• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Tiolina
    Joannajoanna skrev 2019-02-03 17:22:07 följande:

    Vet du va, när vi hade försökt 1 år så bokade ja in tid till bm för att starta en utredning om varför ja inte blev gravid. samma morgon som ja skulle dit så plussade jag. jag va helt säker på att jag inte kunde bli gravid då de tog så lång tid. men de tillhör ju ändå de normala, jobbigt nog. :(

    De här är andra försöket bara, de är bara de att tar de sig inte den här gången får vi vänta med å börja försöka igen i maj å fy fasen de är ju så länge. de bara måste ta sig den här gången :(


    Aha, vad häftigt ändå! :) Gjorde du några förändringar alls innan du blev gravid eller försökte du bara som innan? Det känns som att jag ändrat ganska mkt i min livsstil för att jag vill bli gravid, typ kost, slutat använda vanlig deo, färga håret, dricka mindre alkohol m.m. Men det har inte hjälp hittills.. så om det inte tar sig nu så kommer jag söka hjälp å göra en utredning. Men skulle bli överlycklig om jag plussar denna månad <33 håller verkligen tummarna för oss!!
  • Desire223
    Nikkilijo skrev 2019-02-03 22:00:04 följande:

    Hur många dagar efter ägglossning och hur mycket ungefär? Aldrig fått såhär innan, men har haft hormonspiral i sex är och ingen mens tills för tre månader tillbaka när jag tog ut den. Så känner mig som en nybörjare på allt vad mens och ägglossning heter :P


    Ibland som lite brun flytning ca 3-4 dagar efter äl, ibland som bara lite blodigt slem eller äl-flytning liksom haha. Det har inte varit mycket. Haha förstår, tur det finns så många att fråga här. Har lärt mig massor!
  • Joannajoanna
    Tiolina skrev 2019-02-03 22:03:01 följande:

    Aha, vad häftigt ändå! :) Gjorde du några förändringar alls innan du blev gravid eller försökte du bara som innan? Det känns som att jag ändrat ganska mkt i min livsstil för att jag vill bli gravid, typ kost, slutat använda vanlig deo, färga håret, dricka mindre alkohol m.m. Men det har inte hjälp hittills.. så om det inte tar sig nu så kommer jag söka hjälp å göra en utredning. Men skulle bli överlycklig om jag plussar denna månad <33 håller verkligen tummarna för oss!!


    Nä ja gjorde ingenting annorlunda under någon månad. jag testa med äl test några månader. annars prova de vi inget. jo jag provade bi drottning gele, men de fungerade inte de månaderna ja testade heller.

    Ja håller tummarna för oss men mest för dig som provat sålänge, vet hur frustrerande det är. Lyckas du inte denna månad så ring å boka tid. kanske va de som gjorde att de gick för mig, jag tänkte inte ens på graviditet den månaden, ja tänkte bara på min inbokade tid. å slappnade av för ja kände att nu ska vi få hjälp snart.
  • Nikkilijo
    Desire223 skrev 2019-02-03 22:13:18 följande:

    Ibland som lite brun flytning ca 3-4 dagar efter äl, ibland som bara lite blodigt slem eller äl-flytning liksom haha. Det har inte varit mycket. Haha förstår, tur det finns så många att fråga här. Har lärt mig massor!


    Tack så mycket för svar! Då ska jag försöka släppa den oron nu!
  • Malin888

    Hur många försök ligger ni på som skriver här? Har förväntad bim imorgon på första försöket. Tidigare bäbisar har tagit sin tid, så skulle bli förvånad om det går fort nu men det vore verkligen kul!

  • Jsv17
    Jilo skrev 2019-02-03 19:56:41 följande:

    Men åh så ledsen jag blir att se dig här! Såg ju att du plussade i förra tråden som jag var inne och kikade lite i.

    Själv fick jag ett MA och skrapades i v 12 strax före jul. Hade varit på ett vul och sett ett litet hjärta slå men i v 10 hade det gett upp :( Upptäcktes i samband med fosterdiagnostik och det var verkligen en chock, även fast jag hela tiden hade haft på känn att det kanske inte skulle gå hela vägen. Men man kan verkligen lura sig själv.

