• becca90

    Uppstart IVF våren 2019

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt få barn i över 2 år och nu har vi nyss gått på utredning. De hittade inga fel och vi har provat 3 omgångar med letrozol.. Alla har gett fina ägg men ingen graviditet.

    Remissen till ivf lämnades in i fredags och de sista blodproverna ska tas idag. Sen är det bara väntan kvar. Igen..

    Jag är väldigt taggad för denna resa men också väldigt nervös över att inte heller denna behandling ska göra oss till föräldrar..

    Är det några fler av er som precis är i uppstarten? Skriv isåfall så kan vi kolla tankar med varandra :)

  • Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019
  • mulin
    Tussss skrev 2019-05-09 09:12:58 följande:

    .

    Nej, började ju blöda igår, men är ingen riktig mensblödning än iallafall, dock är testen fortfarande starkt negativa. Idag är det RD8. Och enligt min cykel så skulle mensen börja igår/idag. Så vi får väl se.

    På mitt utomkveds testade jag pos 6veckor efter insem och blödde som vanligt imellan, men det satt ju fast i äggledaren så kroppen kände väl inte av Hcg:t tidigare.

    Testar fram till måndag så får vi se.


    Okej, då är det ju inte helt kört än iaf, sålänge den riktiga mensen håller sig borta finns det ju alltid hopp. Håller tummarna för dig att du ska då ett plus tills motsatsen äe bevisad <3

    Jag har en storm i tjejmagen idag låter det som, den kurrar och pratar och det yr runt en massa där inne. Blir dålig i magen och får gå på toa. Är nog även el släng av brutal oro och nervositet som också är med och spökar. Känns som mensen kommer komma när som helst, men när ja tog lutinus i morse var åtminstone pinnen helt vit än. Får se om den är det ikväll när det är dags för nästa.
  • Tussss
    mulin skrev 2019-05-09 10:41:30 följande:
    Okej, då är det ju inte helt kört än iaf, sålänge den riktiga mensen håller sig borta finns det ju alltid hopp. Håller tummarna för dig att du ska då ett plus tills motsatsen äe bevisad <3

    Jag har en storm i tjejmagen idag låter det som, den kurrar och pratar och det yr runt en massa där inne. Blir dålig i magen och får gå på toa. Är nog även el släng av brutal oro och nervositet som också är med och spökar. Känns som mensen kommer komma när som helst, men när ja tog lutinus i morse var åtminstone pinnen helt vit än. Får se om den är det ikväll när det är dags för nästa.
    Tar du 2ggr/dag? Jag tar 3.. Är ju inte jobbigt att ta dem men är ju inte helt underbart när det sedan rinner ut, speciellt inte nu när det också blandas med lite annat haha. Tyst
  • mulin
    Tussss skrev 2019-05-09 10:48:30 följande:

    Tar du 2ggr/dag? Jag tar 3.. Är ju inte jobbigt att ta dem men är ju inte helt underbart när det sedan rinner ut, speciellt inte nu när det också blandas med lite annat haha. 


    Ja jag tar 2 gånger om dagen , 3 är väl det allra vanligaste tycker jag det verkar som. Nej herregud vad tråkiga dom är, kletar och har sig så man får gå med trosskydd alternativt byta trosor hela tiden..
  • Limarie

    Nu är det dags för oss med att börja. Idag fått mensen (man hade ju hoppats in i det sista att det kanske denna gången blev till på naturlig väg).

    Jag har låg AMH värde på 0,4, är bara 33 år, inga barn sedan tidigare. Enligt den senaste läkaren så trodde han att jag nog har respektive hade PCO då oregelbunden mens fram tills för 3 år sedan. Nu dock relativ regelbunden mens och positiva äl-test men konstant lätt förhöjda LH-värde...

    Fått följande protokoll, Bemfola 150/ Menopur 300 och sedan Fyremadel.

    Är det "standard" för det korta protokollet? Eller gav han mig redan nu en högre dos?

    Jag ville ju nästan direkt testa det långa och han var också inställd på det men i sista sekunden bytte han igen till det korta... (Vi gör IVF nu privat).

    Nervös, orolig, illamående, aldrig haft så mycket mensvärk redan 2 dagar innan blödningen... Längtan och förhoppning.

  • Tussss
    Limarie skrev 2019-05-09 13:58:41 följande:

    Nu är det dags för oss med att börja. Idag fått mensen (man hade ju hoppats in i det sista att det kanske denna gången blev till på naturlig väg).

    Jag har låg AMH värde på 0,4, är bara 33 år, inga barn sedan tidigare. Enligt den senaste läkaren så trodde han att jag nog har respektive hade PCO då oregelbunden mens fram tills för 3 år sedan. Nu dock relativ regelbunden mens och positiva äl-test men konstant lätt förhöjda LH-värde...

    Fått följande protokoll, Bemfola 150/ Menopur 300 och sedan Fyremadel.

