• Anonym (Oskuld)

    Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?

    Tror ni det finns fler manliga oskulder än kvinnliga? Jag skulle kunna tänka mig det eftersom det antagligen finns en stor klump män som har väldigt svårt för att få tjejer, och eftersom bördan ofta ligger på mannen att uppvakta kvinnan så är det fler kvinnor som får chansen än män. Det kan också förklara varför det är fler  män som är nördar med nördiga intressen än kvinnor, om männen inte får till det med tjejer får de ju till slut hitta på nåt annat att göra. 

  • Svar på tråden Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?
  • Anonym (Eller)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-19 16:51:58 följande:
    Nu är ju jag kvinna och lade ned timmar med smink, hår och kläder när jag var tonåring när jag tröttnade på att fixa en massa och nöjde mig med mascara fick jag inte mindre uppmärksamhet dock är det först som vuxen jag fattat att jag tillhör de som anses se bra ut 
    Nu är ju jag så  ortodoxt naturlig att jag räknar mascara som en del i att fixa till sig. Testa att köra helt utan. Med håret i en enkel tofs eller icke-frisyr. I lösa, lite färglösa kläder. Och platta skor. Då måste du vara långt över medel utseendemässigt om du ska väcka något som helst intresse.

    Själv har jag alltid tyckt att jag ser okej ut. Ingen superskönhet, men inte heller avskräckande.

    Och det är nästan komiskt vilken skillnad det är i uppmärksamhet från män om jag fixar till mig. Men det behövs ju ingen krigsmålning med tjock foundation och avancerad ögonskugga, t ex. För mig räcker det med mascara, lite glittrig färg på ögonlocken, fixade ögonbryn, piffat hår med snyggt spänne, rakade ben/armhålor och smickrande, feminina kläder med lite höjd på skorna. 

    Jag misstänker att den nivån är vad män syftar till, när de säger att de vill ha en "naturlig" tjej. För de vill uppenbarligen inte ha mig när jag är helt naturlig. Då är jag för blek och tråkig.
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 16:59:11 följande:
    Kan en anledning till att många players ändå får ihop det med tjejer, även om tjejerna inte gillar dem, är att de män som inte är players inte tar för sig. Tjejer tar ju heller i regel inte för sig utan förväntas bli uppvaktade enligt de normer vi har, så då är det ju bara typ players som får tjejerna ändå.
    Många som faller för players är unga och oerfarna. De tror att det är så det ska vara, och har inte genomskådat spelet. 

    Det är ju rätt vanligt att en tonårstjej misstar playerbeteendet för äkta kärlek. Men de brukar lära sig med tiden.

    Och de faller sällan för det kaxiga/farliga/spännande, utan mer för det som de uppfattar som romantiskt/känsligt/omtänksamt.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 17:37:07 följande:
    Och de faller sällan för det kaxiga/farliga/spännande, utan mer för det som de uppfattar som romantiskt/känsligt/omtänksamt.
    Flytta "spännande" till vad de faller för och ta bort känslig så tror jag det låter mer korrekt.
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 18:41:30 följande:
    Flytta "spännande" till vad de faller för och ta bort känslig så tror jag det låter mer korrekt.
    Jag menar inte känslig som i skör, vek eller ömtålig, utan som i "vågar prata om känslor". 

    Och långt ifrån alla tjejer dras till det spännande. 

    Men väldigt många män fascineras av de kvinnor som gör det. Vi som gillar stabilitet och trygghet är sällan lika lockande som de spänningssökande tjejerna. Vi ses som tråkigare.

    Så jag tror att det råder en viss obalans i vad ni män uppfattar på den punkten.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 20:25:45 följande:
    Jag menar inte känslig som i skör, vek eller ömtålig, utan som i "vågar prata om känslor". 

    Och långt ifrån alla tjejer dras till det spännande. 

    Men väldigt många män fascineras av de kvinnor som gör det. Vi som gillar stabilitet och trygghet är sällan lika lockande som de spänningssökande tjejerna. Vi ses som tråkigare.

