• Anonym (Oskuld)

    Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?

    Tror ni det finns fler manliga oskulder än kvinnliga? Jag skulle kunna tänka mig det eftersom det antagligen finns en stor klump män som har väldigt svårt för att få tjejer, och eftersom bördan ofta ligger på mannen att uppvakta kvinnan så är det fler kvinnor som får chansen än män. Det kan också förklara varför det är fler  män som är nördar med nördiga intressen än kvinnor, om männen inte får till det med tjejer får de ju till slut hitta på nåt annat att göra. 

  • Svar på tråden Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Eller) skrev 2019-02-19 14:44:05 följande:
    Högt socialt värde för en kvinna ÄR utseendet till stor del. Men inte enbart, naturligtvis. Det är kanske lite trist för kvinnor som jag, som ser högst ordinära ut, att sådant som allmänbildning, humor, kvalificerat jobb och kompetens inte väger lika tungt som att vara snygg och feminin.

    Men de flesta män som är något att ha, värderar även sådana egenskaper när de söker en partner, även om det inte kommer på första plats. Precis som kvinnor värderar en massa olika saker hos män, även om allt inte hamnar högst upp. 

    Jag beskrev ganska utförligt ovan vad jag definierar som badboy. Mer detaljerat då:
    I skolan är det han som käftar med lärarna, leder mobbinggänget och inte får några betyg. Han trotsar föräldrarna (om de ens bryr sig), börjar kanske med droger tidigt och kan halka in på en kriminell bana. Annars blir han bara en skitstövel. Han roar sig på andras bekostnad och kör med härskartekniker och hån så att inte omgivningen riktigt vågar säga emot. Han har vanligtvis en usel kvinnosyn och ser förmodligen även ner på invandrare, HBTQ-människor och PK-folk. Han tycker själv att han är asmäktig och ser sig som en cool outsider, trots att de flesta andra ser honom som en jobbig loser. Utom en liten tänkbar beundrarskara som ser upp till honom. 

    Ett outbildat drägg med hård attityd, helt enkelt. Och visst brukar den sortens män alltid hitta kvinnor. En väldigt begränsad sorts kvinnor med liknande trasig bakgrund. Som oändligt många "snälla" män verkar vilja ha, eftersom de ständigt refererar till den här badboyens framgångar.
    Jag tror att jag definierar badboy lite "snällare". Jag tänker mig en som främst är "bad" på det sexuella området. En som har många partners, ohämmat förför kvinnor, tar oskulder, dumpar tjejer, är otrogen etc. Men som är helt ok på andra områden, social, bra på jobbet, funkar i samhället etc, etc. Åtminstone upplever jag att de jag har blivit brädad av hör till den kategorin och inte är några halvkriminella outsiders.

    Det kan kanske förklara varför det framkommer olika syn på hur vanliga de är och hur många kvinnor som faller för dem. Det är väl mycket troligare att man attraheras av en man som är spännande sexuellt men som är skötsam och social än av en ren skitstövel eller av en som är skötsam men oerfaren.
  • Anonym (Eller)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-02-19 14:52:47 följande:
    Som dessutom kanske tycker att denna badboy i alla fall är lite mindre våldsam och kriminell än hennes far eller hennes ex eller väninnans kille.
    Ja, alla har sina sociala referensramar. 

    Sen vill jag tillägga att många av de som jag betraktar som badboys, inte har fått särskilt många chanser i livet. Det handlar ju om dåligt stöd hemifrån, svårigheter i skolan, kanske diverse diagnoser och ett ständigt behov av att försöka hävda sig på det enda sätt man behärskar. 

    Jag vill alltså inte döma dem alltför hårt heller. Människor överlever på det sätt som funkar och det sociala arvet är fruktansvärt starkt. Men vad jag verkligen protesterar emot, är att kvinnor generellt dras till dessa män. Det stämmer ju absolut inte. Snarare byter vi sida på gatan om vi möter dem. 

    Ändå vet jag inte hur många gånger jag har argumenterat med "snälla" män (suck) om att jodå, innerst inne så tycker faktiskt alla kvinnor att de där farliga killarna är sexiga och spännande, för man har sett såååå många exempel på hur de har fått med sig kvinnor hem. 

