• Maria och Chris

    Gravid eller spökar det bara?

    Hej! Det är nu snart 15 månader sen min son föddes och har inte fått någon mens tillbaka än. Börjar bli fundersam över detta. Nu i lite mer än en vecka har jag haft som mensvärk som har kommit och gått varje dag utan någon mens. Tog ett grav test igår som visade negativt. Har aldrig varit med om detta tidigare så nu undrar jag om det finns någon mer som har varit med om detta? Har ni fått svar på vad det kunde vara?

  • Svar på tråden Gravid eller spökar det bara?
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-09 11:08:08 följande:

    Ska på dop i helgen så efter det kan den lille få komma. Hehe. Då är man ju inne i vecka 40 så då är det ju helt klart lugnt för den lille att ploppa ut. Jag misstänker att denna graviditeten kommer att sättas igång på kvällen har ofta lite mer ondare sammandragningar just kvällstid. Hade varit bra om det gör det när man är vaken så man inte är extra trött för att man har legat och sovit precis innan. Hur känns det för dig?


    Roligt att du säger det, jag har också haft onda sammandragningar mot kvällen, och förra natten var jag vaken mellan 2.30 och 5 och hade onda sammandragningar och molvärk men det slutade sen.. För min del så får bebis gärna komma nu, får in i v40 på söndag. Magen har också sjunkit jättemycket och bebis ligger och trycker neråt massor.
  • Maria och Chris
    lillainna skrev 2020-01-09 19:54:25 följande:

    Roligt att du säger det, jag har också haft onda sammandragningar mot kvällen, och förra natten var jag vaken mellan 2.30 och 5 och hade onda sammandragningar och molvärk men det slutade sen.. För min del så får bebis gärna komma nu, får in i v40 på söndag. Magen har också sjunkit jättemycket och bebis ligger och trycker neråt massor.


    Det har min mage med. Ibland känns det som om jag har en fotboll mellan benen som håller på och ska åka ut när det trycker så. Haha. Varit lite små lustig i magen också nu dom senaste dagarna. Så vem vet den lille kommer kanske som beräknat.
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-10 12:11:39 följande:

    Det har min mage med. Ibland känns det som om jag har en fotboll mellan benen som håller på och ska åka ut när det trycker så. Haha. Varit lite små lustig i magen också nu dom senaste dagarna. Så vem vet den lille kommer kanske som beräknat.


    Själv börjar jag nu vara lite trött på molvärk, sammandragningar och förvärkar.. Antingen kan de starta eller låta mig slippa till det går igång. Men sån tur har man ju inte igen, men sonen hade jag inga känningar innan vattnet gick.
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-10 12:11:39 följande:

    Det har min mage med. Ibland känns det som om jag har en fotboll mellan benen som håller på och ska åka ut när det trycker så. Haha. Varit lite små lustig i magen också nu dom senaste dagarna. Så vem vet den lille kommer kanske som beräknat.


    Här gick slemproppen idag, så kan ju alltid hoppas att förlossningen inte är allt för långt borta då :)
  • Maria och Chris
    lillainna skrev 2020-01-12 22:24:37 följande:

    Här gick slemproppen idag, så kan ju alltid hoppas att förlossningen inte är allt för långt borta då :)


    Åh vad avundsjuk jag blir! Jag vill med! Dock är det ju inte säkert att man märker att den lossnar. Helt slut efter gårdagens dop och en gnällig liten pojk som har varit med om mycket igår. Helt hopplös i natt hehe. Själv är det samma förutom att magen är värre än någonsin idag.

    Hoppas det händer något denna veckan för oss båda :)
  • Maria och Chris
    lillainna skrev 2020-01-12 22:24:37 följande:

    Här gick slemproppen idag, så kan ju alltid hoppas att förlossningen inte är allt för långt borta då :)


    Hittade det här nu och hoppas verkligen på att det är detta som försegår för mig nu :)

    Under de sista dagarna före förlossningen stimuleras tarmen av hormon som frigörs från livmoderslemhinnan och du kanske behöver bajsa oftare än vanligt. Det är också vanligt att man är ganska lös i magen precis innan förlossningen.

    Kroppen har en naturlig tendens att tömma tarmen före och under förlossningen.

    Gud vad jag längtar!

    Glömde fråga har den hänt något mer? Såg att du skrev igår kväll.
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-13 11:23:49 följande:

    Hittade det här nu och hoppas verkligen på att det är detta som försegår för mig nu :)

    Under de sista dagarna före förlossningen stimuleras tarmen av hormon som frigörs från livmoderslemhinnan och du kanske behöver bajsa oftare än vanligt. Det är också vanligt att man är ganska lös i magen precis innan förlossningen.

    Kroppen har en naturlig tendens att tömma tarmen före och under förlossningen.

    Gud vad jag längtar!

    Glömde fråga har den hänt något mer? Såg att du skrev igår kväll.


    Inge mer, inga desto mer känningar.

    Hoppas det där stämmer, har under helgen fått gå oftare på toa.

    Längtar massor här med! :)
  • Maria och Chris
    lillainna skrev 2020-01-13 15:43:34 följande:

    Inge mer, inga desto mer känningar.

    Hoppas det där stämmer, har under helgen fått gå oftare på toa.

    Längtar massor här med! :)


    Idag har min mage varit ganska lugn typiskt. Hoppas på att det verkligen ska köra igång snart. Tvättade en massa igår och bytte gardiner men inget hände. Ska dammsuga sen tänkte jag här och hoppas på resultat. Hade tänkt ta fönsterna också men det regnar så det sket sig. Färdknäppen kanske skulle funka. Packat väskan har jag gjort iaf så nu är den färdig.
  • lillainna
    Maria och Chris skrev 2020-01-14 10:55:06 följande:

    Idag har min mage varit ganska lugn typiskt. Hoppas på att det verkligen ska köra igång snart. Tvättade en massa igår och bytte gardiner men inget hände. Ska dammsuga sen tänkte jag här och hoppas på resultat. Hade tänkt ta fönsterna också men det regnar så det sket sig. Färdknäppen kanske skulle funka. Packat väskan har jag gjort iaf så nu är den färdig.


    Här kom lilla Linus till världen idag kl 17.49.:)
  • Maria och Chris
    lillainna skrev 2020-01-14 23:35:24 följande:

    Här kom lilla Linus till världen idag kl 17.49.:)


    Men gud! :D Grattis! Gick allt bra?
Svar på tråden Gravid eller spökar det bara?