    Så jag tror att det råder en viss obalans i vad ni män uppfattar på den punkten.
    Ja jag lockas inte av tjejer som gillar det som är spännande. Någon man kan prata med och som har intressanta åsikter och inte är för "vanlig" får mig intresserad. Jag är själv introvert och trivs med trygghet, men har fått uppfattningen om man t ex läser på dejtingprofiler att tjejer inte är åt det hålet. Kanske det är en tro om att män vill ha det så, och detsamma att män tror att kvinnor vill ha si o så, också döljer man den äkta perosnligheten.
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 20:45:45 följande:
    Ja jag lockas inte av tjejer som gillar det som är spännande. Någon man kan prata med och som har intressanta åsikter och inte är för "vanlig" får mig intresserad. Jag är själv introvert och trivs med trygghet, men har fått uppfattningen om man t ex läser på dejtingprofiler att tjejer inte är åt det hålet. Kanske det är en tro om att män vill ha det så, och detsamma att män tror att kvinnor vill ha si o så, också döljer man den äkta perosnligheten.
    Om du är introvert handlar det nog mer om det än om spänning. 

    Jag är själv förhållandevis introvert men tycker ändå det är mycket svårare att fånga en introvert man än en extrovert. Detsamma gäller förmodligen kvinnor.

    Extroverta är säkert mer benägna att knyta kontakt med någon, medan de introverta har större behov av att känna att allt är rätt innan de öppnar sig.

    För att generalisera lite. 

    Nu har jag en man som är ungefär lika introvert som jag, men det tog sin rundliga tid att komma honom nära. Han hade varit singel länge innan jag dök upp. Mitt ex var däremot ytterst extrovert. Och ganska lättfångad. Någon månad efter vår skilsmässa var han i en ny relation.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 17:30:16 följande:
    Nu är ju jag så  ortodoxt naturlig att jag räknar mascara som en del i att fixa till sig. Testa att köra helt utan. Med håret i en enkel tofs eller icke-frisyr. I lösa, lite färglösa kläder. Och platta skor. Då måste du vara långt över medel utseendemässigt om du ska väcka något som helst intresse.

    Själv har jag alltid tyckt att jag ser okej ut. Ingen superskönhet, men inte heller avskräckande.

    Och det är nästan komiskt vilken skillnad det är i uppmärksamhet från män om jag fixar till mig. Men det behövs ju ingen krigsmålning med tjock foundation och avancerad ögonskugga, t ex. För mig räcker det med mascara, lite glittrig färg på ögonlocken, fixade ögonbryn, piffat hår med snyggt spänne, rakade ben/armhålor och smickrande, feminina kläder med lite höjd på skorna. 

    Jag misstänker att den nivån är vad män syftar till, när de säger att de vill ha en "naturlig" tjej. För de vill uppenbarligen inte ha mig när jag är helt naturlig. Då är jag för blek och tråkig.
    Jag tillhör de där som har höga kindben mycket blå ögon med mörka långa ögonfransar så mascara bara förstärker ögonen till på köpet har jag naturligt röda läppar och som pricken över i  fräknar och en trevlig hårfärg
    Jag anser inte att sätta på lite mascara och möjligtvis lite eyeliner är fixande jämfört med den tid jag förr la ned med foundation, rouge, eyeliner, flera ögonskuggor, mascara, något på läpparna och så naturligtvis hårstyling med något preparat, nu tar det någon minut då tog det upptill en timme
  • Anonym (Ointresse)

    Det måste vara en idiot (förmodligen en sadistisk man) som kom på att att kvinnor skall måla sig i ansiktet, vingla runt i höga klackar och ha obekväma/opraktiska kläder.


     

  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 20:45:45 följande:
    Ja jag lockas inte av tjejer som gillar det som är spännande. Någon man kan prata med och som har intressanta åsikter och inte är för "vanlig" får mig intresserad. Jag är själv introvert och trivs med trygghet, men har fått uppfattningen om man t ex läser på dejtingprofiler att tjejer inte är åt det hålet. Kanske det är en tro om att män vill ha det så, och detsamma att män tror att kvinnor vill ha si o så, också döljer man den äkta perosnligheten.
    Jag skulle vilja säga att det finns lika många introverta tjejer som killar. Jag är själv introvert, och eftersom du också är det har du kanske märkt att det på något sätt förväntas av en att det är så man ska vara. Därför låtsas de flesta introverta att de är extroverta. De lägger sig till med en roll för att passa in. Tack och lov börjar det nu komma fram att vi som är introverta faktiskt är ganska många. Man får lätt för sig att man är ensam. Därför kan det vara så att både tjejer och killar mörkar sin introverta sida även på dejtingsidor.