    Men sanningen är ju att jag och många andra tycker de är motbjudande, Vi föraktar dem och tycker att de har lägsta tänkbara status, och dessutom skäms vi kanske lite för den åsikten eftersom vi vet att de aldrig riktigt fick förutsättningarna att bli något annat. 
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-02-19 14:53:55 följande:
    Kvinnor får värde baserat på utseende och ungdom. Män får socialt värde baserat på deras handlingar. Orättvist. Handlingarna kan man ju påverka själv.
    Både utseende kan man påverka och inte påverka. Tjejer sminkar sig ju, och det har man ju sett på TV när de gör en makeover av en kvinna hur stor skillnad det blir. Personlighet och beteende är ju mycket svårare att ändra på. Är du inte en tuffing eller cooling så är du inte det och kommer nog aldrig bli en naturlig sådan. Men allt kan man ju lära sig till en viss grad förstås. Även empatilösa människor kan lära sig empati till viss del.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 15:03:08 följande:
    Jag tror att jag definierar badboy lite "snällare". Jag tänker mig en som främst är "bad" på det sexuella området. En som har många partners, ohämmat förför kvinnor, tar oskulder, dumpar tjejer, är otrogen etc. Men som är helt ok på andra områden, social, bra på jobbet, funkar i samhället etc, etc. Åtminstone upplever jag att de jag har blivit brädad av hör till den kategorin och inte är några halvkriminella outsiders.

    Det kan kanske förklara varför det framkommer olika syn på hur vanliga de är och hur många kvinnor som faller för dem. Det är väl mycket troligare att man attraheras av en man som är spännande sexuellt men som är skötsam och social än av en ren skitstövel eller av en som är skötsam men oerfaren.
    En badboy verkar det kan vara både rätt okej och schysst men som du skriver bra på det sexuella planet och en som är orädd och tar för sig, som vet hur man manipulerar kvinnor men som inte behöver se ner på kvinnor för det. Men också en otrevlig typ som har dålig kvinnosyn. 

    Hur många badboys har man inte sett i filmer t ex, och som många unga män drömmer om att vara? De framställs ju inte som skitstövlar för det mesta utan som snälla tuffingar som har god moral och som får de kvinnor han vill ha.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 14:36:27 följande:
    Ser du dig som frivillig eller ofrivillig oskuld?
    Jag är inte överdrivet intresserad av fysisk sex, så vet inte vad jag ska svara där. Har det rätt bra som jag har det men saknar ibland närhet och någon partner att kunna prata om allt med.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 15:12:15 följande:
    Jag är inte överdrivet intresserad av fysisk sex, så vet inte vad jag ska svara där. Har det rätt bra som jag har det men saknar ibland närhet och någon partner att kunna prata om allt med.
    Ok. Skulle du kunna tänka dig att förbli oskuld alltså? Men du verkar ändå väldigt berörd av att kvinnor dras till andra män. Själv har jag en stark lust, men har fått avstå sex hittills. 
  • Bjoer
    Anonym (Eh!) skrev 2019-02-19 14:53:55 följande:
    Kvinnor får värde baserat på utseende och ungdom. Män får socialt värde baserat på deras handlingar. Orättvist. Handlingarna kan man ju påverka själv.
    Vad tror du smink är till för?
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 15:16:16 följande:
    Ok. Skulle du kunna tänka dig att förbli oskuld alltså? Men du verkar ändå väldigt berörd av att kvinnor dras till andra män. Själv har jag en stark lust, men har fått avstå sex hittills. 
    Ja jag ser det mer som en social norm vi växt upp med att det är status att inte vara oskuld.

    Ja som jag skrev saknar jag närheten av en annan människa ibland och vill träffa en partner som matchar mig, så självklart ger jag mig ut på "jakt" ibland, och då märker man lite hur saker och ting fungerar. Vet inte om jag verkat som att jag är "väldigt berörd" över att kvinnor dras till andra män? Det är ju så det är. Men om man ska ha en chans så får man ju kolla in de som har lätt för att få tjejer på fall och se vad de gör som man själv kan göra för att bättra sig. Man ska så klart vara sig själv, men alla har vi beteenden som inte är superbra i olika sammanhang. 

    När jag var yngre trodde jag att ju snällare en man är desto mer vill kvinnor ha en. Nu vet jag att man får inte vara så snäll så man blir mesig.
  • Anonym (Oskuld)
    Anonym (Man) skrev 2019-02-19 15:16:16 följande:
    Ok. Skulle du kunna tänka dig att förbli oskuld alltså? Men du verkar ändå väldigt berörd av att kvinnor dras till andra män. Själv har jag en stark lust, men har fått avstå sex hittills. 
    ...forst. Så ja jag skulle kunna tänka mig vara oskuld.
  • Bjoer
    Anonym (Oskuld) skrev 2019-02-19 15:43:37 följande:
    När jag var yngre trodde jag att ju snällare en man är desto mer vill kvinnor ha en. Nu vet jag att man får inte vara så snäll så man blir mesig.
    Precis. Kvinnor gillar män som respekterar dem. Men de gillar män som respekterar sig själv ännu mer.
Svar på tråden Finns det fler manliga oskulder än kvinnliga?