• FAntonsson

    Män lika kräsna?

    Jag undrar vad som skulle hända om män skulle bli lika kräsna i sitt val av partner som kvinnor?

  • Svar på tråden Män lika kräsna?
  • Kjell2
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:50:24 följande:
    Varför väljer de att inte ta den är en intressant fråga?
    För att de inte kan, vill eller ens förstår vad som krävs. Enklare då att klaga.


  • FAntonsson
    Anonym (R) skrev 2019-01-28 12:37:00 följande:
    Och ändå så många män som gnäller att de aldrig får sex.
    Vilket förklaras av att kvinnor har höga krav på sexpartner men tydligen låga krav när de vill ha en relation.
  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 12:52:24 följande:
    För att de inte kan, vill eller ens förstår vad som krävs. Enklare då att klaga.
    Du verkar vara en "Var och en är sin egen lyckas smed" person.

    Korrekt?
  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 12:52:24 följande:
    För att de inte kan, vill eller ens förstår vad som krävs. Enklare då att klaga.
    Eller också inser de att de aldrig kommer kunna leva upp till de krav som ställs.
  • Kjell2
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:55:04 följande:
    Du verkar vara en "Var och en är sin egen lyckas smed" person.

    Korrekt?
    Halvkorrekt. man har ett väldigt stort eget ansvar att se till att man det liv man vill ha.

    Jag klagar inte på LA Galaxy att de väljer att betala Zlatan massor med pengar för att spela forboll och jag får inte ens chansen att provspela. 


  • Kjell2
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:56:16 följande:
    Eller också inser de att de aldrig kommer kunna leva upp till de krav som ställs.
    De som aldrig lyckas få en relation är väldigt få. De flesta i Sverige kommer någon gång under sitt liv ha en seriös relation. 
  • Kjell2
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:56:16 följande:
    Eller också inser de att de aldrig kommer kunna leva upp till de krav som ställs.
    Men vad är kraven? Vilka krav ställs för att ha möjligheten till en relation? När man ser på en del som lever i en relation verkar de inte speciellt höga.


  • Fjäril kär
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:19:56 följande:

    De har väl fått höra lögnen att det är insidan som räknas sedan de var små.


    Det är ju ingen lögn.

    Tyvärr är just dessa mäns insida lika som utsidan. En vidrig attityd kommer man inte långt med. Men det är alltid kvinnans fel att han inte får sin 10-poängare....
  • Anonym (Tjej)
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:48:12 följande:

    Konkurrensen om de få kvinnor som finns kvar är mördande.


    Rent logiskt måste det ju finnas ungefär lika många kvinnor som män "kvar". Så varför tänker du att det är mkt fler män? Jag gissar att du räknar bort en massa kvinnor som inte är tillräckligt bra för att räknas med. Tex äldre kvinnor, flerbarnsmammor etc.
  • Anonym (R)
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:50:24 följande:

    Varför väljer de att inte ta den är en intressant fråga?


    Förmodligen för att de är oförmögna att ta initiativ. Lata, bortskämda, okunniga, vad vet jag.
Svar på tråden Män lika kräsna?