    Både mensen och ägglossningatesterna har betett sig märkligt åt sedan dess så jag vet inte riktigt om kroppen är i fas, men bim bör vara ca 11/2 som tidigast iaf.


    Men nej! Vad ledsen jag blir att se dig! Beklagar verkligen det du fått vara med om...

    Jag hade samma upplevelse som du innan min son, vi hade ett ma som upptäcktes på kub... fortfarande det värsta jag varit med om, har fortfarande ångest och är så nervös så jag nästan kräks innan ultraljud... men de senaste gångerna har jag ju vetat att det ska bli dåliga nyheter så då är man ju bara uppgiven men med sonen var det hemskt det enda jag sa är att de måste säga till mig det första de gör att hjärtat slår och de måste kolla det först...

    Det är en tröst de två senaste har ändå skett relativt tidigt och det verkar även nu som om kroppen (även om den tog tid på sig) tar hand om det själv, då blev jag skrapad...

    Jag fick äl 3v efter det MAt så hoppas att det kanske kan gå ytterligare lite fortare nu då detta skedde tidigare, håller tummarna för det iaf Håller tummarna stenhårt att du får plus direkt igen nu!

    Jag känner att bim mars var ju en tur-månad för mig sist då jag plussade mars -17 med sonen, så håller tummarna för att bim i Mars för tur med sig även nu Ganska säker att bim kommer landa där annars ska kroppen repa sig rekordfort.
    Pojke 9-12-17
  • QueenS
    QueenS skrev 2019-02-03 16:07:26 följande:

    Åt ett äpple förut, direkt efter mådde jag fruktansvärt illa. Försökte spy men gick ingen vidare. Den värsta känslan gick över efter en stund.

    Blir mycket fundersam. Mår aldrig illa i vanliga fall. Självklart kan det vara så att jag håller på att bli sjuk, men har aldrig heller haft influensan tidigare heller.

    Har BIM den 10 feb, men är inte helt säker på den siffran då min mens är ganska oregelbunden. Jaja, ska komma till sak.

    Jag tog ett vanligt test, med eftermiddagsurin. Både jag och maken tycker oss se ett liiiiitet sträck  Känns omöjligt så här tidigt, både illamående och ett plus.

    Men alltså, tänk om?!

    Jag har ett testa tidigt hemma, ska ta det imorgon. Är inte många gånger i mitt liv jag har längtat efter måndag 


    Testa tidigt idag, gav kanske ett litet utslag men tror nog att jag ser i syne :/ Fick en liten blödning igår, som verkar ha avtagit nu. Kanske var en nödlösning, passar in i dagarna :o

    Måste försöka vänta några dagar nu, känns som att det finns risk att det blir allt för många test annars ;)
  • Birdiz
    Malin888 skrev 2019-02-04 00:05:07 följande:

    Hur många försök ligger ni på som skriver här? Har förväntad bim imorgon på första försöket. Tidigare bäbisar har tagit sin tid, så skulle bli förvånad om det går fort nu men det vore verkligen kul!


    Vi är på andra försöket nu, är på bim-4!

    Ganska så säker på att första försöket var ett supertidigt missfall då jag såg svaaaga streck på bim-4 och fick som vanlig mens någon dag efter!

    Men första barnet gick det på första försöket! 
  • Jsv17
    Mia86a skrev 2019-02-03 22:02:12 följande:

    Vilken sund inställning du har ändå, man kan ju faktiskt inte påverka hur saker och ting fortlöper så det är bara på?t igen. Håller tummarna stenhårt för ett plus snart igen

    Tack! Jag har BIM 12 feb. Testade med äl-test för första gången denna månad (eller testade i december också men hittade ingen stegring då), så känner mig väldigt hoppfull nu. Har haft så lätt att bli gravid förr så känner att det borde gå vägen när vi nu prickat äl, men men vi får se.


    Åh va spännande men då håller jag tummarna stenhårt!
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Nikkilijo skrev 2019-02-03 20:00:11 följande:

    Äl+2 och fick idag lite blodstrimmor i flytningarna. Någon som brukar få så efter äl? Eller kan det vara irriterat sen insemination i fredags? Överanalyserar ju allt!


    Jag får småblödningar, mest som blodstrimmor i eller lite färgade flytningar efter vul (känsliga slemhinnor) så kanske kan bli så efter insemination också?
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden BIM februari 2019