frustrerad och rädd att något är fel, då jag tycker vi prickat äl så precis när jag väl haft. Kanske har jag den senare än jag trott trots tempning.

    Berätta om er situation så tar vi hand och kämpar ihop. Kram!

  • Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker
  • lilagrodautanben
    tesselessan skrev 2019-02-19 20:06:59 följande:

    Okej - en fråga angående ÄL testerna.

    Svagt streck fattar jag som det inte betyder Ägglossning. Men efter att haft ingen streck i 2 veckor borde väl svagt streck innebära att Ägglossningen är på gång? Eller?


    Får alltid ganska starka ältest men det är inte fören smärtan kommer som testet blir starkare än kontrollstrecket.
  • Anonym (ThisIsTheYear)

    Jag använder CBs digitala ältester. Där är det glad gubbe eller inte, så slipper man anslysera hur starkt strecket är.

  • tesselessan

    Idag var det inget streck alls så jag antar att det inte är något på gång, eller så har jag ägglossning nu.

    Jag brukar alltid ta testen vid 19-20 på kvällen för det är enda gången jag inte kista på 3-4 timmar, för jag vill inte ta dem på jobbet direkt. Hur noga tror ni att det är att det ska ha gått 4 timmar?

  • Anonym (2årärlänge)
    tesselessan skrev 2019-02-20 22:27:59 följande:

    Har lite lätt molnande värk så det borde betyda ÄL. Vi hoppad på det i alla fall.


    Ägglossningstajm här med! Känner det och dagarna stämmer så tror testet kommer stegra idag.

    Jag brukar ta minst 2 eller 3 timmar efter jag varit på toa senast. 4 h brukar jag inte vänta om det inte råkar bli så.

    Ska bli intressant med första ÄL sedan spolningen. Försöker att inte tänka att det kanske är lättare nu.. Tänker att de egna försöken får ticka på parallellt med att vi väntar på kontakt från ivf som fått vår remiss nu. Vill slippa behöva ivf, hormoner och långa resor......

    Jobbigt nu går tiden sakta! Samtidigt har man nytt hopp om livet.
  • LillaLuna

    ÄL-tider här med; ändå lite kul att vi är hyfsat synkade alla! Fick utslag idag, så nu har jag ångest över att vi inte kan få till det ikväll pga på besök hos mina föräldrar... D: ska även ta lutinus i en vecka nu då, vilket INTE känns så trevligt, men vad gör man inte?

    Men sista innan vi får påbörja IVF, så räknat bara ner till att den här cykeln sk ta slut så jag får börja!

  • Rosarosorochtee
    Anonym (ThisIsTheYear) skrev 2019-02-18 17:32:38 följande:

    Usch ja skitjobbigt! Hur har det gått?Det där ser ut som plus :) Grattis! Hoppas det går bättre denna gång.Härligt!! Lycka till nu :)


    Är på bim + 10 och testen är fortsatt negativa. Är förvirrad
  • Rosarosorochtee
    LillaLuna skrev 2019-02-21 21:31:15 följande:

    ÄL-tider här med; ändå lite kul att vi är hyfsat synkade alla! Fick utslag idag, så nu har jag ångest över att vi inte kan få till det ikväll pga på besök hos mina föräldrar... D: ska även ta lutinus i en vecka nu då, vilket INTE känns så trevligt, men vad gör man inte?

    Men sista innan vi får påbörja IVF, så räknat bara ner till att den här cykeln sk ta slut så jag får börja!


    Hoppas att det blir bra. Vad skönt att få börja med Ivf, Eller? ????
  • Rosarosorochtee
    Rosarosorochtee skrev 2019-02-21 21:38:33 följande:

    Hoppas att det blir bra. Vad skönt att få börja med Ivf, Eller? ????


    Det blev flera frågetecknen fast det var en emoji
Svar på tråden En tråd för oss frustrerade som försöker och försöker