    Är det "standard" för det korta protokollet? Eller gav han mig redan nu en högre dos?

    Jag ville ju nästan direkt testa det långa och han var också inställd på det men i sista sekunden bytte han igen till det korta... (Vi gör IVF nu privat).

    Nervös, orolig, illamående, aldrig haft så mycket mensvärk redan 2 dagar innan blödningen... Längtan och förhoppning.


    Jag hade korta protokollet via RMC Malmö men då fick jag Gonal-f 225, fyremadel och ovitrelle. 
  • Barnlängtan31år
    Limarie skrev 2019-05-09 13:58:41 följande:

    Nu är det dags för oss med att börja. Idag fått mensen (man hade ju hoppats in i det sista att det kanske denna gången blev till på naturlig väg).

    Jag har låg AMH värde på 0,4, är bara 33 år, inga barn sedan tidigare. Enligt den senaste läkaren så trodde han att jag nog har respektive hade PCO då oregelbunden mens fram tills för 3 år sedan. Nu dock relativ regelbunden mens och positiva äl-test men konstant lätt förhöjda LH-värde...

    Fått följande protokoll, Bemfola 150/ Menopur 300 och sedan Fyremadel.

    Är det "standard" för det korta protokollet? Eller gav han mig redan nu en högre dos?

    Jag ville ju nästan direkt testa det långa och han var också inställd på det men i sista sekunden bytte han igen till det korta... (Vi gör IVF nu privat).

    Nervös, orolig, illamående, aldrig haft så mycket mensvärk redan 2 dagar innan blödningen... Längtan och förhoppning.


    Jag fick Bemfola 150, men det verkar varit lite för hög dos för mig tror jag för jag fick sänka den sedan och köra totalfrys på grund av risk för överstimulering. Enligt vår läkare är Bemfola 150 en normal dosering.

    Stort lycka till!
  • Ölandstoka
    Limarie skrev 2019-05-09 13:58:41 följande:

    Nu är det dags för oss med att börja. Idag fått mensen (man hade ju hoppats in i det sista att det kanske denna gången blev till på naturlig väg).

    Jag har låg AMH värde på 0,4, är bara 33 år, inga barn sedan tidigare. Enligt den senaste läkaren så trodde han att jag nog har respektive hade PCO då oregelbunden mens fram tills för 3 år sedan. Nu dock relativ regelbunden mens och positiva äl-test men konstant lätt förhöjda LH-värde...

    Fått följande protokoll, Bemfola 150/ Menopur 300 och sedan Fyremadel.

    Är det "standard" för det korta protokollet? Eller gav han mig redan nu en högre dos?

    Jag ville ju nästan direkt testa det långa och han var också inställd på det men i sista sekunden bytte han igen till det korta... (Vi gör IVF nu privat).

    Nervös, orolig, illamående, aldrig haft så mycket mensvärk redan 2 dagar innan blödningen... Längtan och förhoppning.


    Jag var hos gyn och fick instruktioner och recept idag. Börjar korta nästa vecka på dag två, känns helt sjukt att det är på g! Fick menopur 225. Vi är oförklarligt barnlösa och jag hoppas innerligt att det tog sig den här gången men jag har svårt att tro det, så för en gångs skull längtar jag efter mens :P

    Kul att vi ligger så nära inpå :) Skönt med någon som ligger några dagar före som jag kan fråga ;)
  • Barnlängtan31år
    Ölandstoka skrev 2019-05-09 16:50:44 följande:

    Jag var hos gyn och fick instruktioner och recept idag. Börjar korta nästa vecka på dag två, känns helt sjukt att det är på g! Fick menopur 225. Vi är oförklarligt barnlösa och jag hoppas innerligt att det tog sig den här gången men jag har svårt att tro det, så för en gångs skull längtar jag efter mens :P

    Kul att vi ligger så nära inpå :) Skönt med någon som ligger några dagar före som jag kan fråga ;)


    Er insättning kommer förmodligen bli i samband med min första insättning (FET), så då kanske vi kan följas år sen vid ruvningen sen :)
  • Limarie

    Så spännande och så läskig att det är vår tur nu. 

    Varför ger man till vissa Bemfola? Förstår inte så riktigt vad den ska göra "extra" till Menopur? 

    Hade du också lågt AMH och fått det därför? 

    Till mig sa han att det inte finns någon risk för överstimulering med mitt låga värde...

  • Tjohej
    Limarie skrev 2019-05-09 21:46:59 följande:

    Så spännande och så läskig att det är vår tur nu. 

    Varför ger man till vissa Bemfola? Förstår inte så riktigt vad den ska göra "extra" till Menopur? 

    Hade du också lågt AMH och fått det därför? 

    Till mig sa han att det inte finns någon risk för överstimulering med mitt låga värde...


    Jag hade ingen av dessa utan Gonal-f. Vet ej skillnad, visste knappt att det fanns olika!
Svar på tråden Uppstart IVF våren 2019