• Anonym (Oskuld)

    Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?

    Tror ni det finns fler manliga oskulder än kvinnliga? Jag skulle kunna tänka mig det eftersom det antagligen finns en stor klump män som har väldigt svårt för att få tjejer, och eftersom bördan ofta ligger på mannen att uppvakta kvinnan så är det fler kvinnor som får chansen än män. Det kan också förklara varför det är fler  män som är nördar med nördiga intressen än kvinnor, om männen inte får till det med tjejer får de ju till slut hitta på nåt annat att göra. 

  • Svar på tråden Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-19 13:01:41 följande:
    En människa som är genuint tråkig är en människa som inte märks av alls den som ingen märker när den kommer eller går motsatsen till den tråkige är den som alla uppskattar när den kommer in i rummet och tydligt märker när den går 
    För mig är en tråkig person en person som t ex är som de flesta andra (en svensson), som är förutsägbar, har de vanliga intresse som en "svensk man" ska ha, som det inte finns något att undras över eller fascineras av. Någon som är återhållsam och omärkbar kan man inte veta om den är tråkig förrän man börjat prata med personen. 
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Biobonus) skrev 2019-02-19 12:58:41 följande:
    Jag är varken man eller oskuld. Jag känner inte heller igen fenomenet att att kvinnor enbart dras till alfahannar och badboys. Detta är en myt som stöds av de som behöver något att skylla sina tillkortakommanden på. Jag har alltså inte problem med detta och känner att problemet ägs av män och bör därför lösas av dem.

    Det jag som kvinna bidrar med, som jämnar ut oddsen, är att uppfostra min son till en empatisk, jämställd man med stor social förmåga som gör att han har lätt att umgås med båda könen på ett naturligt sätt. Detta är förstås en långsiktig plan och hjälper inte dagens mogna oskulder. Det är svårt att lära gamla hundar sitta.
    Jag skrev inte att de enbart dras till alfahannar och badboys. Jag skrev att jag tror de flesta faller för alfahannar eller badboys i mer eller mindre grad. Det betyder ju inte att de flesta väljer att hoppa i säng med dessa. Det jag främst tror är att om man jämför en toffel med en självsäker framgångsrik man så tror jag toffeln får ligga betydligt mindre. 

    Men bättre är kanske att byta ut det mot män med högre socialt värde. Det är bra att du uppfostran han till att vara empatisk och social.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 11:59:38 följande:
    Vad kan en oskuld göra mot en så kallad alfahanne eller badboy? Han är chanslös i stort sett. Jag tror det är naturligt för de flesta singelkvinnor att falla i mer eller mindre grad för dessa män.

    De oskulder kan göra antar jag är att förbättra sig själva i den mån det är möjligt och göra sig så attraktiva som möjligt för kvinnor. Har du själv några förslag?
    Hur gammal är du? Hur stora uppfattar du att dina chanser är att få en kvinna?
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 13:43:16 följande:
    Men bättre är kanske att byta ut det mot män med högre socialt värde. Det är bra att du uppfostran han till att vara empatisk och social.
    Det är väl fullständigt logiskt att kvinnor dras till män med högre socialt värde? Män dras ju definitivt till kvinnor med högt socialt värde. Inte till kvinnor med lågt socialt värde. 

    Däremot finns det ingen som helst koppling mellan badboys och högt socialt värde. Män får högt värde baserat på social förmåga, humor, självkänsla, kompetens, utseende, karriär och liknande.

    En badboy är en dryg och osympatisk jävel som beter sig illa mot omgivningen och inte sällan är kriminell. En ytterst liten andel av kvinnorna betraktar detta som högt socialt värde. Oftast utsatta kvinnor som har låg självkänsla och egna svårigheter i livet 

    Konstigt att så många vanliga och snälla män vill ha just de kvinnorna att de aldrig ser alla andra.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 14:01:02 följande:
    Det är väl fullständigt logiskt att kvinnor dras till män med högre socialt värde? Män dras ju definitivt till kvinnor med högt socialt värde. Inte till kvinnor med lågt socialt värde. 

    Däremot finns det ingen som helst koppling mellan badboys och högt socialt värde. Män får högt värde baserat på social förmåga, humor, självkänsla, kompetens, utseende, karriär och liknande.

    En badboy är en dryg och osympatisk jävel som beter sig illa mot omgivningen och inte sällan är kriminell. En ytterst liten andel av kvinnorna betraktar detta som högt socialt värde. Oftast utsatta kvinnor som har låg självkänsla och egna svårigheter i livet 

    Konstigt att så många vanliga och snälla män vill ha just de kvinnorna att de aldrig ser alla andra.
    Jag inkluderar inte utseende i högt socialt värde, så därför tror jag inte män går efter tjejer som har högt socialt värde, utan de går främst på om hon ser bra ut. 