    Jag är tillsammans med en man som är mer extrovert än jag, men ändå inte jätteextrovert. Tydligen är det ganska vanligt att man blir ihop med någon som är lite av ens motsats. Jag dämpar ner honom lite och han får fart på mig
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-19 22:46:00 följande:

    Det måste vara en idiot (förmodligen en sadistisk man) som kom på att att kvinnor skall måla sig i ansiktet, vingla runt i höga klackar och ha obekväma/opraktiska kläder.


     


    Förmodligen samma sadist som kom på att man skulle linda flickebarnens fötter i Kina för att de skulle förbli små och dessutom så missformade att de inte skulle kunna gå utan behöva bli burna. Samme sadist kom på att kvinnornas midjor skulle vara så smala att de skulle vara tvungna att antingen snöra sig så hårt att de inte kunde andas djupt utan att svimma eller operera bort de nedersta revbenen eller båda delar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 16:45:19 följande:
    Såna ser jag som players. Inte som badboys. Och själva definitionen av en player är ju att han har framgång bland tjejerna och utnyttjar det. Men framgången beror enligt mig oftare på att han är snygg och socialt charmig, snarare än att han är "bad". 

    Jag hörde begreppet badboy första gången när jag besökte släkt i USA runt 1990. En av mina jämnåriga sysslingar beskrevs som en badboy av resten av familjen, och då handlade det om avhoppad skola, droger och riskbeteenden i största allmänhet. Inget som 95% av kvinnorna lockas av, alltså. 

    Och bland oss tråkiga, vanliga kvinnor har för övrigt även players dåligt rykte. Man kan tycka att någon viss kille verkar intressant, tills man får höra från sina kompisar att han är är en player. Då svalnar intresset väldigt fort. En sån typ är det sista man vill råka ut för. 

    Sedan finns det förstås tjejer som vill ha honom ändå. De kanske själva är players, eller tror att de kan förändra honom. Men de är inte så många. 

    Men oavsett den personliga definitionen av badboy kontra player, så har jag ändå hört från många bittra män i olika diskussioner att kvinnor generellt tycker det är spännande med kriminalitet etc men att de inte vill erkänna det. Sånt jäkla nonsens.
    Ok. Jag är kanske inte så bra på terminologin... Men intressant med olika uppfattningar om vad kvinnor dras till. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ointresse) skrev 2019-02-19 22:46:00 följande:

    Det måste vara en idiot (förmodligen en sadistisk man) som kom på att att kvinnor skall måla sig i ansiktet, vingla runt i höga klackar och ha obekväma/opraktiska kläder.


     


    Det var visst nån amerikansk ekonom som hävdade att kvinnors "finhet" skulle visa att de har det så bra, dvs att mannen förtjänar så mycket, att de inte behöver arbeta. Har man höga klackar är det svårt att bära tungt, med långa naglar begränsas möjligheterna att "ta i", med snäva kjolar kan man inte gå nerböjd, med tunna strumpor måste man röra sig försiktigt och undvika grovgöra etc, etc.
  • Anonym (Eller)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-19 21:51:12 följande:
    Jag tillhör de där som har höga kindben mycket blå ögon med mörka långa ögonfransar så mascara bara förstärker ögonen till på köpet har jag naturligt röda läppar och som pricken över i  fräknar och en trevlig hårfärg
    Jag anser inte att sätta på lite mascara och möjligtvis lite eyeliner är fixande jämfört med den tid jag förr la ned med foundation, rouge, eyeliner, flera ögonskuggor, mascara, något på läpparna och så naturligtvis hårstyling med något preparat, nu tar det någon minut då tog det upptill en timme
    Min poäng är att de kvinnor som män ser som "naturligt vackra" ändå har ägnat sig åt en hel del fixande. Det noppas ögonbryn, läggs ansiktsmasker, stylas hår, rakas ben, matchas kläder och gås i högklackat. Och så bara en gnutta mascara och kanske lite läppglans på det? Voilà - den naturligt vackra kvinnan!

    Män dras väldigt sällan till helt naturliga kvinnor. De kvinnorna brukar ses som grå möss. Färglösa, tråkiga, okvinnliga, feministiska eller i värsta fall manhaftiga.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Samma mynt) skrev 2019-02-20 12:55:31 följande:

    Då får väl de kvinnorna följa rådet vi män alltid får av kvinnor i drygast möjliga tonläge:


    "Jobba på din självkänsla, din personlighet och din humor så får du ligga."