    Hon kan vara avskydd av sina närmsta vänner och ha lågt självförtroende och bete sig fånigt och mesigt, men ser hon bra ut så kommer hon ändå få många män som trånar efter henne. Detsamma gäller knappast för män, en man med enbart utseende har nog bara en liten fördel, om han inte har högt socialt värde.

    Vad definierar du som badboy? Som jag skrev tidigare, t ex Vin Diesel i de flesta av hans filmer är en badboy för mig.  
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 13:55:25 följande:
    Hur gammal är du? Hur stora uppfattar du att dina chanser är att få en kvinna?
    Om jag är ute lite mer och exponerar mig mer så har jag nog en liten chans ändå. Ett problem jag har är att jag trivs bra själv och har därför rätt så höga krav på att hon ska matcha mig.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 14:31:11 följande:
    Om jag är ute lite mer och exponerar mig mer så har jag nog en liten chans ändå. Ett problem jag har är att jag trivs bra själv och har därför rätt så höga krav på att hon ska matcha mig.
    Ser du dig som frivillig eller ofrivillig oskuld?
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 14:28:53 följande:
    Jag inkluderar inte utseende i högt socialt värde, så därför tror jag inte män går efter tjejer som har högt socialt värde, utan de går främst på om hon ser bra ut. 

    Hon kan vara avskydd av sina närmsta vänner och ha lågt självförtroende och bete sig fånigt och mesigt, men ser hon bra ut så kommer hon ändå få många män som trånar efter henne. Detsamma gäller knappast för män, en man med enbart utseende har nog bara en liten fördel, om han inte har högt socialt värde.

    Vad definierar du som badboy? Som jag skrev tidigare, t ex Vin Diesel i de flesta av hans filmer är en badboy för mig.  
    Högt socialt värde för en kvinna ÄR utseendet till stor del. Men inte enbart, naturligtvis. Det är kanske lite trist för kvinnor som jag, som ser högst ordinära ut, att sådant som allmänbildning, humor, kvalificerat jobb och kompetens inte väger lika tungt som att vara snygg och feminin.

    Men de flesta män som är något att ha, värderar även sådana egenskaper när de söker en partner, även om det inte kommer på första plats. Precis som kvinnor värderar en massa olika saker hos män, även om allt inte hamnar högst upp. 

    Jag beskrev ganska utförligt ovan vad jag definierar som badboy. Mer detaljerat då:
    I skolan är det han som käftar med lärarna, leder mobbinggänget och inte får några betyg. Han trotsar föräldrarna (om de ens bryr sig), börjar kanske med droger tidigt och kan halka in på en kriminell bana. Annars blir han bara en skitstövel. Han roar sig på andras bekostnad och kör med härskartekniker och hån så att inte omgivningen riktigt vågar säga emot. Han har vanligtvis en usel kvinnosyn och ser förmodligen även ner på invandrare, HBTQ-människor och PK-folk. Han tycker själv att han är asmäktig och ser sig som en cool outsider, trots att de flesta andra ser honom som en jobbig loser. Utom en liten tänkbar beundrarskara som ser upp till honom. 

    Ett outbildat drägg med hård attityd, helt enkelt. Och visst brukar den sortens män alltid hitta kvinnor. En väldigt begränsad sorts kvinnor med liknande trasig bakgrund. Som oändligt många "snälla" män verkar vilja ha, eftersom de ständigt refererar till den här badboyens framgångar.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 14:01:02 följande:
    Det är väl fullständigt logiskt att kvinnor dras till män med högre socialt värde? Män dras ju definitivt till kvinnor med högt socialt värde. Inte till kvinnor med lågt socialt värde. 

    Däremot finns det ingen som helst koppling mellan badboys och högt socialt värde. Män får högt värde baserat på social förmåga, humor, självkänsla, kompetens, utseende, karriär och liknande.

    En badboy är en dryg och osympatisk jävel som beter sig illa mot omgivningen och inte sällan är kriminell. En ytterst liten andel av kvinnorna betraktar detta som högt socialt värde. Oftast utsatta kvinnor som har låg självkänsla och egna svårigheter i livet 

    Konstigt att så många vanliga och snälla män vill ha just de kvinnorna att de aldrig ser alla andra.
    Som dessutom kanske tycker att denna badboy i alla fall är lite mindre våldsam och kriminell än hennes far eller hennes ex eller väninnans kille.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 14:28:53 följande:
    Jag inkluderar inte utseende i högt socialt värde, så därför tror jag inte män går efter tjejer som har högt socialt värde, utan de går främst på om hon ser bra ut.
    Kvinnor får värde baserat på utseende och ungdom. Män får socialt värde baserat på deras handlingar. Orättvist. Handlingarna kan man ju påverka själv.
Svar på tråden Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?