    Det hjälper inte. Kvinnor får sitt sociala värde genom sitt utseende. Nämligen.
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Samma mynt) skrev 2019-02-20 12:55:31 följande:

    Då får väl de kvinnorna följa rådet vi män alltid får av kvinnor i drygast möjliga tonläge:


    "Jobba på din självkänsla, din personlighet och din humor så får du ligga."


    Vad får dig att tro att vi inte gör det?

    Skillnaden är bara att vi inte gnäller lika mycket om det. Alla kvinnor vet att vi inte duger som vi är. Vi måste anpassa oss efter tusen normer om vi ska anses som attraktiva.

    Det är bara män som tycker att de ska duga som de är. I urtvättad t-hirt, säckiga joggingbyxor, en lägenhet full med pizzakartonger och med tv-spel som främsta intresse.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Samma mynt) skrev 2019-02-20 13:34:30 följande:

    Och? Det får även män. Män skall dessutom vara långa och ha stor kuk för att duga. Inget av dem kan man operera. På kvinnan går allt att fixa.


    Män har tidigare (och i viss mån fortfarande ) kunnat kompensera detta med pengar, makt eller status.


    Nej det är inte sant. Kvinnor bedöms efter sitt utseende, män bedöms efter sina handlingar.

    Långa? Män avgudar ju långa och smala modellkvinnor! Och det där med storleken sitter mest i mäns huvuden. Det är fler män som suktar efter storbröstade kvinnor (och jo man kan operera k*ken men inga operationer är riskfria - bröstoperation ska man ju dessutom undvika pga bröstcancer mm).


  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Samma mynt) skrev 2019-02-20 13:34:30 följande:

    Och? Det får även män. Män skall dessutom vara långa och ha stor kuk för att duga. Inget av dem kan man operera. På kvinnan går allt att fixa.


    Män har tidigare (och i viss mån fortfarande ) kunnat kompensera detta med pengar, makt eller status.


    Hur förbereder du dig inför en dejt?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-20 12:42:38 följande:
    Min poäng är att de kvinnor som män ser som "naturligt vackra" ändå har ägnat sig åt en hel del fixande. Det noppas ögonbryn, läggs ansiktsmasker, stylas hår, rakas ben, matchas kläder och gås i högklackat. Och så bara en gnutta mascara och kanske lite läppglans på det? Voilà - den naturligt vackra kvinnan!

    Män dras väldigt sällan till helt naturliga kvinnor. De kvinnorna brukar ses som grå möss. Färglösa, tråkiga, okvinnliga, feministiska eller i värsta fall manhaftiga.
    Inte min erfarenhet av vilka män dras till dock så har jag aldrig varit direkt färglös men trodde i mina unga år att det krävdes stora mängder smink dessutom ville jag vara något jag inte var lite nätt, blond och söt vilket självfallet var helt omöjligt när jag i mig själv har starka färger och är en bra bit över 1.70
  • Anonym (Eller)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-21 10:25:26 följande:
    Inte min erfarenhet av vilka män dras till dock så har jag aldrig varit direkt färglös men trodde i mina unga år att det krävdes stora mängder smink dessutom ville jag vara något jag inte var lite nätt, blond och söt vilket självfallet var helt omöjligt när jag i mig själv har starka färger och är en bra bit över 1.70
    Känner du många män som vänder sig om efter färglösa, icke-feminina kvinnor i intetsägande, formlösa kläder?

    Jag är 1,70 och har alltid sett min längd som en fördel. Jag har gärna höjd på skorna så att jag blir några centimeter till. Figuren är en av mina främsta företräden. Däremot är jag blek i hyn och har råttfärgat, tunt hår och osynliga ögonfransar. Mina ögonbryn är ljusa i en osmickrande, rak form. Och mina ben pryds naturligt av glesa, svarta hårstrån.

    Det gör oerhört stor skillnad i uppmärksamhet om jag fixar till alltihop. Men inte så att jag ser spacklad ut. Det brukar inte särskilt många män gilla. Det handlar om att ta bort det missprydande och framhäva det som är osynligt. 

    Samt välja kläder i rätt färg och form. Lagom tajt, lagom färgstarkt. Och lagom med doft.

    Vips så tycker rätt många män att jag är "naturligt" söt. 
Svar på tråden Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?